Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden

Hier heb ik echt geen woorden voor.. dit gaat in tegen ALLES waar hiphop voor staat..



Screenshot 2021-11-30 at 12.11.58.png
 
Het is gewoon een persiflage op de hele hiphop scene die zo fout mogelijk is gemaakt dat het leuk (lees: grappig) is.:okdan:
Ik heb verder geen fragmenten van dit soort bizarre toch leuke clips :okdan:
 
Nee, het is geen persiflage.. die ? is bloedserieus...
 
Ik kan dit oprecht waarderen.
Net zoals dit soort muziek:
Daar ben ik het mee eens. Het Cocktail trio. Ben er in der tijd een paar keer `tegen aan gelopen` De zanger knoopte spontaan een praatje met me aan wat ik wel bijzonder vond. Als je bedenkt dat het toch een zware baan was met al die rokerige zaaltjes. Hij is maar drieënzestig geworden. Dan heb ik wel waardering maar zou er niet mee willen ruilen.
 
Net zoals dit soort muziek:

Daar ben ik het mee eens. Het Cocktail trio.
Ja, daar kan ik me niet aan ergeren omdat dit de muziek was die ik als peuter op de radio hoorde, nu ga je daar niet echt voor zitten natuurlijk.
Onze buurman in die tijd had naast klassiek ook wat van die singletjes en m'n moeder vertelde later een keer dat ik als peuter net een beetje begon te praten en als de buurman dan aan me vroeg welk plaatje hij op moest zetten dan wees ik naar het rekje met die singles en zei dan die en wees met m'n vingertje feilloos Rockin Billy aan omdat ik als klein kereltje het zo geweldig vond als ik die koe in het begin hoorde loeien;




Om toch nog iets te zeggen over die vroegere Nederlandstalige muziek: Harrie Bannink bijv is voor veel grote Nederlandse artiesten toch echt de beste songwriter geweest die we ooit hebben gehad al zal hij hier op het forum nooit geen aandacht krijgen, het is muziek uit een andere tijd dan waar veel forumleden hun aandacht op vestigen maar dat wil niet zeggen dat mensen zoals hij niet belangrijk zijn geweest.
 
Laatst gewijzigd:
...Het Cocktail trio...
Ja, daar kan ik me niet aan ergeren omdat dit de muziek was die ik als peuter op de radio hoorde, nu ga je daar niet echt voor zitten natuurlijk.
...

Ik kom absoluut niet uit die tijd. Meerdere Cocktail Trio nummers zitten in de afspeellijst als we zijn aan het kamperen.

Het knisperende vuur, met daarbij de teksten van de Pretka Jenka onderbroeken of Hela, roept de akela op de achtergrons. Het geeft toch wel een prettige sfeersituatie.

Andere nummers uit die afspeellijst (die ik zo uit mijn hoofd weet) zijn als volgt:




Vast en zeker dat andere mensen dit bloedstollens slecht zouden vinden in dit topic. Ik noem het sfeer.
 
Hier heb ik echt geen woorden voor..

Interessant genoeg om dit verder 'ns uit te pluizen... :D

Zo slecht is het niet, in context! Hij is afkomstig uit Florida, openlijk gay, iets wat in de zuidelijke staten van de VS nog steeds moeilijk ligt bij sommigen. Een paar jaar geleden werd hij neergeschoten, volgens hem vanwege z'n geaardheid. Goed, het is allemaal over-the-top en je kunt discussiëren over muzikale inhoud en teksten enzo, toch maakt hij hiermee een statement dat hij zich niet laat intimideren en gewoon z'n ding blijft doen. Nou, dat kan ik wel waarderen. :okdan:
 
Alle Gangstah Drill-Rap of wat daar op lijkt, gaat mijn bloed van koken.. bijna alsof dat gemaakt is om westerse mensen te agiteren, ik kan dat niet handlen.

En niet slechts omdat het bloedstollend slecht is, het is gevaarlijk, mensonterend. Niemand houdt van begravenissen, dus verheerlijken van geweld en mafioso/gangstah leven is een absolute No Go voor mij.
Als ik die nep-lage monotone auto-tune Drillrap stem door de straat hoor knallen, op zo'n boomboxje die iemand meedraagt.. dan stemt me dat heel somber, nog voorbij afval op straat.

Vraag me tevens af, valt zulks nog onder de noemer "muziek"? of moeten we concluderen dat het militair / instructief is.
 
Alle Gangstah Drill-Rap of wat daar op lijkt, gaat mijn bloed van koken
Muziek is vaak een weerspiegeling van de tijd en cultuur die op dat moment heersend is maar ik ga er vanuit dat dit een soort subcultuurtje van gasten die totaal niets positiefs kunnen bijdragen behalve wie de grootste mond heeft.
Ik hoop maar één ding en dat is dat dit soort zaken zo min mogelijk aandacht gegeven wordt.
 
Dat doet me denken aan die late nineties mode om een danceversie te maken van een seventies/eighties ballad waarbij de emotie van het arrangement totaal niet past bij de emotie van de melodie. Met hier als extra bonus een lauw drumstel voor mensen die André Rieu niet toegankelijk genoeg vinden.
 
Het is gewoon een persiflage op de hele hiphop scene die zo fout mogelijk is gemaakt dat het leuk (lees: grappig) is.:okdan:
Ik heb verder geen fragmenten van dit soort bizarre toch leuke clips :okdan:

Duidelijk een persiflage en deed me meteen denken aan iets uit de jaren 90:



In elk geval origineel is het niet.
 
Hier heb ik echt geen woorden voor.. dit gaat in tegen ALLES waar hiphop voor staat..


Geen idee waar hiphop voor staat. Maar voor mij als buitenstaander ziet iedere hiphop clip er zo uit :P, behalve dat er nu een kerel zich net zo idioot heeft aangekleed als de vrouwen in andere clips. Prima toch als dat zn ding is!
Ik vind het al lang mooi dat de vocals niet zijn ge-autotuned
 
Back
Top