Analog synth fetish

KatieMusic

"Why! ..."
Lid sinds
24 september 2016
Berichten
1.827
Locatie
Garden of Earthly Delights
Ik gok dat er wel een handje vol mensen hier op het forum meer bakken hebben staan. Ook missen er natuurlijk een hoop klassieke digitale machines.
 
In het Vintage Synthesizer Museum (Emeryville, Californië) mag je - op afspraak (en tegen betaling) - voor muziekproducties onbeperkt gebruik maken van de volledige verzameling. 8~

ziet er vet uit! :W
jammergenoeg een beetje ver weg =(

hier in zwitserland zit er ook eentje die ook een paar mooie dingen staan heeft.

ik vind geen lijst online, maar hij heeft vrijwel alle prophets, de meeste arps, de cat & kitten, en aantal russische & italiaanse synths zoals de synthex, en een gigantische moog verzameling met een modular system ertussen, dan ook nog wat EMS, ppg's etc etc..

dan heeft'ie ook nog een kamer met alleen maar drumcomputers.

voor 10€ mag je er een hele dag naar binnen, alle synths zijn aangesloten en werken en ze mogen bespeeld worden

dat daar nog nooit iemand is ingebroken :walker:

 
Ik had ooit de PDF met de hele inventory van die in Zwitserland (13 jaar terug ofzo) maar ik vind hem niet meteen.
 
Ik had ooit de PDF met de hele inventory van die in Zwitserland (13 jaar terug ofzo) maar ik vind hem niet meteen.

jammer, die zou ik graag wel willen zien. :W

ik woon een half uur van dat museum vandaan en was er twee maanden geleden voor het eerst.
ik stond toen een tijdje met die gast van wie het is te kletsen en hij vertelde dat hij het meeste in Amerika heeft gekocht voor een habbekrats in de jaren 90-00. ook zij hij dat hij nog een opslagbox heeft met een hoop synths erin die in het museum geen plaats hebben..

aan de ene kant is het zeker indrukwekkend om te zien wat hij allemaal in zijn collectie heeft en begrijp ik het uit de ogen van een synth-verzamelaar, maar aan de andere kant zijn dat zeldzame synths die gewoon liggen te verrotten ergens in een opslagruimte :bekdicht:
 
jammer, die zou ik graag wel willen zien. :W

ik woon een half uur van dat museum vandaan en was er twee maanden geleden voor het eerst.
ik stond toen een tijdje met die gast van wie het is te kletsen en hij vertelde dat hij het meeste in Amerika heeft gekocht voor een habbekrats in de jaren 90-00. ook zij hij dat hij nog een opslagbox heeft met een hoop synths erin die in het museum geen plaats hebben..

aan de ene kant is het zeker indrukwekkend om te zien wat hij allemaal in zijn collectie heeft en begrijp ik het uit de ogen van een synth-verzamelaar, maar aan de andere kant zijn dat zeldzame synths die gewoon liggen te verrotten ergens in een opslagruimte :bekdicht:
Woon je daar om de hoek? Leuk! Zou je daar een keer naar binnen mogen om foto's te maken? Ben erg benieuwd wat daar staat.:)
 
kennen jullie Sonar Trafic in Utrecht? FF googlen, super relaxte lui, alles is mogelijk, echte liefhebbers!
 
Aardig maar niet echt bijzonder, op alles een beetje gespeeld wat er voorbij kwam
maar ik zou voor geen goud deze meuk nog kopen.
 
kennen jullie Sonar Trafic in Utrecht? FF googlen, super relaxte lui, alles is mogelijk, echte liefhebbers!


best wel grote gearlijst

"Synths available at Sonar Traffic ROLAND: System 700 System 100 Jupiter 4 Jupiter 6 Jupiter 8 SH101 TB303 Juno 106 (x2) Juno 60 Juno 6 RS09 MKS 30 MKS 50 U220 JD 990 KORG: MS20 (x3) VC10 SQ10 Mono/Poly (x2) Polysix Poly 61 EX 8000 Wavestation A/D Z1 MOOG: Minimoog Memorymoog The Source Realistic MG-1 Sub 37 Minitaur SEQUENTIAL CIRCUITS Prophet 5 rev 3.3 Pro-One OBERHEIM OB-Xa OB-8 (in service) ARP Oddyssey (white face) Oddyssey (black & orange) 2600 SYNTON Syrinx ENSONIQ SQ80 WALDORF Micro Wave Pulse Pulse 2 Blofeld Q PPG Wave 2.2 CLAVIA Nord Rack II Nord Rack 4 KAWAI K5000R CASIO VZ 10M YAMAHA DX 7 DX 7 II FD (E! expanded) DX 11 TX 7 TX 816 TX 802 TX 81 Z FB 01 FS 1 R CS-5 DRUMCOMPUTERS ROLAND TR 505 TR 606 TR 707 TR 727 TR 808 TR 909 CR8000 TR 8 AKAI MPC 60 MPC 1000 KAWAI R100 KORG KPR55 LINN LM2 SEQUENTIAL CIRCUITS Drumtraks CASIO RZ 1 SIMMONS SDS8 SDS800 MODULAR Roland System 700 Elektor Formant (3 systems) Eurorack: Cwejman, Intellijel, Doepfer, Makenoise, WMD, Synthesis Technology etc"
 
Back
Top