Het maken van een demovideo voor een nieuwe synth: ideeën gevraagd

Goede camera (of camera's), en goede belichting. Een vierkantje LED-licht is heel goedkoop dezer dagen. Geluid apart opnemen, niks zo verschrikkelijk als toetsen en knoppen horen tijdens
Lees je script! Geen uhhhs. Niet alles hoeft in 1 keer opgenomen te worden of in 1 keer goed te gaan; maak losse scenes. Zorg dat je apparatuur stofvrij en zo schoon mogelijk is - geen vingerafdrukken, geen dust bunnies.

Ricky Tinez



https://www.youtube.com/watch?v=4XjJV8hLuXY

is heel erg gelikt.

Of doe iets geks - release tegelijkertijd een "review" en een "play" video zodat mensen kunnen kiezen. Desnoods is de een de B-roll van de ander.

Uiteindelijk heeft iedere stijl z'n liefhebbers. De minimum-competenties zijn nu inmiddels wel bekend.

Iets als dit:



https://www.youtube.com/watch?v=zS1Qf1ssRN8

mag tegenwoordig echt niet meer qua geluidskwaliteit en shaky camera.
 
Laatst gewijzigd:
Nog iemand die het op een hele prettige manier doet:



Maar kan me voorstellen dat anderen dit juist weer niks vinden...
 
Als het gaat om muzikale demo's vond ik Ujie altijd wel lekker kijken (en luisteren)
Verreweg de leukste was Torley, die man was een fenomeen op zich.
Misschien niet de meest informatieve maar je verveelde je geen moment zoals bij deze;

 
Iedereen bedankt voor het meedenken. Heel veel bruikbare tips en opmerkingen. Dit is het geworden:



https://youtu.be/fT45Nwbe-jI

:dubbel: :dubbel:

Maar,.. tenminste eens bewegend beeld van een forumlid. Dat kunnen er niet veel zeggen, toch? :W

Ik merk dat er zoveel meer bij komt kijken dan ik al dacht. Ik kan dat niveau niet zomaar bereiken. Je kunt dan een half jaar wachten en het in één keer goed doen. Of gewoon lekker gaan filmen en uitproberen.

Ik kies voor het laatste. Het resultaat zal soms tenenkrommend zijn. Negeer onze vids voorlopig of zie het als een werk in uitvoering.
 
Of gewoon lekker gaan filmen en uitproberen.

Precies. En ook al denk je misschien dat je eerste video's wat minder zijn, dat kan voor de kijker een andere ervaring zijn. Zo te horen is de geluidskwaliteit prima, dus ik kijk ernaar uit om meer van jou te zien en te horen. :) Bijvoorbeeld wat deze monster-synth allemaal kan!
 
Je hebt al met je handen aan de Colosseus gezeten?
Da's altijd leuk natuurlijk.
Een goede demo vergt voorbereiding, een draaiboek zeg maar en net als met presenteren; op een gegeven moment vindt je je eigen stijl.
 
ja doe vooral je eigen ding.

ik kijk video's alleen voor de muziek en klanken.
tenzij ik een apparaat wil kopen of een apparaat heb dan kijk ik ook saaie tutorials met gepraat over de mogelijkheden.
Of ik zoek vaak mijn wigen synths uit interesse wat andere er mee kunnen

vind video's over het algemeen vaak saai als:
- er alleen maar factory presets gespeeld worden
- als ze niet kunnen spelen
- als ze niet live kunnen tweaken
- al die influencers die maar zeggen dat iets vet is omdat ze gesponserd zijn ben ik meer dan zat en deze skip ik dan ook snel.

Een goede demo video is gewoon leuk om naar te luisteren. en leuk om te zijn. Ook al weet je niets van synths. niet langer dan 10 min.
 
Back
Top