Tape recorder is dat beter voor geluid kwaliteit ?

krijg je op cassette dezelfde saturatie als op grote tapes?

Het hangt van veel af (wat Chinetti allemaal plaatst) + nog het niveau dat je opneemt.

In ieder geval kan ik wel meegeven dat met bepaalde hi-end decks het best wel tegevalt als je dirty sound wil een Studer A-721 of mint B-215 klinkt echt super gaaf en clean (beide ongeveer idem intern).

De Studer A-710 of Revox B-710 is dan veel beter,klinkt echt lekker warm.

Als ik goed merkbare tape saturatie wil zal ik eerder opnemen op men Tascam 122MKII,maar de sound is dan minder goed dan op de Studer of Revox

Op een R2R aan high speed is de sound ook echt super goed en zou ik niet kopen als het moet dienen voor heel merkbaar tape saturatie (zelf aan 19cm/sec).

Ik heb onlangs wel een Pioneer R2R aangeschaft en die is 4 track,als je dan low speed opneemt dan is het wel toepasbaar.

Dus als ik iets zou aanraden voor xtra kleuring maar met behoud van een goede opname zou dat een Revox B-710 zijn of een B-77 die aan low speed kan draaien.

Als je te cheape 2-head tape decks koopt dan gaat je algemene sound te slecht zijn,tenzij je een (hele slechte) Chicago-house sound wil..

attachment.php
 

Attachments

  • Pioneer RT-909-01.jpg
    Pioneer RT-909-01.jpg
    53,7 KB · Bekeken: 165
Die Ballfinger bedoel je? Dat lijkt me met een instapprijs van 8000 euro voor een weergave apparaat toch vooral een geinige upgrade voor de hifi set van Medvedev :D

19594.jpg

De 063? Ik zie een record button.
 
De 063? Ik zie een record button.

Klopt, maar die knop en de mogelijkheden die daarbij horen hebben een meerprijs van maar liefst 16.000 euro bovenop de instapprijsā€¦ In tegenstelling tot andere aangekondigde recorders (zoals die Revox van een tijd terug) is deze Ballfinger trouwens wel al te bestellen.
 
Dus ja, het principe is exact hetzelfde op bandrecorders en cassette recorders.

erg leerrijke video! :okdan:

Het hangt van veel af (wat Chinetti allemaal plaatst) + nog het niveau dat je opneemt.

Dus als ik iets zou aanraden voor xtra kleuring maar met behoud van een goede opname zou dat een Revox B-710 zijn of een B-77 die aan low speed kan draaien.

de a77 kleurt toch nog ietsje meer dan de b77?
 
Klopt, maar die knop en de mogelijkheden die daarbij horen hebben een meerprijs van maar liefst 16.000 euro bovenop de instapprijsā€¦ In tegenstelling tot andere aangekondigde recorders (zoals die Revox van een tijd terug) is deze Ballfinger trouwens wel al te bestellen.

Ja idioot. Is er al iets bekend over de prijs van die revox?
 
Ja idioot. Is er al iets bekend over de prijs van die revox?

Ze hadden het toendertijd over 5000 dollar voor een playback only machine, dus dat zal niet heel veel gaan verschillen met de Ballfinger. Het hele idee heette 'Project R2R' en was een samenwerking van Revox en de cork sniffers van Horch House, maar alle info is van zowel de Revox site als de Horch House site verdwenen. Dus ik denk dat die machine er voorlopig niet gaat komen.
 
"You can always hear distinctly when someone recorded their album to analog tape because they tell you."
 
Zie mijn post #31.

Cheers,

Exo. :mega:


heb vanochtend een a77 mkIII voor een goed prijsje op de kop kunnen tikken, ongeserviced (wel in werkende staat) vind je die dingen echt voor bijna niks, het is natuurlijk wel altijd een gok :erm:

ook al zien ze er van buiten vaak goed uit, is de echte toestand van het apparaat pas te zien als je binnen in gaat kijken. een calibratie van de koppen is met het juiste equipement dan nog wel enigszins te doen, maar als je pech hebt moeten sommige condensators vervangen worden wat nogal een rotklus is
 

Attachments

  • revoxie.jpg
    revoxie.jpg
    22,9 KB · Bekeken: 153
Ze hadden het toendertijd over 5000 dollar voor een playback only machine, dus dat zal niet heel veel gaan verschillen met de Ballfinger. Het hele idee heette 'Project R2R' en was een samenwerking van Revox en de cork sniffers van Horch House, maar alle info is van zowel de Revox site als de Horch House site verdwenen. Dus ik denk dat die machine er voorlopig niet gaat komen.

Dank! Dus toch maar een 2de hands gaan zoeken binnenkort.
 
Geen ervaringen mee, maar klinkt hoopgevend. Stereo of 2-track koppen hoeven niet kostbaar te zijn, maar deze worden kennelijk in opdracht gemaakt. Als je 1 setje koopt kan dat toch nog best aantikken, stel ik me zo voor. Maar wat is duur en wat is goedkoop? Informeren en je weet het :)

Als je op zoek bent naar een zo-goed-als-nieuwe mastering machine zou je bij Hilpert Audio kunnen kijken, die vraagt rond de 3000 euro voor een gereviseerde Telefunken M15 met nieuwe koppen (waarbij je nog kunt kiezen tussen full track mono, stereo en 2-track). Gezien de tweedehands prijzen die nu rond de 1000 euro liggen is dat weliswaar veel geld, maar niet perse duur.
 
Back
Top