Behringer Solina Midi Probleem (HELP)

Lid sinds
21 oktober 2006
Berichten
261
Locatie
IN HET BOS
Hey Forum Vrienden!

Mogelijk meteen behoorlijk vloeken in de kerk met een behringer solina, maar vind het ding behoorlijk klinken en perfect voor dit doel.

Hij zit op de midi out van een jupiter 6. Het idee zou zijn dat ie er soms aan toegevoegd word. Werkt prachtig, als het werkt.

De solina blijft veel hangen (noten die oneindig doorklinken). Dan moet je hem uiteindelijk overnieuw opstarten.
Het lijkt er een beetje op dat de jupe hem signaal blijft geven, maar dat weet ik niet zeker.
het kan dus ook de jupiter zijn, in het verleden ook wel eens een midi issue mee gehad.

echter gaf de behringer in combi met een dx7 ook midi issues, kan echter ook de op gebied van midi ook weer niet eindeloos betrouwbare dx7 zijn geweest.

maakt het allemaal niet heel veel makkelijker, i know.

Los van dat een aanzienlijk deel van jullie waarschijnlijk vind dat de solina terug in de doos moet, ik laat dit graag werken somehow.

bestaan er dingen die een midi signaal reguleren? hoe belangrijk is de kwaliteit van een midi kabel in zo'n situatie? zijn er truukjes?

wie weet iets...

dank is groot!
 
Yamaha synths (en vooral oudere modellen) zijn berucht voor het veroorzaken van problemen in een MIDI setup. Dit komt omdat ze een constante stroom van "Active sensing data" versturen en helaas kan niet elk apparaat daar even goed mee omgaan.

Ik had hetzelfde probleem met de Pro-800 in het begin , maar daar heeft Behringer een update voor uitgebracht die het probleem verhielp. Het is misschien verstandig om te kijken of jouw Solina de laatste firmware versie heeft?
 
Ah thanx! ik ga proberen hem up te daten. overigens in dit geval ging het dus om een jupiter in combinatie met die solina.

weet iemand iets over het reguleren van een midi signaal of iets dergelijks? moet toch iets bestaan?..
 
Het lijkt er een beetje op dat de jupe hem signaal blijft geven, maar dat weet ik niet zeker.

Voor je informatie: MIDI werkt met korte signaaltjes, ipv continue signalen. In het geval van een noot zijn dat er twee: "on" en "off". Een noot kan blijven hangen, als het "off"-signaal niet wordt ontvangen. Misschien helpt het in je zoektocht - die update is sowieso een goed idee.
 
Heb wel eens iets gelezen over een pitchbend die constant data uitstuurt, weet niet welke synth dat was / waren
 
Meten is weten. Hang de Jupiter-6 eens aan bv. de MIDI Monitor app om te zien wat ie allemaal uitspuugt. Mocht je daar een overvloed aan data zien, dan kan het zijn dat de Solina hierdoor in de war raakt en kun je iets van een filter-oplossing gaan verzinnen. Bijvoorbeeld een computer/DAW als tussenstop die alleen maar de noodzakelijke data doorlaat naar de Solina. Of als je liever bij hardware blijft een hardware filter-oplossing zoals de Retrokits RK-002 Smart MIDI Cable. Maar mocht de Jupiter-6 niks raars uitsturen, dan zal het probleem toch in de Solina zelf, of wellicht de kabel zitten.
 
Koop een Miditech Thru 4 filter voor 44euro bij Thomann . Daarmee kan je aangeven dat alleen note info doorgaat en word de Solina niet overbelast.

 
Back
Top