Keep Pushin' On [Feedback Gevraagd]

Technisch zit het misschien wel goed in elkaar maar ik hou van het origineel omdat het een voorbeeld is van goede moderne funk. Jij hebt de funk eruit gehaald en er ruggengraatloze lounge van gemaakt. Het is alsof je de ziel eruit gesneden hebt. Een gabberversie zou ik nog minder verkrachting vinden want daar zit tenminste nog pit in. Je zou dit verhaal af kunnen doen als een smaak kwestie maar het is denk ik meer dan dat. Muziek is een vorm van communicatie en nu is dat gedeelte weg. Het communiceert niets meer waardoor het muzikale behang is geworden. Je vroeg om feedback en dit is wat ik er van vind.
 
Technisch zit het misschien wel goed in elkaar maar ik hou van het origineel omdat het een voorbeeld is van goede moderne funk. Jij hebt de funk eruit gehaald en er ruggengraatloze lounge van gemaakt. Het is alsof je de ziel eruit gesneden hebt. Een gabberversie zou ik nog minder verkrachting vinden want daar zit tenminste nog pit in. Je zou dit verhaal af kunnen doen als een smaak kwestie maar het is denk ik meer dan dat. Muziek is een vorm van communicatie en nu is dat gedeelte weg. Het communiceert niets meer waardoor het muzikale behang is geworden. Je vroeg om feedback en dit is wat ik er van vind.

Mja, dit is ook alles behalve een remake. Ik heb een track gebouwd en op een later moment vocals erbij gezocht. Dat is natuurlijk iets anders dan een bestaande track als uitgangspunt nemen en proberen deze op een andere manier te interpreteren. Nee, het communiceert zeker niet dezelfde boodschap als de track van The Quantic Soul Orchestra. Maar dat was dan ook alles behalve de insteek.

Wel fijn dat je hem beluisterd hebt :okdan:, en dank voor je feedback. Stel ik ook op prijs als deze niet positief is.
 
Tof dat je het zo sportief opvat.

De track titel is wel "Keep Pushin' On". De vokalen lijken toch wel iets meer dan een aanvulling.

Dat gezegd hebbende is mijn kritiek wel een beetje overdreven want zo slecht is het nou ook weer niet. Ik heb van nature een afkeer van Lounge muziek in het algemeen. Dit is tenminste nog een beetje jazzy.

Ik heb mij voorgenomen geen negatieve kritek meer te leveren op tracks.. kan wel aan de gang blijven dan :maffia:
 
Tof dat je het zo sportief opvat.

De track titel is wel "Keep Pushin' On". De vokalen lijken toch wel iets meer dan een aanvulling.

Dat gezegd hebbende is mijn kritiek wel een beetje overdreven want zo slecht is het nou ook weer niet. Ik heb van nature een afkeer van Lounge muziek in het algemeen. Dit is tenminste nog een beetje jazzy.

Ik heb mij voorgenomen geen negatieve kritek meer te leveren op tracks.. kan wel aan de gang blijven dan :maffia:

Ik zou het jammer vinden als je alleen maar positieve feedback zou geven. Voor mij geldt dat ik vooral van negatieve feedback kan leren namelijk. En als deze dan nog een beetje opbouwend wordt gebracht, is het helemaal prettig. Noem het dan geen "negatieve kritiek" maar "tips voor verbetering". En je afkeer van lounge kan ik me iets bij voorstellen. Misschien moet ik het maar als mijn taak gaan zien je daar vanaf te helpen :D.

De vocals zijn wel echt op het laatst erbij gezocht. Ik maak eigenlijk altijd op die manier mijn tracks. Eerst het muzikale deel en dan eventueel nog vocals erbij, passend maken door te knippen, plakken, stretchen, pitchen en eventueel de flow te veranderen. Het voordeel is dan dat ze er relatief eenvoudig weer uit zouden kunnen zonder de kern van de track aan te tasten.

Het bedenken van een naam vind ik altijd maar lastig. Dus laat me in dat geval graag leiden door de aanwezige vocals. Soms gebruik ik een beperk deel van een bestaande acapella en noem de track dan naar iets dat in de tekst nog wel terugkomt.
 
Back
Top