Keep Pushin' On [Feedback Gevraagd]

Niet om de sfeer te bederven, maar moet het niet zijn: "Keep On Pushin' " of desnoods "Keep On Pushin' On"?

push on

vb
(intr, adverb) to resume one's course; carry on one's way steadily; press on

In the context of being followed by a verb (dreaming, talking, going), there is no difference in grammar or semantics between "keep" and "keep on". They both mean to continue or persevere in an action...

In casual conversation or very direct usage (a command or threat), you would hear "keep" more, since it is shorter and more to the point.

;) Zoiets dus
 
Ik heb intussen al een aantal tracks van Dokter die mee op vakantie gaan. Zoals ook deze. Well done dokter ! Niks op aan te merken. Prima lounge track.
Om jullie te laten watertanden laat ik ook zien waar ik heel de maand september zit (Moraira)
Met drankjes én muziek van Dr. van Lansberg ! :P

Da's weer een heerlijk compliment Skel! :halleluja

Hebben jullie nog een plekje over daar? :)

Wow lekker... Het enige wat mij een beetje wringt is de trompet? Bugel? In het begin. Die zit of niet lekker in de mix of hij hangt een beetje... Kweenie, heb nu een paar keer geluisterd maar er is iets mee. Later bij 3 minuten komt hij ook terug en vind ik hem er ook niet fijn in zitten, het wringt in mijn oren zeg maar... Die sax is wel weer heul erg lekker! Verder vind ik het echt een mooi arrangement, vocals zijn top, schreeuw heb ik ook geen problemen mee, past goed. Top trackie!

Het is inderdaad een bugel of flügelhorn. Op beide stukken zat/zit nogal wat swing. In het tweede heb ik geprobeerd dat iets recht te trekken, maar dat is toch nog iets lastiger dan ik dacht. Ik had geen zin om uren hieraan te besteden, maar misschien is dat geen geweldige beslissing geweest :).

Verder dank voor het luisteren en je compliment Krek! :okdan:
 
Ah, de dokter heeft de encyclopedie er op nageslagen... :D
Natuurlijk is er een groot verschil tussen wat er in de boeken staat en hoe er op straat gesproken wordt, dus ik ben nog niet helemaal overtuigd. :maffia:
 
dit zit knap in elkaar zeg, petje af .. die schreeuw vind ik grappig, zou het zo laten.
voor de rest kan ik er niet veel over zeggen vanachter mn mini computer speakertjes :)

En toch valt het best wel mee om te bouwen. Natuurlijk heeft Franco Quadroni met zijn gitaar ook heel goed ingespeeld (pun intended) op wat hij hoorde. Het past wel redelijk wat hij heeft gedaan. Een tikkie minder tevreden ben ik over zijn solo halverwege, die is naar mijn smaak wel erg los ingepeeld. Maar hij hoort dingen in de track die ik niet hoor, en doet daar iets moois mee.

Ik zou je bijna willen adviseren om de track ook eens via een koptelefoon te beluisteren. :D

Jazeker, zit inderdaad knap in elkaar en combineert allemaal lekker bij elkaar.
Ik zou niet zo gauw iets anders weten voor vocals. Hoort er toch bij en maakt het af. Lekker volle rhodes accoorden.


Complimenten Bob.
Groet Frans.

Dankjewel Frans voor je lovende woorden!
 
Ah, de dokter heeft de encyclopedie erop nageslagen... :D
Natuurlijk is er een groot verschil tussen wat er in de boeken staat en hoe er op straat gesproken wordt, dus ik ben nog niet helemaal overtuigd. :maffia:

Maar dat had ik ook helemaal niet verwacht waarde torp :D.
 
Een collab ben ik altijd wel voor in! Ben alleen een enorme drol als het aankomt op gear want zoals je wellicht wist maak ik alleen gebruik van mijn iPad :bekdicht:

Ik ga verder wel even door mijn archief om die track op te snorren. Ik waarschuw je alvast voor de kwaliteit :dubbel: die is om te huilen waarschijnlijk.

Ik weet inderdaad dat je via de iPad je track bouwt. Nou, ik doe het alleen via mijn laptop (met heel af een uitstapje naar mijn midi keyboard). Dus wat dat betreft zitten we al op 1 lijn :).

Verder denk ik dat je mijn kwaliteiten overschat en je eigen kwaliteiten onderschat. Ik heb in het verleden tracks van je gehoord waarbij ik dacht "Wauw, ik zou willen dat ik dat kon maken".
 
De stijl/sfeer doet mij denken aan die op de cd Tourist van St Germain, maar dan net iets te braaf. Bij bijv. de track Sure Thing kan je horen wat je ook met zo'n stem kan doen. Dus niet twijfelen of die vocals er in/uit moeten, maar gewoon aanpakken en op de voorgrond zetten! Verder is de track wat mij betreft qua mix en arrangementen wel OK.
 
Eindelijk even lekker in mijn studiootje kunnen luisteren (nadat ik eerder deze op een cheapass headsetje al wel even geluisterd had).

Qua sfeer vind ik em echt helemaal top (geworden). Marimba ligt ook lekker in de groove ;) en alles heeft ook een lekker plekje in de mix.

Had hiervoor wat RnB tracks geluisterd op spotify en het verschil in laag was best wel groot (MindsEye merkte het ook al op zag ik).
Vooral de contra bas (of fretless) lijkt weinig fundament te hebben. De synthbas gaat een stuk dieper en draagt veel beter... misschien ook op de kickjes nog wat meer laag bijdraaien.

De hatjes en shakers kunnen her en der ook nog wel wat hoog gebruiken. Als je bv op het stuk vanaf 1:38 komt is het wel weer aanwezig, maar aan het begin en in andere passages lijkt het wat doffig qua drums. (had even de wav beluisterd want soundkloot is sowieso super ranzig)

Qua compositie vind ik em erg lekker.. :mega: hele fijne sfeer en super lekker al die jazzyness die al die partijen geven.. :)
De vocal (en de dunnige klank) vind ik goed passen.. snijdt lekker door de mix..

Verder zou ik willen afsluiten met keep on the good work!! *D :mega:
 
De stijl/sfeer doet mij denken aan die op de cd Tourist van St Germain, maar dan net iets te braaf. Bij bijv. de track Sure Thing kan je horen wat je ook met zo'n stem kan doen. Dus niet twijfelen of die vocals er in/uit moeten, maar gewoon aanpakken en op de voorgrond zetten! Verder is de track wat mij betreft qua mix en arrangementen wel OK.

Sure Thing was echt een favoriet nummer van me in die tijd. Damn, wat was dat vernieuwend :).

Ik heb de vocal iets meer volume mee gegeven, meer laag erbij (maar dat blijft beperkt vanwege het bronmateriaal) en wat ruimer in de reverb. Ik denk dat je het verschil alleen hoort als je beide versies naast elkaar legt helaas. Desalniettemin weer een verbetering van de track. Dank daarvoor :okdan:.
 
Eindelijk even lekker in mijn studiootje kunnen luisteren (nadat ik eerder deze op een cheapass headsetje al wel even geluisterd had).

Qua sfeer vind ik em echt helemaal top (geworden). Marimba ligt ook lekker in de groove ;) en alles heeft ook een lekker plekje in de mix.

Had hiervoor wat RnB tracks geluisterd op spotify en het verschil in laag was best wel groot (MindsEye merkte het ook al op zag ik).
Vooral de contra bas (of fretless) lijkt weinig fundament te hebben. De synthbas gaat een stuk dieper en draagt veel beter... misschien ook op de kickjes nog wat meer laag bijdraaien.

De hatjes en shakers kunnen her en der ook nog wel wat hoog gebruiken. Als je bv op het stuk vanaf 1:38 komt is het wel weer aanwezig, maar aan het begin en in andere passages lijkt het wat doffig qua drums. (had even de wav beluisterd want soundkloot is sowieso super ranzig)

Qua compositie vind ik em erg lekker.. :mega: hele fijne sfeer en super lekker al die jazzyness die al die partijen geven.. :)
De vocal (en de dunnige klank) vind ik goed passen.. snijdt lekker door de mix..

Verder zou ik willen afsluiten met keep on the good work!! *D :mega:

Prettig dat je zo gedetailleerd feedback geeft Pat! Mijn hoofdtelefoon (waarop ik altijd mix) heeft sinds kort het probleem van een los contact. Ik zit dus de hele tijd op de rechter schelp te tikken om weer geluid te hebben aan die kant :D. Misschien heeft dat wat afgeleid van het luisteren. Ik heb de acoustic bass wat meer punch gegeven en meer laag. Nieuwe kick erin die ook meer laag heeft. Hoog bij de shakers en hats, maar niet op alle plekken. Dat doffige vind ik op een aantal plekker namelijk wel fijn, wat lofi achtig.

De vocal is nu wel wat prominenter aanwezig. Ben benieuwd of je die nog steeds weet te waarderen op deze manier.

Verder dank voor je de mooie complimenten (en natuurlijk weer voor je eerdere preview)!
 
Sure Thing was echt een favoriet nummer van me in die tijd. Damn, wat was dat vernieuwend :).

Shit, is idd al weer 16 jaar geleden uitgekomen, maar goede muziek is tijdloos, toch?

Ik heb weer geluisterd en vind 'm binnen de beperkingen die je natuurlijk hebt wat betreft aanpassingen (want je kunt bijvoorbeeld toch niet de sessiemuzikanten weer op laten draven) beter geworden. (Ik hoop dat ik naar de nieuwste versie heb geluisterd, anders val ik door de mand :P)
 
Track helemaal beluisterd. Klinkt gelikt. Technisch erg goed gelukt. Techniek is echter wat mij betreft te dominant aan de emotie die ik zou willen voelen en dat vind ik wel beetje jammer.
 
Haha, don't worry :). Het bestand is inderdaad vervangen, dus je heb naar de edit geluisterd.
Je maakt hiervoor gebruik van je privileges als moderator? Anderen kunnen hun openingspost niet meer aanpassen. :smeris:

edit: Huh, dacht even (slordig gekeken in de opwinding) dat je een YouTube-video had veranderd. Soundcloud is natuurlijk een ander verhaal.

Overigens vind ik het jammer dat je de oude versie niet hebt laten staan, dan kunnen we tenminste vergelijken.
 
Laatst gewijzigd:
Track helemaal beluisterd. Klinkt gelikt. Technisch erg goed gelukt. Techniek is echter wat mij betreft te dominant aan de emotie die ik zou willen voelen en dat vind ik wel beetje jammer.

Jammer, want de technische kant komt juist van comments hier op SF :). Ik had er zelf wel een prettig gevoel, bij de muziek dan he. Maar goed, niet iedereen houdt van pindakaas. Wel fijn dat je hem afgeluisterd hebt :okdan:.
 
Overigens vind ik het jammer dat je de oude versie niet hebt laten staan, dan kunnen we tenminste vergelijken.

Als ik een verbetering doorvoer, sla ik de nieuwe versie altijd op onder dezelfde naam. Bewaren heeft voor mij dan nauwelijks een functie. Op SC overschrijf ik de oude versie dan ook. Alleen als ik iets in het arrangement wijzig, wil ik de oude versie nog wel eens laten staan. Maar als het gaat om EQ, of iets anders in de mix, dan hoeft dat wat mij betreft niet bewaard te worden.
 
Back
Top