Coffee at Monique's [Feedback Gevraagd]

de koffie van angelique heb ik nog niet genoten, helaas, aangezien mij meerdere male ter ore is gekomen dat over het algemeen de koffie in de usofa vooral veel , en op gefermenteerd slootwater gelijkend materiaal gemaakt is, waarvan akte....


ik vonnut nummer dus best wel ok...:okdan:

:mega:
 
Dan is mijn gemoed gerustgesteld :). And for that, we thank you!

De koffie van Angelique is echt het noemen en drinken waard. Je zou er zomaar een stukje muziek aan kunnen wijden.
 
Allereerst lekkere sfeer en lekkere mix!

Ik zou op 1:48 na de vocaal over gaan naar een meer funky drum patroon, dat brengt er meer spanning in. De snare vind ik vrij fel, maar dat is ook smaak. Op 2:45 het funky patroon meenemen en met de ride spelen. De overgang naar sax geeft dan nog meer spanning, daar kom je weer terug op het eerte drum patroon. De bassline zou ik iets ronder en minder digitaal proberen te maken. De stukken op 4:42 kun je ook eens met alleen drums stilleggen in dat soort breaks. Kleine dingetjes waarmee je track spannender wordt.
 
Lekker sfeertje Bob, mooie productie (ook bij of juist bij de :koffie: )
Enige puntje dat ik heb is dat ik de Rhodes een klein beetje te vlak/mat vind klinken verder helemaal Bobtastic :okdan:

Bijlage: Angelique collectie :D
 

Attachments

  • 1002004004499903.jpg
    1002004004499903.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 116
Zozo, zwoel sfeertje daar bij Angelique. Nog iets meer gedaan dan alleen drinken en eten?.. :luv: Daarom vergiste je je zeker in de naam :dubbel:

Maar even zereneus, het is een lekkere track. Vooral het stuk vanaf 4:10 vind ik lekker met die rollende chords.

Omdat je erop wijst: De drumtrack doet een beetje '90's aan misschien. Ze liggen er ook vrij hard op maar dat is misschien juist goed.
 
Chill plaatje. Lekkere drumpartij, al is de snare misschien iets te prominent aanwezig voor mijn smaak. Drumtrack en het begin van het nummer doen me idd een beetje aan begin jaren '90-hiphop denken.

Vanaf 2:50 ongeveer wordt het heel erg tof. De sax is ook erg sfeervol, maar jammer dat de geluidskwaliteit niet zo jofel is. Verder gewoon goede muziek!
 
Ja Dr. weer een erg fijne track, lekker funky vooral. Vind persoonlijk de snare wat aan de harde kant. Verder viel het me op dat helemaal aan het einde de rhodes abrupt stopt. Kleinigheidje maar het viel me wel op.

Zo nu eerst koffie :koffie:

Groet,

Dr. Rinkel
 
Ik ken het coffee tentje. Niet daar iets genuttigd maar ik herken de muur aan de overkant.
Het sax gedeelte heeft wel iets Manhattaniaans. Het gedeelte daarvoor schuurt er tegenaan: Greenwich Village.
Je snare is ok, misschien een iets hogere klank of, zachter, een rokerige jazz one.

It's a small world after all :). Wel bijzonder dat je het tentje herkent aan de hand van de muur ertegenover :D. En inderdaad is het tentje terug te vinden in Tha Village. Dus qua sound zit ik goed begrijp ik :).

Ik heb nu meer comments gelezen over de snare (kan natuurlijk ook zijn omdat ik er specifiek naar vroeg), en het vertelt me dat ik er inderdaad iets aan zou moeten doen. Eerlijk gezegd vind ik het strakke, dus minder rokerige, wel prettig om nar te luisteren. Maar ik heb een paar vrije dagen dus ik ga er vandaag even lekker mee aan de slag.

Dank voor je feedback Roland!
 
Allereerst lekkere sfeer en lekkere mix!

Ik zou op 1:48 na de vocaal over gaan naar een meer funky drum patroon, dat brengt er meer spanning in. De snare vind ik vrij fel, maar dat is ook smaak. Op 2:45 het funky patroon meenemen en met de ride spelen. De overgang naar sax geeft dan nog meer spanning, daar kom je weer terug op het eerte drum patroon. De bassline zou ik iets ronder en minder digitaal proberen te maken. De stukken op 4:42 kun je ook eens met alleen drums stilleggen in dat soort breaks. Kleine dingetjes waarmee je track spannender wordt.

Dank voor je tips Elkuefo. Ik denk dat je gelijk hebt als het gaat om een nieuw frumpatroon bij 1:48. het kabbelt nu misschien nog iets teveel door.

Die bass had Patrick het ook al over. Het punt is dat ik kaas heb gegeten van sounddeisgn of synthese, dus zel in elkaar draaien gaat mij waarschijnlijk niet lukken. Ik kan wel proberen hem te dubbelen.

Ik ga inderdaad ook testen met het weglaten van de drums op een wat langer stuk.

Zinvolle tips! :okdan:
 
Lekker sfeertje Bob, mooie productie (ook bij of juist bij de :koffie: )
Enige puntje dat ik heb is dat ik de Rhodes een klein beetje te vlak/mat vind klinken verder helemaal Bobtastic :okdan:

Thanks Daniel! Die Rhodes dienen slechts ter ondersteuning en ter bepaling van de sfeer. Ik had zelf nog niet bedacht dat ze wat vlak zijn. Ik zal zo nog eens goed luisteren en kijken of ik het weer met je eens ben :) (waarschijnlijk wel).

Overigens denk ik dat jouw Angelique inmiddels een stukje ouder is dan de mijne...
 
Zozo, zwoel sfeertje daar bij Angelique. Nog iets meer gedaan dan alleen drinken en eten?.. :luv: Daarom vergiste je je zeker in de naam :dubbel:

Maar even zereneus, het is een lekkere track. Vooral het stuk vanaf 4:10 vind ik lekker met die rollende chords.

Omdat je erop wijst: De drumtrack doet een beetje '90's aan misschien. Ze liggen er ook vrij hard op maar dat is misschien juist goed.

Met Angelique heb ik niets gedaan waarvan ik zelf zou vinden dat het niet kan :).

Ik ga vandaag nog met die drumtrack aan de slag en zal je feedback meenemen. Dank voor het luisteren en je feedback Skies!
 
Chill plaatje. Lekkere drumpartij, al is de snare misschien iets te prominent aanwezig voor mijn smaak. Drumtrack en het begin van het nummer doen me idd een beetje aan begin jaren '90-hiphop denken.

Vanaf 2:50 ongeveer wordt het heel erg tof. De sax is ook erg sfeervol, maar jammer dat de geluidskwaliteit niet zo jofel is. Verder gewoon goede muziek!

Ik was zelf ook wel blij van dat stukje op 2:50. De grap is dat ik tijdens het productieproces vaak onzeker ben over de keuzes die ik maak. Valt dat stuk niet teveel uit het patroon/de sfeer van de track? Komt mijn bedoeling wel over? Is het niet te gewaagd? Dat soort vragen. Eigenlijk vreemde vragen omdat het gewoon om mijn muziek gaat. Ik doe altijd net alsog de mening van anderen mijn niet kan boeien, maar eigenlijk is dat bij mijn tracks alles behalve de realiteit. Ik word namelijk altijd blij van mooie feedback. Nou ja, ben ook maar een mens kennelijk :).

Over die sax, ik las het eerder al, maar gek genoeg hoor ik niet dat de kwaliteit anders is dan de analoge instrumenten die ik normaliter gebruik. Ja, het is mp3, maar ik vind hem wel goed klinken zo. Wat zie ik over het hoofd?

Anyway, dank voor het luisteren en je feedback!
 
Ja Dr. weer een erg fijne track, lekker funky vooral. Vind persoonlijk de snare wat aan de harde kant. Verder viel het me op dat helemaal aan het einde de rhodes abrupt stopt. Kleinigheidje maar het viel me wel op.

Zo nu eerst koffie :koffie:

Groet,

Dr. Rinkel

Dank waarde Dr. Blij dat ie in de smaak valt :). Heb je vakantie?

Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft die Rhodes. Ik had er een fade out ingestopt, maar die staat niet helemaal goed. Blij dat je oor voor detail hebt, want het verschil zit hem juist in dat soort kleinigheden. Ik pas hem aan en beloof je plechtig dat ik in de toekomst mijn tracks minder snel online zal gooien :D.

Die drums ga ik ook mee aan de slag vandaag.
 
Het is te warm om me druk te maken, maar ik heb het wel even geprobeerd. Nieuwe edit gemaakt, hele dag aan gewerkt, foutjes eruit, nieuwe drumtrack gemaakt, sax nog iets opgepimpt. The works zeg maar. Nu is m'n file sorrupt. ik stop ermee, misschien over een paar weken nog eens proberen.

Dank voor de feedback en tips allen :halleluja.
 
Back
Top