Coffee at Monique's [Feedback Gevraagd]

Ik zat net Wagon christ te luisteren, en nu ik dit aan heb staan... wauw :) echt heel goed gedaan, dit is precies wat ik tof vind :)
Ik zeg niet zozeer dat ik het op Wagon Christ vind lijken, maar ik bedoel puur dat de sound er net zo lekker invalt als bij WC zeg maar.
 
Laatst gewijzigd:
Oh, ik lees dat je met de drums zit, ik wil wel helpen als het nog nodig is. Proberen tenminste.
 
Ojee, wat vervelend.. Geen backup?

Nou, Cubase maakt wel automatisch bak files (backup) aan, maar daar zit nu net het probleem. Die bak file crasht en de meest recente versie daarvoor is dezelfde als die ik hiet heb geplaatst :).

Misschien willen de hogere machten me wel vertellen dat het tijd is voor een nieuwe track.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zat net Wagon christ te luisteren, en nu ik dit aan heb staan... wauw :) echt heel goed gedaan, dit is precies wat ik tof vind :)
Ik zeg niet zozeer dat ik het op Wagon Christ vind lijken, maar ik bedoel puur dat de sound er net zo lekker invalt als bij WC zeg maar.

Dat is een lekkere manier om mijn weekend mee te beginnen. Thanks man! :okdan:


Oh, ik lees dat je met de drums zit, ik wil wel helpen als het nog nodig is. Proberen tenminste.

Dank voor je aanbod. Ik ben eigenlijk best benieuwd wat jij ervan zou maken. Ben nu even wat tracks van je op SC aan het doornemen en het lijkt erop dat ik nog een hoop te leren heb :). Het probleem is alleen dat ik problemen heb met de project file van de meest recente versie. Laat me even kijken.
 
You show off!!

die reverb op drums! basslijntje heb je ook door. Guitar is heerlijk! wat moet ik hier nou op aan te merken hebben....
Drums zijn dit keer strak, minder grooovy, maar wat werkt .. werkt. die shakertjes zijn helemaal lekker.

ik heb iets: de drumfill en bridge zijn mij te 80ties 8)
 
You show off!!

die reverb op drums! basslijntje heb je ook door. Guitar is heerlijk! wat moet ik hier nou op aan te merken hebben....
Drums zijn dit keer strak, minder grooovy, maar wat werkt .. werkt. die shakertjes zijn helemaal lekker.

ik heb iets: de drumfill en bridge zijn mij te 80ties 8)

LOL :D Thanks Ted, prettig om te lezen zo met een bak koffie en een peuk op de zondacchochtend. Die fill was in eerste instantie bedoeld als geintje. Ik heb nog nooit gewerkt met toms en kwam ze toevallig tegen in de kit en ze hebben de eindronde gehaald. Fijne constatering van die bassline, je weet dat ik daar wel eens moeite mee heb gehad.

Het is jammer dat ik de update niet meer kan laten horen.

Anyway, dank voor het luisteren en je feedback :okdan:.
 
Dat luistert heerlijk weg! Lekkere track hoor. De snaren is i.d.d. best aanwezig (wellicht dat het niet opgevallen was als je het niet gezegt had, maar wellicht is hij te hard en te kort. Een iets te fanatieke drummer voor het nummer, wellicht van al de koffie ;).

Je zou eens kunnen kijken of een andere snaren beter uitpakt, of iets met EQ. Maar ik vond hem lekker weg luisteren en i.d.d. hier past een heerlijk bakkie :koffie: bij maar ook een :biertje:.
 
Ultimate chill-out beach music ! Top track in zijn genre. Nagenoeg perfect. Drums qua volume misschien wat prominent aanwezig, maar stoort absoluut niet en is een keuze. Balansen perfect. (ik luister nu op een setje Shure EV535 inears en wow !!)
Nog zo van die tracks dokter, en dan opsturen naar Sven van Hees en wie weet… http://www.svenvanhees.com/website/#/contact/1

Ook deze Lansberg track gaat weerom mee op vakantie !!


UPDATE :

Intussen de track 6x beluisterd : hoeft niet, maar deze track smeekt om female vocals…geen echte leadvocal maar zo wat ooohwhaas op de achtergrond misschien …je snapt wel wat ik bedoel…
 
Laatst gewijzigd:
lekker trackie geeft een beetje een jazie veel af . lekkere lounge track voor bij een kopje koffie
 
Dat luistert heerlijk weg! Lekkere track hoor. De snaren is i.d.d. best aanwezig (wellicht dat het niet opgevallen was als je het niet gezegt had, maar wellicht is hij te hard en te kort. Een iets te fanatieke drummer voor het nummer, wellicht van al de koffie ;).

Je zou eens kunnen kijken of een andere snaren beter uitpakt, of iets met EQ. Maar ik vond hem lekker weg luisteren en i.d.d. hier past een heerlijk bakkie :koffie: bij maar ook een :biertje:.

Ik zal de volgende keer m'n mond houden over de snare :D.

Deze track editen gaat niet meer lukken, of ik moet hem vanaf 0 opnieuw gaan opbouwen. File is corrupt. Dank voor het luisteren, ik pak er dan ook maar een :biertje: bij.
 
Ultimate chill-out beach music ! Top track in zijn genre. Nagenoeg perfect. Drums qua volume misschien wat prominent aanwezig, maar stoort absoluut niet en is een keuze. Balansen perfect. (ik luister nu op een setje Shure EV535 inears en wow !!)
Nog zo van die tracks dokter, en dan opsturen naar Sven van Hees en wie weet… http://www.svenvanhees.com/website/#/contact/1

Ook deze Lansberg track gaat weerom mee op vakantie !!


UPDATE :

Intussen de track 6x beluisterd : hoeft niet, maar deze track smeekt om female vocals…geen echte leadvocal maar zo wat ooohwhaas op de achtergrond misschien …je snapt wel wat ik bedoel…

Thanks Skel voor je feedback! Ik heb nog wel wat female adlibs liggen. Zal eens kijken of dat wat is. Had er zelf eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar het zou niet voor het eerst zijn dat je wat zinnigs zegt :).

Veel plezier op vakantie, en wat betreft de heer Van Hees, ik wacht nog even als je het goed vindt :).
 
Maar als de file onherstelbaar is, kun je dan niet gewoon zelf live de synths inspelen, de saxofonist en de gitarist optrommelen en het nummer live spelen ? of onderschat ik het nu.
 
Lekker hoor vooral die Jazz gitaar heerlijk ik sluit me aan bij de apparte off beat zou niet mijn keuze zijn geweest maar al met al lekkere track! Top!

Dank voor je feedback en je compliment Jaro. Ik twijfelde zelf dus ook. Volgende keer doe ik het anders :).
 
Maar als de file onherstelbaar is, kun je dan niet gewoon zelf live de synths inspelen, de saxofonist en de gitarist optrommelen en het nummer live spelen ? of onderschat ik het nu.

Live de synths inspelen vanaf een i5 wordt denk ik wel wat lastig.

Verder denk ik niet dat je het onderschat, maar dat je mij overschat :). Het meeste teken ik gewoon in met de muis. Ik kan wel spelen, maar ik vind het vaak teveel gedoe. En die gitarist moet dan uit Italië komen en de saxofonist uit de UK. Gaat hem niet worden :). En tot slot gaat het hem bij mij juist om de hoeveelheid werk die ind e detaillering gaat zitten. Reverb op het juiste moment, beetje filteren hier en daar, spelen met de volumes en de mix.
 
Vind de drums juist heel vet en ook juist dat offbeat! Geeft er een goede swing aan!

Misschien kan de snare een wat meer "human feel" krijgen? Beetje variatie in de volumes en hier en daar een paar milliseconden naast de beat?
 
Vind de drums juist heel vet en ook juist dat offbeat! Geeft er een goede swing aan!

Misschien kan de snare een wat meer "human feel" krijgen? Beetje variatie in de volumes en hier en daar een paar milliseconden naast de beat?

Grappig dat je opmerkt. Ik heb juist gisteren een draadje aangemaakt over hoe ik quantising kan uitzetten :) in Cubase. Great minds think alike :D. Verder natuurlijk dank voor je compliment. Ik weet dat jij een behoorlijke 80's fan bent, dus het bevestigt wat anderen al schreven ;).
 
Grappig dat je opmerkt. Ik heb juist gisteren een draadje aangemaakt over hoe ik quantising kan uitzetten :) in Cubase. Great minds think alike :D. Verder natuurlijk dank voor je compliment. Ik weet dat jij een behoorlijke 80's fan bent, dus het bevestigt wat anderen al schreven ;).

Ja sorry, zal vast al eerder gezegd zijn, maar ik had niet zo'n zin om 3 pagina's met aanvullingen door te lezen maar wilde meteen aangeven wat ik er van vond.

Vind het echt een goede track en die drums storen me totaal niet. Maar met een beetje quantising kan je er net wat meer swing aangeven (zou ik zelf ook eens wat vaker moeten doen)!
 
Wel, om aan te tonen dat ik niet alleen om feedback vraag, maar er ook nog iets mee doe, hierbij een update van de track (Ja, ik heb een backup gevonden die niet corrupt was! *D).

- Sax is nog een tikje aangepast. Het probleem zat hem in de reverb in de originele opname. Weet niet of het veel beter is geworden, maar ik heb een poging gewaagd.
- Bass heb ik een kleine chorus op gezet en nog iets met de eq gespeeld.
- Ik heb een aantal snare hits verplaatst, waardoor de track iets soepeler doorloopt maar toch het oorspronkelijke karakter behouden blijft.
- Percussie heeft iets meer hoog gekregen.
- Drum patroon aangepast, niet bij 1:48 maar bij 2:47. Nieuwe snare geïntroduceerd en geprobeerd een iets meer funky feel mee te geven.
- Op 4:42 de drums er even helemaal uit.
- Rhodes wat minder vlak door met de reverb te spelen.
- Main snare toch iets teruggedraaid en twee halve noten omlaag gepitched.
- Intro aangepast, waardoor minder "hip hop" :).
- Drumfill (toms) gewijzigd, nieuwe sounds en ander patroon.

@ Raphie: het vervelende duiken in de hoge frequenties is eruit! :)

Thanks nogmaals mannen voor de constructieve feedback :halleluja.

 
Back
Top