Keep Pushin' On [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Middels deze thread presenteer ik u graag mijn nieuwe track. In lijn met de vorige track is het wederom een jazzy dingetje geworden, maar nu op slechts 78 BPM. Mijn grote vriend, steun en toeverlaat, Franco Quadroni, heeft de gitaar partijen voor zijn rekening genomen. De blazers (sax, flügel horn en klarinet) komen ook uit zijn stal en zijn ingespeeld door een aantal van zijn bandleden (lucky me, YEAH!). Franco kwam met een idee voor een ander intro en dat heb ik graag overgenomen. Het is wel op het randje van de easy listening, dus u bent gewaarschuwd.

Graag verneem ik, als altijd, uw commentaar en suggesties voor verbeteringen. Met name gaat mijn interesse uit naar uw mening betreffende de vocals. Deze zijn geripped van The Quantic Soul Orchestra:

.

Blijven ze of moeten ze er echt uit?

Weesch gegroet.

 
Ik vind 'm erg fijn...de vocals passen wat mij betreft goed bij het nummer. Wellicht die schreeuw/gil dicht bij het eind iets minder, omdat de track zelf zo chill is ;p Wellicht zou de bass kick nog iets 'warmer'/'dieper' kunnen?
 
Thanks MindsEye :okdan:.

Ik heb inderdaad ook heel even getwijfeld over die kick. Je heb een prima gehoor. Als je hem los hoort, is het ook niet een geweldige kick, maar in de mix vond ik hem kunnen. Ik ga toch eens proberen een andere kick eronder te zetten.

En die schreeuwen zaten in de orignele opnamen en ik vond het eigenlijk wel passen, maar misschien is 3 achter elkaar iets teveel van het goede :).
 
Heerlijke track weer Dr. Ik ben wel van het easy listening 8)

Er grappig, heb zelf ook een keer, in een ver verleden, dezelfde vocals geripped. Was een totaal ander nummer vooral qua kwaliteit zeg maar :P Zal eens kijken of ik hem nog ergens kan vinden.

Nee, gewoon een heerlijke track, heb er van genoten en ja die vocalen zijn niet helemaal mijn ding maar dat heeft meer met smaak te maken.
 
Je hebt easy listening en easy listening, maar ik voel me hier een beetje uneasy bij...
Te sophisticated voor mijn oren, sorry. Verder zit het goed in elkaar denk ik. :D
 
Klinkt al direct vanaf het begin goed, dwz het intro is mijn oren prima. Lekker los nummer!
De vocals hadden er misschien niet eens bij gehoeven: voor mijn gevoel wringen die net iets met de sfeer (IMO!). De gitaar is prima gsepeeld en geeft een nummer altijd meerwaarde (vind ik dan).
Nummer loopt naar eind.. Schreeuw is inderdaad iets te vind ik. Maar het is jouw arrangement dus wie ben ik. :D De outro zou ik misschien iets minder abrupt doen.

Overall: nice work!
 
Ik vind de sfeer prima. Het enige waar ik wat op aan te merken heb is de ritmesectie, die in mijn oren gewoon iets meer swing moet hebben t.o.v. de rest. Het is net te houterig en dat doet denk ik wat afbreuk aan de rest, die eigenlijk prima is.

Ik hou erg van die vocals... Passen goed.


Oh ja de baslijn mag ook iets prominenter denk ik.

Al met al weer een prima track doc !
 
Je hebt easy listening en easy listening, maar ik voel me hier een beetje uneasy bij...
Te sophisticated voor mijn oren, sorry. Verder zit het goed in elkaar denk ik. :D

'uneasy listening'... kijk, dat is nou een genre waar ik wel iets mee kan ! :)
 
Heerlijke track weer Dr. Ik ben wel van het easy listening 8)

Er grappig, heb zelf ook een keer, in een ver verleden, dezelfde vocals geripped. Was een totaal ander nummer vooral qua kwaliteit zeg maar :P Zal eens kijken of ik hem nog ergens kan vinden.

Nee, gewoon een heerlijke track, heb er van genoten en ja die vocalen zijn niet helemaal mijn ding maar dat heeft meer met smaak te maken.

Dank voor het luisteren Dr. Ik heb al wat langer sterk de indruk dat we behoorlijk op 1 lijn zitten als het om muziek gaat. Misschien moeten we als Dr's maar eens een collabje gaan doen :).

Ik ben erg benieuwd naar de manier waarop jij die vocals hebt gebruikt trouwens. Als je hem terug kunt vinden en ergens online kunt zetten, houd ik me aanbevolen.

Je hebt easy listening en easy listening, maar ik voel me hier een beetje uneasy bij...
Te sophisticated voor mijn oren, sorry. Verder zit het goed in elkaar denk ik. :D

Je bent de eerste in mijn 44-jarige leven die mij op welke manier dan ook in verband brengt met het woord sophisticated :D. Cool man! ben wel erg benieuwd wat je tegen staat in het stijltje, meer uit persoonlijke belangstelling. Sowieso dank voor het luisteren Torp!
 
Klinkt al direct vanaf het begin goed, dwz het intro is mijn oren prima. Lekker los nummer!
De vocals hadden er misschien niet eens bij gehoeven: voor mijn gevoel wringen die net iets met de sfeer (IMO!). De gitaar is prima gsepeeld en geeft een nummer altijd meerwaarde (vind ik dan).
Nummer loopt naar eind.. Schreeuw is inderdaad iets te vind ik. Maar het is jouw arrangement dus wie ben ik. :D De outro zou ik misschien iets minder abrupt doen.

Overall: nice work!

Ik snap goed wat je zegt over die vocals, dat had ik zelf dus ook. Daarom vind ik het ook zo prettig om feedback te krijgen. Even uit m'n blindheid getrokken worden.

Dat outro is overigens wel een bewuste keuze geweest.

En die gitaar, ja lekker man. Franco heeft er al wat jaartjes opzitten, hoeft niet meer te werken en vind het erg leuk om met zijn gitaren wat op tracks van anderen te doen, zo lijkt het. Hij vroeg me net gretig wanneer de volgende collab gaat plaats hebben :D. Dus ik denk dat je in de toekomst nog wel wat meer van zijn hand gaat horen.

Amsterdam (Mokum), binnenstad, walkman op, op de fiets, 5 uur in de ochtend muziekje :okdan:

Ik heb zelf meestal weinig geduld voor dit soort muziek op die tijdstippen :D. Maar ik snap het beeld.
 
Ik vind de sfeer prima. Het enige waar ik wat op aan te merken heb is de ritmesectie, die in mijn oren gewoon iets meer swing moet hebben t.o.v. de rest. Het is net te houterig en dat doet denk ik wat afbreuk aan de rest, die eigenlijk prima is.

Ik hou erg van die vocals... Passen goed.


Oh ja de baslijn mag ook iets prominenter denk ik.

Al met al weer een prima track doc !

Dank voor je tips. Ik herinner me dat je wel eens eerder iets hebt gezegd over mijn drums. Blijkt toch het meest lastige voor mij. Ik heb wel trouwens overwogen om met swing te werken, zeker omdat die Flügelhorn solo met nogal wat swing was ingespeeld. Klarinet heeft het ook een beetje. Maar het resultaat was toch een heel andere sfeer, veel jazzier. En dat wilde ik juist niet. Dan zouden andere elementen het moeten ontgelden en dat vond ik jammer. Toch wel het overwegen waard om nog eens heel goed naar die drumtracks te gaan kijken.

Over die bass, bedoel je de sound of wat ie speelt? De inspiratie was namelijk wel een beetje op na dat solo-achtige stukje :).

Relaxed hoor, veel variatie, mooie instrumenten, puik arrangement...Helemaal goed. Ik vind wel dat alles wat uit de computer/sequencer schril afsteekt bij de "echte" instrumenten. 't lijkt een beetje op vrijen op 't strand; heel fijn maar 't schuurt af en toe...:D

Thanks SG! Ik heb het net nog eens beluisterd na deze opmerking en ik hoor het nu met name als die solo gitaar er op 2:27 in komt. Eigenlijk hoorde ik dat tijdens het produceren ook wel een beetje en ik heb dan ook geprobeerd om juist die gitaar wat te temmen met volume eq en compressie. Probleempje hier was dat Franco al de nodige reverb op zijn eigen opname had gezet. En nu ik je feedback zo lees, denk ik dat het ook de verkeerde aanpak is geweest. Ik had misschien beter de andere sounds kunnen proberen aan te pakken in plaats van iets dat al goed is :). Nou ja, leermomentje dus.
 
Ik heb intussen al een aantal tracks van Dokter die mee op vakantie gaan. Zoals ook deze. Well done dokter ! Niks op aan te merken. Prima lounge track.
Om jullie te laten watertanden laat ik ook zien waar ik heel de maand september zit (Moraira)
Met drankjes én muziek van Dr. van Lansberg ! :P
 

Attachments

  • IMG_0161.jpg
    IMG_0161.jpg
    51,2 KB · Bekeken: 121
Wow lekker... Het enige wat mij een beetje wringt is de trompet? Bugel? In het begin. Die zit of niet lekker in de mix of hij hangt een beetje... Kweenie, heb nu een paar keer geluisterd maar er is iets mee. Later bij 3 minuten komt hij ook terug en vind ik hem er ook niet fijn in zitten, het wringt in mijn oren zeg maar... Die sax is wel weer heul erg lekker! Verder vind ik het echt een mooi arrangement, vocals zijn top, schreeuw heb ik ook geen problemen mee, past goed. Top trackie!
 
Jazeker, zit inderdaad knap in elkaar en combineert allemaal lekker bij elkaar.
Ik zou niet zo gauw iets anders weten voor vocals. Hoort er toch bij en maakt het af. Lekker volle rhodes accoorden.


Complimenten Bob.
Groet Frans.
 
Misschien moeten we als Dr's maar eens een collabje gaan doen :).

Ik ben erg benieuwd naar de manier waarop jij die vocals hebt gebruikt trouwens. Als je hem terug kunt vinden en ergens online kunt zetten, houd ik me aanbevolen.

Een collab ben ik altijd wel voor in! Ben alleen een enorme drol als het aankomt op gear want zoals je wellicht wist maak ik alleen gebruik van mijn iPad :bekdicht:

Ik ga verder wel even door mijn archief om die track op te snorren. Ik waarschuw je alvast voor de kwaliteit :dubbel: die is om te huilen waarschijnlijk.
 
Niet om de sfeer te bederven, maar moet het niet zijn: "Keep On Pushin' " of desnoods "Keep On Pushin' On"?
 
Back
Top