Coffee at Monique's [Feedback Gevraagd]

Ik vind het ondanks de verbeteringen toch nog een toffe track :)

Qua drums vind ik de offbeat flow erg ok, maar qua dynamiek mist er voor mij nog steeds iets. Net of de velocity van alle drums statisch is, no offense ( maar jij weet kritiek als opbouwend te ervaren gelukkig :) )
 
Ik heb inderdaad aan de velocity niets gewijzigd (die is dus inderdaad statisch, daarmee een constatering van jouw zijde en daarmee zeker geen kritiek :)). Ik heb wel gekeken in hoeverre Cubase de mogelijkheid biedt om hier een wat human feel aan te geven, maar die heb ik niet gevonden. Ik wil niet met de quantising gaan spelen.

En aan de andere kant, het is ook geen track die een live sessie zou moeten simuleren.
 
Ik heb wel gekeken in hoeverre Cubase de mogelijkheid biedt om hier een wat human feel aan te geven, maar die heb ik niet gevonden.
Dat zit in de inspector. Daar kun je voor je track lane random variaties in stellen voor zowel velocitiy als position.

Ik gebruikte dat veel met conga patterns of tom patterns, dan liet ik de ingespeelde velocity random veranderen in een range van tussen de -10 en plus 10 van de oorspronkelijke velocity value, en de positie ook afhankelijk van de ingespeelde pattern. Cubase gaat dan je midi informatie continu random binnen die range aanpassen waardoor het een human feel krijgt.
 
Aha. Ik had daar inderdaad al mee gespeeld, maar kreeg niet de gewenste resultaten. Nu snap ik dat dat komt omdat ik gewoon alles lekker op 127 had staan :).

Thanks Quifster! Kan er nog wel een laatste edit uit persen :).

EDIT: Nu heb ik mezelf op een leugen betrapt... Via de midi modifiers in de inspector had ik het nog NIET geprobeerd (wel via MIDI - Functions - Velocity). Ik zie nu de velocity in de piano roll niet mee veranderen. Logisch, omdat je nu via een insert werkt. Maar betekent dit dan dat de velocity bij elke keer afspelen anders zal zijn?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top