Coffee at Monique's [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Mocht u ooit in Manhattan zijn, en u bent in de buurt, ga dan even een kop koffie doen bij Café Angelique, hoek Bleecker en Grove :). Eerlijk, prettige service en geweldige cappucino. Bestel dan ook meteen even een scone. Ik verzeker u, het is een meer dan prettige wijze om de dag mee aan te vangen.

We zijn inmiddels bij deel 4 van The Manhattan Sessions. Opnieuw een down tempo track. Het lijkt wel of ik geen snelle tracks meer kan maken... Ik zit deze keer een beetje in mijn maag met de drumtrack. Met name de snares twijfel ik over. Graag uwen mening.

Sax komt van Slap Johnson, gitaar van Franco Quadroni.

Weesch gegroet.

EDIT: Ik lees nu dat ik de naam van Angelique's zuster per abuis heb vermeld in de titel van het draadje. Hoewel Monique zeer waarschijnlijk ook fijne koffie schenkt, gaat het toch echt om Angelique. (Ze lijken ook wel een beetje op elkaar)



cafe-angelique-inc-3181.jpg
 
Hee, da's toevallig! Zit net te genieten van een heerlijk kopje koffie..
Zal ff luisteren welke lekkerder is... :-)
 
Toeval bestaat niet waarde Scep, toeval bestaat niet...
Wilt u me s.v.p. niet zo snel quoten.. :-P

Ik heb inmiddels zoveel toeval meegemaakt, dat 't mijns inziens wel bestaat... Anders zou ik in wanen gaan geloven...

Maar nu ga ik luisteren hoor!

*edit* Lekker muziekje.. Duurt langer dan mijn eigen kopje koffie..

Niets mis met de snare vind ik. Misschien af 'n toe een roffeltje voor de afwisseling..?
 
Wilt u me s.v.p. niet zo snel quoten.. :-P

Ik heb inmiddels zoveel toeval meegemaakt, dat 't mijns inziens wel bestaat... Anders zou ik in wanen gaan geloven...

Maar nu ga ik luisteren hoor!

*edit* Lekker muziekje.. Duurt langer dan mijn eigen kopje koffie..

Niets mis met de snare vind ik. Misschien af 'n toe een roffeltje voor de afwisseling..?

Vond je hem te lang? ik worstel nog wel eens over de lengte van mijn tracks. Soms heb je gewoon meer te vertellen, maar wat kun je nou vertellen over een kop koffie? :-).

Ik herinner me dat je al eens eerder iets hebt geschreven over fills en dergelijke. Moet ik ook nog gaan ontwikkelen. Ik ben misschien te snel tevreden.

Dank voor het luisteren Scep!
 
leuk sfeertje

alleen raar vind ik dat de sax een soort mp3 klank heeft of zit er een compressor op of een lagere resolutie? of komt dat door de revb.
 
leuk sfeertje

alleen raar vind ik dat de sax een soort mp3 klank heeft of zit er een compressor op of een lagere resolutie? of komt dat door de revb.



Thanks DRe!

Sax is sowieso mp3, dat heb je goed gehoord. Geen compressor (behalve multiband op de eindbus). Ik denk dat ook veel afhankelijk is van de originele opname. Op zich vind ik hem wel goed klinken hoor. Kan ook zijn dat ik geen getraind gehoor heb. Hoor je iets specifieks?
 
Laatst gewijzigd:
Nice. De shaker komt ook erbij na een minuutje, prettig.
De bass, lekker funky!
Inhoudelijk ook goed gedaan, al is het geen nummer met een groot thema ofzo, het kabbelt lekker voort zonder veel extras. Luistert goed weg.

Blijft ook goed overeind op macbookair speakertjes trouwens.
 
Thanks DRe!

Sax is sowieso mp3, dat heb je goed gehoord. Geen compressor (behalve multiband op de eindbus). Ik denk dat ook veel afhankelijk is van de originele opname. Op zich vind ik hem wel goed klinken hoor. Kan ook zijn dat ik geen getraind gehoor heb. Hoor je iets specifieks?

het klinkt grappig genoeg 80s wel leuk.. maar ook een beetje vlak.

Ik heb nu een best wel goede akoestische room.. dat zou het kunnen zijn.
 
Nice. De shaker komt ook erbij na een minuutje, prettig.
De bass, lekker funky!
Inhoudelijk ook goed gedaan, al is het geen nummer met een groot thema ofzo, het kabbelt lekker voort zonder veel extras. Luistert goed weg.

Blijft ook goed overeind op macbookair speakertjes trouwens.

Dank voor je mooie commentaar Arv! :halleluja

Ik ben inderdaad wel fan van die bass sound. Ik heb hem ook gebruikt in mijn voorlaatste track. En inderdaad gene groot(s) thema. Dat doe ik bij de volgende track wel weer :). In deze serie van The Manhattan Sessions gaat het voornamelijk om sfeer, om de indrukken die ik heb opgedaan te verwoorden in muziek.

Goed te horen dat ie ook op K-speakertjes doet. Ik heb zelf geen enkele referentie en doe alles op de hoofdtelefoon. Thuis heb twee kleine monitoren van KRK, maar de ruimte waarin ik werk is 2x3 meter en het schijnt dat je daar weinig mee kunt als het om mixen gaat. Dus dan maar alles op de headphones.
 
het klinkt grappig genoeg 80s wel leuk.. maar ook een beetje vlak.

Ik heb nu een best wel goede akoestische room.. dat zou het kunnen zijn.

Weet je, nu je het zegt, tijdens het produceren had ik al een flasback naar Kenny G :D. Ik had het er in de introductie bij willen zetten, maar ben het vergeten. Maar goed, dan heb ik het natuurlijk slechts over de manier waarop de nootjes worden gespeeld. Misschien zou dat er ook mee te maken kunnen hebben.

Weet je heel toevallig of er een mogelijkheid bestaat om een multiband comrpessor te gebruiken en dan een spoor uit te sluiten? Of moet ik dan eerst renderen en daarna de sax erbij?
 
dat laatste zou ik doen .. soort dj truc. nu heb je natuurlijk dubble compressie.
 
Nice :) Klinkt erg oke allemaal.. catchy synthlead melodie ook.. Baslijntje is ook lekker maar kan misschien iets dikker met een analoog synthje of een analog modeling iets, volgens mij is dat een sample iets right?
Heel interessant vind ik die pseudo groove dingetjes met het kick patroon.. ff lekker op het verkeerde been gezet worden.. mooi gedaan :)

Verder schrok wel een beetje van die kerel in het midden.. zat lekker in de vibe dus :D Oh en sax en gitaartjes zijn natuurlijk altijd erg lekker.. top track :okdan:
 
ik vind de instrumenten fijn, maar ik vind de vibe van de drums niet lekker, de off beat van de drums zijn de on beat van de rest van de instrumenten, holt er voor mijn gevoel 2 tellen achteraan. net een DJ die niet kan mixen en de platen wel gelijk heeft qua tempo maar er ook 2 tellen naast zit.

dus ik hoor muziek 1 2 3 4 1 2
drums ______ 1 2 3 4 1 2 etc etc...

hangt er voor mijn gevoel niet lekker in, terwijl dit juist wel lekker funky had kunnen zijn
 
dat laatste zou ik doen .. soort dj truc. nu heb je natuurlijk dubble compressie.

Klinkt logisch idd. Ik heb de track nu aangepast. gitaar en sax later onbewerkt bijgeplakt. Klinkt inderdaad nu wat dynamischer. Thanks voor je tip!

Onderwijl ook nog eeen foutje opgelost in een atmo dingetje, ging niet mee met Rhodes.
 
Nice :) Klinkt erg oke allemaal.. catchy synthlead melodie ook.. Baslijntje is ook lekker maar kan misschien iets dikker met een analoog synthje of een analog modeling iets, volgens mij is dat een sample iets right?
Heel interessant vind ik die pseudo groove dingetjes met het kick patroon.. ff lekker op het verkeerde been gezet worden.. mooi gedaan :)

Verder schrok wel een beetje van die kerel in het midden.. zat lekker in de vibe dus :D Oh en sax en gitaartjes zijn natuurlijk altijd erg lekker.. top track :okdan:

Thanks Pat! Die bass komt uit rechstreeks uit de Nexus (lichtjes getweaked, dat wel), dus idd sample. Van sounddesign weet ik niets en wil ik (voorlopig) ook niets weten. Gewoon lekker muziekjes maken :). Maar dat betekent wel dat ik geen idee heb hoe ik een analog modelling iets moet doen. Ik snap je punt wel dat het dikker zou moeten. Dat is inderdaad het idee van dit geluid.

En dat ritme dingetje hou ik zelf ook wel van, misschien in deze track iets minder goed gedaan. Las al dat anderen het als onprettig kunnen ervaren.

Maar euh, mooie comment hoor :). Thanks!

Trouwens, een kerel in het midden is ook alleen maar leuk als je het zelf bent.
 
ik vind de instrumenten fijn, maar ik vind de vibe van de drums niet lekker, de off beat van de drums zijn de on beat van de rest van de instrumenten, holt er voor mijn gevoel 2 tellen achteraan. net een DJ die niet kan mixen en de platen wel gelijk heeft qua tempo maar er ook 2 tellen naast zit.

dus ik hoor muziek 1 2 3 4 1 2
drums ______ 1 2 3 4 1 2 etc etc...

hangt er voor mijn gevoel niet lekker in, terwijl dit juist wel lekker funky had kunnen zijn

Ik snap helemaal wat je bedoelt. En misschien heb je net ook mijn probleem opgelost dat ik in de introductie beschreef over de snares. Misschien zijn het niet de snares zelf, maar is het de timing van de kicks en snares samen. Ik ga daar morgen nog even naar kijken. En inderdaad loopt een aantal sporen op momenten al a-synchroon en is het wat teveel nu, moet de basis gewoon wel wat simpeler. Genoeg te experimenteren dus.

Dank voor je feedback en het luisteren Raphie!
 
Back
Top