Dr van Lansberg - Keep Pushin' On

Tsja doctor, wat kan ik hier nou op zeggen?
Ik snap wel dat je met veel genoegen de contest aankondigt.
Net als vorig jaar ook dit jaar is het weer een toptrack, wat een pro niveau.
Een hele doordachte song die je een aantal keren moet horen om 'm helemaal te doorgronden, althans voor mij dan.
Prachtig arrangement met een heel inventieve akkoordenstruktuur, goede vocals, toffe sollo's.
Gewoon een hele goede produktie.
Ik heb alleen het idee dat de timing net niet helemaal vlekkeloos loopt op sommige momenten maar misschien is dat de bedoeling?
Voor sommigen te middle of the road maar dit vind ik geen Jantje Smit niveau in ieder geval.
Laat degene die het middle of the road vinden maar 'ns met een net zo doordachte track komen, ben benieuwd?
Deze staat zowwiezo in m'n lijstje van kanshebbers.

Fijn dat je hem zo aandacht beluisterd heb Willem :okdan:. Zo'n akkoorden structuur ontstaat eigenlijk vanzelf als ik eenmaal een richting heb gekozen. Soms wordt deze ook een beetje gestuurd door de solo's. Timing heb je zeker een punt als het gaat om de vocals. BPM van het origineel staat veel hoger. Het verschil was te groot om deze terug te schroeven. Ik heb er dus vor gekozen om deze binnen het bestaande tempo zo passend mogelijk te maken. En dat is niet overal even goed gelukt :). De gitaar heeft ook wat timing issues maar dat gooi ik maar onder "creatieve vrijheid" van de gitarist ;).

Als ik om middernacht in de krieg sta en Oma van Jantje Smit komt voorbij, dan zing ik uit volle borst mee hoor. Dat zie ik met deze inzending nog niet zo snel gebeuren :).

Dank voor je mooie complimenten Willem!
 
Oef dik hoor! Echt super gedaan. Krijg zin om te hangen op zo'n luxe strandclub in ibiza met een champagne in de hand en een heerlijke verse salade voor mn neus met verse tonijn en een warm broodje :)

Thanks! Die sfeer is inderdaad op wel meer van m'n tracks van toepassing. Ik ben vrij eenkennig :). Ik heb overigens wel geprobeerd om er een groot-stedelijk sausje overheen te gooien. Een soort Urban Lounge :D.

Net als bij Mac (die luisterde ik hiervoor) een super goede productie en erg muzikaal nummer. Dit ligt wel meer in mijn smaak, vind vooral de drum erg goed! Die doffe snare is heerlijk!
En.. Heb me helemaal niet zo gestoord aan de sax! :) denk dat dit komt omdat ie niet zo scherp in de mix ligt.

Al met al een best fijn nummer. Of ik het ook uit mezelf aan zet is een tweede.

Cool dat je de sax deze keer wat beter trekt :okdan:. Ik snap nog steeds niet dat er mensen die de sax in het algemeen niet direct waarderen. Hoe kan dat nou toch? :D Dank voor het luisteren en je complimenten PWM!
 
Nette productie Bobski...... Ik kan wel met alle waarschijnlijkheid oreren dat dit tot nu toe je beste productie is.
Klein dingetje wat ik persoonlijk minder vond passen in de stijl was de effecten op de vocaal en dat ga ik even uitleggen :) Ik vond de effecten net even te modern bij deze stijl van jazz maarrrrrrrrrrr ik vind het wel weer heel mooi gemaakt....maw. het past niet maar ook weer wel pffffff :D

Ik blief dit wel.... :W

Kijk, dat vind ik nou een mooi compliment :D. Ik probeer toch elke keer weer een klein een beetje beter te doen dan de keer ervoor. Meestal lukt dat trouwens niet.

Vocals moest ik een beetje mee stoeien omdat de originele BPM ongeveer 30 hoger lag dan in mijn track. Vandaar dus die keuze.

knappe en afwisselende productie met veel instrumenten. Echt heel knap en veelzijdig

Thanks Rick voor het luisteren en je comment! :okdan:
 
Hoi Dr van Lansberg,

In tegenstelling tot WAREHOUSEGROOVE vind ik de effecten
over de acapella-vocals juist wel gaaf klinken in de mix.
Dan komt de track helemaal tot zijn recht als jazzy lounge muziek.
Mooi gedaan met die samenwerking van de blazer en gitarist mixen.
Leuk dat je contact heb gehad met de betreffende The Quantic Soul Orchestra
begrijp ik uit het verhaal. die waren vast ook tevreden met de versie.
Tenslotte vind ik het arrangement ook lekker afwissellend. :okdan:

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Ja, die gitarist ben ik zelf ook erg blij mee. Het heerschap is de 60 levensjaren inmiddels ruim gepasseerd en vind het leuk om dit soort dingen te doen. En zijn broer is een prima blazer. Beiden spelen het liefst jazz, maar zijn niet vies van een zijstapje richting (urban) lounge.

Ik heb overigens geen contact gehad met de mensen van The Quantic Soul Orchestra. Ik snap dat je dat opmaakt uit mijn woorden in de OP. Was meer als geintje bedoeld. Ik vermoed dat ze zich liever op de funk focussen dan op de lounge :). Het zou me zeer verbazen als ze dit soort tracks weten te waarderen.

Dank voor het luisteren Methoxy!

goeie fusion , en dat doet mij een beetje denken aan moby die de jazzy tour op gaat, dus goed geslaagd en denk er zelfs een californië kustlijn bij :)

Ja, Moby vind ik ook erg prettig. Jaren geleden heb ik eens twee weken gezeidl in Griekenland, van eiland naar eiland. We hadden de boot op een gegeven in een heel stille baai gelegd. Vervolgens Moby opgezet en op de rug in het zoute water gaan liggen. Zonnetje op de knar, kabbelend water. Dat is denk ik toch wel een van de betere manieren om die muziek te ervaren :). Mooi was die tijd. Californië kan trouwens ook hoor. Maar ik ben niet zo'n fan van opgepompt lijven :D.
 
Zo Dokter! U gaat voor de winst dit jaar? Dit is het beste wat ik van u heb gehoord en ik ben blij dat u de zanger(es?) van vorig jaar met pensioen heeft gestuurd ;) Ook top 3 materie!
 
Da's een mooi compliment. Maar tegelijk weet ik ook dat ik maar 4 tracks heb gemaakt het afgelopen jaar :D. Die zangeres van vorig jaar vond ik zelf toch wel mooi hoor (en echt niet alleen qua looks).
 
Mooi geproduceerd, lekker layback vibe. Instrumenten vullen elkaar ook mooi aan als 1 geheel. Doet me tevens denken aan Motown sound.
 
ik geloof dat gladjes de Nederlandse vertaling is toch? :D

Gladjes is een woord dat vaker bij me opkomt bij jouw nummers. :)

Het begin klinkt een beetje als een nieuwe scene in een amerikaanse sit-com of misdaad serie. Misschien ligt het aan mij maar ik vrees dat ik de vocal niet mooi vind. Klinkt (op momenten) heel dichtgeknepen en (daardoor?) soms ook wat valsig. En dan opeens klinkt ie weer veel beter. Komt vreemd op me over.

Voor de rest: zit erg goed in elkaar, glad, gelikt en profi.
 
Mooi, netjes en strak afgelijnd zoals het een Doc-sound betaamt :).
De mix zou ik ietwat meer intomen met nu en dan wat gepaste compressie.
Elk instrument/ingrediënt heeft zowat z'n eigen leven hier, ik mis wat onderlinge cohesie.
Ligt het aan mijn speakertjes hier of is die baslijn zo prominent aanwezig?
De zang kreeg ik bij wijlen een Stevie Wonder gevoel bij en de trompet op 2:54 krijg ik moeilijk in de harmonie geplaatst.
De gitaar van bij de intro mocht voor mij zo nu en dan wat meer de lead genomen hebben :).
Heb weeral lekker genoten :D.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Jazzt heerlijk weg, ik kan dit soort muziek erg waarderen! Qua productie sla je een beetje mis met hoe je de bas ge-EQ'd hebt. Hij mept zowat de koptelefoon van mijn hoofd, en geeft de beats ook heel weinig ruimte.
 
En dan natuurlijk weer zo'n lekkere van onze smeuige dokter
Klinkt gewoon weer als een klok, klaar!
 
Gladjes is een woord dat vaker bij me opkomt bij jouw nummers. :)

Het begin klinkt een beetje als een nieuwe scene in een amerikaanse sit-com of misdaad serie. Misschien ligt het aan mij maar ik vrees dat ik de vocal niet mooi vind. Klinkt (op momenten) heel dichtgeknepen en (daardoor?) soms ook wat valsig. En dan opeens klinkt ie weer veel beter. Komt vreemd op me over.

Voor de rest: zit erg goed in elkaar, glad, gelikt en profi.

Als je mijn kapsel zou kennen, zou je begrijpen dat ik niet zoveel moeite heb met gladjes :).

Het zou zomaar kunnen dat ik me stiekem heb laten inspireren door een US sitcom, in elk geval niet bewust. En ja, als je de vocal niet mooi vindt, ligt het toch echt aan jou :D. Over smaak valt immers niet te twisten. Die geknepen sound vind ik zelf wel passen in de context van de track. Valsig is aan mij voorbij gegaan. Dat ie op momenten anders klinkt, is ook aan me voorbij gegaan. Ook nu ik hem nog eens terugluister. misschien verschillende interpretatie?

Hoe dan ook dank voor het luisteren en je feedback 1V/oct!
 
Mooi, netjes en strak afgelijnd zoals het een Doc-sound betaamt :).
De mix zou ik ietwat meer intomen met nu en dan wat gepaste compressie.
Elk instrument/ingrediënt heeft zowat z'n eigen leven hier, ik mis wat onderlinge cohesie.
Ligt het aan mijn speakertjes hier of is die baslijn zo prominent aanwezig?
De zang kreeg ik bij wijlen een Stevie Wonder gevoel bij en de trompet op 2:54 krijg ik moeilijk in de harmonie geplaatst.
De gitaar van bij de intro mocht voor mij zo nu en dan wat meer de lead genomen hebben :).
Heb weeral lekker genoten :D.

Cheers,
Exo. :mega:

Dank voor je gedetailleerde feedback Exo :halleluja. Ik heb werkelijk geen idee op welke manier ik de sporen wat beter zou kunnen roeren. Da's overigens wel een terugkerend fenomeen, de track zovaak hebben gehoord dat je dat soort zaken niet meer waarneemt.

Ja, de bass is prominent aanwezig, maar dat vind ik mooi. Misschien too much? Ik mix af op hoofdtelefoon dus da's wel een dingetje inderdaad. Meestal hoor ik dat de bass wat prominenter mag zijn. Dus voor de broodnodige verandering wordt je waarneming absoluut op prijs gesteld :D. Trompet (bügel eigenlijk) hoor ik overigens niet hoor. Hoewel, ik hoor hem wel, maar ik heb zelf het idee dat ie past. Wellicht ook een smaakdingetje? Creatoeve vrijheid mogelijk? :)

En ja, die gitaar kwam er laatste bij, alss begeleidend instrument. Misschien kan ik deze track in de toekomst ooit eens wat ombouwen en dan wat meer gitaar heavy maken. Maar ik snap je punt.

Anyway, dank voor de feedback!
 
Jazzt heerlijk weg, ik kan dit soort muziek erg waarderen! Qua productie sla je een beetje mis met hoe je de bas ge-EQ'd hebt. Hij mept zowat de koptelefoon van mijn hoofd, en geeft de beats ook heel weinig ruimte.

Las net van Exo ook dergelijke comment. nu begin ik toch een beetje te twijfelen of ik niet heb overdone :). Ik vond de sound zo mooi, dat ik hem inderdaad misschien iets te zwaar aanwezig heb laten zijn. Ik twijfel dus nog...

En dan natuurlijk weer zo'n lekkere van onze smeuige dokter
Klinkt gewoon weer als een klok, klaar!

Thanks Trag! Wordt op prijs gesteld :okdan:.
 
Ik luister deze nu voor de derde keer, erg goede compositie en productie. Ik zou hem zo tussen Gotan Project en Gare Du Nord draaien. Klasse!
 
Back
Top