Soundshop Amstelveen: betrouwbare reparateurs?

Alvarius

Stamgast
Lid sinds
14 april 2014
Berichten
284
Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ongeveer 7 weken geleden heb ik daar een Roland RE201 Space Echo gebracht. Ze mailden mij dat het max 2 weken zou duren voordat het gerepareerd zou zijn. Toen ik het apparaat bracht deed alleen de delay niets meer. De motor draaide, de capstan draaide, de tape draaide en zelfs de reverb deed het nog. Na twee weken belde ik op en ze hadden het nog steeds niet nagekeken. Geen tijd gehad zeiden ze. Ook zei de eigenaar (Joop) dat ze wachtten op onderdelen omdat het zo'n oud apparaat was (wat in tegenspraak was met wat hij eerder zei over 'Dat ze het nog niet hadden nagekeken'. Hoe weet je dan wat voor onderdelen je nodig hebt, denk ik dan. Het leek mij er meer op dat ze me aan het lijntje wilden houden). Ik heb gezegd dat ze dan maar niet originele onderdelen moesten zoeken maar hedendaagse vervanging. Weer een week later is er nog steeds niets gebeurd dus ik heb ze verteld dat ik het apparaat de volgende dag wilde komen terug halen. 5 minuten later word ik ineens terug gebeld door de eigenaar die me verteld dat het over een week klaar zou zijn en het 350 € kost. Waarvoor vraag ik? Aangezien het om slechts een klein onderdeel gaat gezien het eerder beschreven mankement. Ja, de voeding was kapot. Toch vreemd, omdat voorheen alles goed was. Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken en ben akkoord gegaan met de reparatie. Weer twee weken later was het eindelijk klaar. Toen had ik inmiddels wel nagedacht over de Psu; het meest waarschijnlijke is dat zij niet hebben gezien dat de voltage 110 was en niet 220 en vervolgens de zaak hebben laten doorbranden. Ik kan natuurlijk niets bewijzen. Daarom heb ik de originele onderdelen die vervangen zijn terug gevraagd (zoals bij aanvang afgesproken toen ik de 201 langs bracht). We zijn nu weer twee weken verder en de eigenaar heeft nog steeds niet voldaan aan zijn eerdere belofte de onderdelen terug te geven. Dit voedt mijn vermoeden van de doorgebrande Psu.

Sorry voor dit lange verhaal...
Maar ik ben benieuwd of er nog andere personen ervaringen hebben (positief dan wel negatief) met deze reparateurs. Ofwel tips hebben voor meer betrouwbare reparateurs, willen waarschuwen voor andere (evt) beunhazen, etc.
 
dat PSU verhaal lijkt me logisch, maar dat zou je beter eerst bij hen aankaarten ipv er een topic over te beginnen..
 
En een doorgebrande voeding kost dan ook 350 euro ? Voor zo'n service kan ik geen respect opbrengen. Ik zou die gewoon ophalen en naar buiten wandelen. Het eerste dat een reparateur MOET checkken voor hij dingen aan de stroom legt is Voltage/stroomsterke/AC/DC chekken. Bewijst dat dit een kant en klare amateur is. Toppunt hierbij is dat jij als klant nog van alles moet bewijzen. Je staat stevig in je schoenen, je bent het 100% zeker. Ik zou niet zomaar akkoord gaan en je laten afschepen. En ja er zijn nu eenmaal mensen die voor dit bedrag een week moeten gaan werken.

Geen medelijden tonen. Zieke afzetter !
 
@rvoo: na 7 weken ben ik er wel klaar mee.
Vooral als ik het idee krijg dat mensen niet gewoon open kaart spelen. Waarom zou ik hun antwoord dan vertrouwen? Dan begin ik inderdaad een topic omdat ik wil weten of er nog andere mensn zijn met soortgelijke ervaringen.

De Psu deed het toen ik 'm wegbracht. Bij hun plotseling niet meer? Wel een beetje vreemd lijkt mij.
 
@bazzie: je hebt helemaal gelijk. Bewijslast is uitermate moeilijk in deze kwestie. Ik kan niets bewijzen. dat maakt het heel vervelend. En 350 voor een Psu kan ik ook niet thuis brengen. Ik ben wel mijn vertrouwen in die reparateur kwijt.
 
Zou me niet verbazen dat in dit oude apparaat gewoon een smeltzekering zit. Inderdaad. Een simpel draadje van 350 euro. Jij hoeft niks te bewijzen. De reparateur moet jou gewoon geloven.
 
Op Facebook ook een overall rating van 3,7/5. Wat best laag is. Niet te vertrouwen dus. En de delay zelf is dus ook gemaakt? Wat heb je precies gezegd bij het inleveren? Dat hij gewoon stuk was of bvb zoals je hier aanhaalt, de reverb nog werkte?

Ps: Probeer niet naïef te zijn. Een beetje vreemd dat hij opeens niet meer werkte? Ik zeg klinkklare oplichterij. Dat hij dan nog eens de schuld in jou schoenen probeert te schuiven is de schaamte voorbij.
 
@Bazzie: ik druk me natuurlijk opzettelijk cynisch uit.
Over de reparatie zelf ben ik ook niet tevreden; het zelf-oscilerende vermogen van de delay is sterk gereduceerd. Ook is de delay een stuk zachter. Nee ik ben absoluut niet tevreden...
 
Ik vraag me af of ze de kapotte capacitor (s) hebben vervangen door een goedkoop alternatief.
Ik denk er sterk aan de 201 voor controle naar een andere reparateur te brengen.
 
Vervelend verhaal. Heb daar wel eens rondgekeken, leek me vooral een gemiddelde kwakkelende gitarenwinkel... Waarschijnlijk klinkt het achteraf wat makkelijk, maar waarom heb je dat apparaat niet naar een specialist gebracht? Jammer dat je niet hebt doorgezet met het (ongerepareerd) terughalen, dat vage telefoontje van die baas leek me een duidelijk signaal dat de boel niet pluis was.
 
Ik zou graag een specialist vinden. Maar die heb ik tot nu toe helaas niet gevonden. Ik weet er één, Lab of Sound die erg goed is. Maar ik krijg de laatste tijd geen contact met hem. Blijkbaar druk.
 
De site van Lab of Sound is momenteel onbereikbaar evenals hun facebook pagina... Vraag me af of hij nog actief is.
 
Het is wel meer een gitaarwinkel dan wat anders vind ik. Er staat eigenlijk geen een synth, heel af en toe staat er een ingeruild retro apparaat, vorig jaar nog een emulator of zo... Ik woon er zo'n beetje naast, dus ik kom er wel eens voor snaren, drumsticks plectrums etc... Das wel handig. Maar ik weet niet of ik er ooit iets heen zou brengen voor reparatie. Gitaar nog wel , maar dit soort apparaten.. ik weet het niet.
Het is wel vervelend voor je, dit soort dingen uit handen geven moet soepel gaan als het even kan. Er kan natuurlijk ook iets fout gaan zonder dat ze er iets aan kunnen doen. maar wel eerlijk blijven dan... 350 is best een bedrag. Of ze gesjoemeld hebben is altijd lastig om zeker te zeggen.. je wilt niemand onterecht beschuldigen natuurlijk, maar ja als je de feiten op een rijtje zet en je hebt niet 100% een vertrouwd gevoel... dat is echt naar.
 
@rvoo: na 7 weken ben ik er wel klaar mee.
Vooral als ik het idee krijg dat mensen niet gewoon open kaart spelen. Waarom zou ik hun antwoord dan vertrouwen? Dan begin ik inderdaad een topic omdat ik wil weten of er nog andere mensn zijn met soortgelijke ervaringen.

De Psu deed het toen ik 'm wegbracht. Bij hun plotseling niet meer? Wel een beetje vreemd lijkt mij.

Als je het idee krijgt dat die mensen niet open kaart spelen, dan lijkt het me logisch om dat rechtuit tegen hen te zeggen ipv braafjes te betalen en dan een paar weken later publiekelijk je gal te spuwen erover.
Vroeg of laat lezen ze van de soundshop deze topic mee, en dan hadden ze (vermoed ik) dit ook liever anders opgelost als ze tenminste geweten hadden hoe jij je voelt bij deze reparatie.
Maar dan is het vijgen na pasen zowel voor hen als voor jou. Ooit al eens overwogen dat ze evengoed het "slachtoffer" kunnen zijn van een slechte of niet geschikte (voor deze klus) reparateur?
 
ik wil niet lullig doen, maar je weet het forum te vinden om te mopperen over deze 'reparateur' (ik denk volkomen terecht) maar niet om eens je licht op te steken waar je met een kwakkelende re201 naartoe kan?!

wat ik er van begrijp, is het een lastig apparaat om perfect te herstellen/servicen, omdat het zowel mechanisch als elektronisch onderhoud vraagt en daar heft niet iedereen zin in, maar aan de andere kant denk ik dat er hier heel wat liefhebbers zijn die een re201 kunnen nakijken en die echo terugbrengen. dan zou je beter hier eens goed kunnen rondsnuffelen om te zien of iemand je kan helpen en of je hem zo'n apparaat wil toevertrouwen, dan dat je de eerste de beste winkeldeur opengooit en vraagt of ze je re201 kunnen maken.

het is natuurlijk een waardeloos kut bedrijf dat je ten eerste een veel te hoge rekening presenteert, waarschijnlijk meer verziekt heeft dan goed gedaan (waarvoor ze als het goed is verzekerd zijn), en dan te beroerd om de verantwoordelijkheid te nemen en open te zijn daarover.

je hebt neem ik aan al betaald? voortaan eerst goed orienteren en niet meer naar deze ballentent gaan.
 
Ik heb in een mail van de Soundshop bij aanvang te horen gekregen dat zij dit effect kunnen repareren en in originele staat kunnen herstellen, binnen twee weken. Wanneer een bedrijf met een flinke historie dat tegen mij zegt ga ik er van uit dat ze dat ook kunnen. Want bestaat er ergens een keurmerk voor reparateurs? Je moet iemand maar vertrouwen op wat hij zegt. Ofwel op internet kijken wie zoiets kan repareren. Die informatie was eenvoudigweg niet op het net te vinden (corrigeer mij wanneer ik iets over het hoofd heb gezien). Wanneer achteraf blijkt dat ze de zaak in het honderd hebben laten lopen, dan kan ik dat alleen als een voldongen feit zien. Of moet ik het soms weer terug brengen? Daar heb ik natuurlijk geen enkel vertrouwen meer in. Over galspuwen: ik denk dat ik mij nog heel voorzichtig uitdruk gezien deze situatie.

Één van de redenen waarom ik dit topic begin is niet eens om SS in een kwaad daglicht te stellen. Ik vind dat ze slecht werk hebben afgeleverd. Maar wat ik interessanter vind is om te weten welke reparateurs ik wel/niet kan vertrouwen. Als er al zo'n lijst bestaat, liefst met reviews, dan mag iedereen mij daar (graag zelfs) op wijzen.
 
Lijkt erop dat je in eerste instantie een klein probleempje had dat in de electronica gezocht moest worden.
Electronisch zitten een bandecho simpel in elkaar.
Mechanische kunnen ze wel problemen opleveren voor een reparateur die er geen onderdelenverzameling voor heeft.
Die gasten in Amstelveen kunnen blijkbaar beter gitaren verkopen.
 
Back
Top