De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Het grote PCB's met de potmeters is de compressor, maar het signaal gedeelte is alleen maar passief, een paar weerstanden en de LDR uit de vactrol. Daar hoort dus een gainstage voor en na bij als je wat kleinere signalen als ingang wil gebruiken, en dat zit op dat PCBtje met die twee grote elco's. Dan zit er nog een klein PCBtje net onder die 6.35mm jack ingang, en dat is een FET input van Ray Marston Ray Marston artikel
Part 2, figure 8 (met de gestippelde tor er ook bij). Ook geschikt als input voor piezo schijfje, wil ik nog eens iets mee gaan doen als opnemer van een plate reverb.
 
Een gainstage erna zou misschien wel handig zijn, maar aan de voorkant wil je eerder verzwakken dan versterken voor modulaire signalen.
Prima compressortje hoor, zit ook nog een jumper op waar je een schakelaar aan kunt hangen (om de compressor in en uit te schakelen), ik heb hem nu gewoon altijd aan staan.
 
Dus, nog een de pijplijn uit:
20150121_213249_zpseuqdihjk.jpg

Een buffer voor die zieltogende outputs van de MFB Step64 sequencer (verder een leuk ding). Simpele gate buffers, en precisie CV buffers (af te regelen met een multiturn trimpot).
Eerste eigen layout met PC mounted jacks, maar da's wel fijn, geen wiring (wel natuurlijk naar dat veldje tulpen).
20150121_213302_zps4xgkiqua.jpg

De LEDjes zijn om aan te sluiten op de gates, om te zien waar wat naartoe gaat, de step64 heeft daar een eigen kijk op. Deze feature was een "late addition" en daar moet dus nog even wat aan gesoldeerd worden :D

Edit:
En hoe resize je die modderfokking plaatjes nou een beetje makkelijk?
 
ik ben gisteravond paar uur bezig geweest en net mn Mutant Clap afgemaakt. Zaterdag de Mutant HiHats. Dasr zit een bugje in. Een conctante zachte ruis op de closed out.
Foto beetje brak : ) Er zitten transparante Davies clones op.
 

Attachments

  • 20150117_233621.jpg
    20150117_233621.jpg
    55 KB · Bekeken: 64
thnx. Ben er blij mee...beetje kitsch maar toch lekker. De clap is heerlijk omdat je de noise kan tunen helemaal toch gaar ramdom gepruttel.
 
Had gehoopt op een HTML tag, ik post vaak op een Android device met een link rechtstreeks naar mijn photobucket. Foto's gaan rechtstreeks vanuit camera of telefoon naar Photobucket. Inkscape Gimp Illustrator Photoshop etc. ken ik. Paint.NET ook.
 
whooot de Neutron Orgone Accumulator is klaar... F#cking dikke sounds!!
(plaatje morgen, het is nu 'n beetje laat :)
 
hoppa

de drukknopjes moeten er nog op, die was ik vergeten te bestellen..
 

Attachments

  • neutron1.jpg
    neutron1.jpg
    148,4 KB · Bekeken: 61
  • neutron2.jpg
    neutron2.jpg
    34,8 KB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
Frequency Central duo:
 

Attachments

  • Noise & phaser_01.jpg
    Noise & phaser_01.jpg
    491,4 KB · Bekeken: 60
  • Noise & phaser.jpg
    Noise & phaser.jpg
    596,7 KB · Bekeken: 63
Back
Top