De ik heb (af)gebouwd draad voor 2014!

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.844
Locatie
Rotterodamus
De beste wensen en veel knutselplezier voor 2014! :okdan:

SHOW HIER --> JE ZELFBOUW STUDIO GEAR FOTO'S!

Zoals het SMS303 betaamt 'hard blerren weinig inhoud' heb ik (nog) geen patsfoto om mee af te trappen in de draad, en dat voor het 3e jaar op rij.
Wie gaat er als 1e patsen met z'n knutselssssss?
Wees snel want er liggen altijd kapers voor de kust............ :P
 
Laatst gewijzigd:
Dus zelfbouwmeubels en dergelijke?

Mijn poging tot een poor mans Argosy :D Goed gelukt, maar nooit gebruikt. Was ik toch effe kapot van. Ik verander veel te vaak van setup, en destijds ook van mixer, nu had ik dat ding helemaal custom rond een Ramsa DA7 gebouwd.. achja. Had hem weer afgebroken, maar dan had ik tenminste een project voor de zomer om me bezig te houden. Met lederen armleuning en alles. Plus stalen voet laten lassen.

Volgens mij ben ik mis :D Gaat dus letterlijk om gear, oops. Dit is toch ook gear!?

21etes9.jpg


dwxwee.jpg


2d0xni1.jpg


ao9i50.jpg
 
Dus dit wordt niet gebruikt? Je hebt je in elk geval een aardig nestkastje in elkaar getimmerd :D.

Cheers,
Exo. :mega:

Tja, dat heb je met mensen die niet weten wat ze willen. Ben helemaal gek. :okdan:
 
Ziet er uit als mooi vakmanschap. Toch zonde dat het dan geen bestemming krijgt.
Er moeten toch meer mengtafels zijn die passen ? Ik vind'm in het wit mooier.
 
Ziet er uit als mooi vakmanschap. Toch zonde dat het dan geen bestemming krijgt.
Er moeten toch meer mengtafels zijn die passen ? Ik vind'm in het wit mooier.

Nja, had er iets van een 200 euro tegen gesmeten als het niet meer was. Verspilling idd. Belastingen zijn ook verspilling. :kimono:

En wit was wel mooi nu je het zegt!
 
Gewoon zelf een tafel bouwen? Ik heb nog wel een stapel channelstrips en master liggen van een Soundcraft Delta :D
Kom ik zelf toch niet aan toe.
 
Frequencycentral Waverunner LFO, leuk ding, supersimpel projectje:
20140105_205727_zpsv1tj9cev.jpg


Had geen 79l05 (nog nooit gezien ook), dus 7905 erin geplempt, vereist een beetje buigwerk maar gaat ook. Steekt iets uit, maar niet problematisch, als ik er nog een zou maken, zou ik een kleiner Ctje gebruiken (behuizing), dan kan die regelaar daar plat op liggen.

20140105_205648_zpsn5jg9eey.jpg


Geinige LFO, clock multiplier is handig, minpuntjes zijn vooral de panel layout, logo in spiegelbeeld ziet er raar uit, en de verdelingen van de potmeters kloppen niet echt, het streepje van "0" is geen nul. Piepkleine dingetjes, prima LFOtje. LED zit bij mij met een weerstandje aan de clock uitgang, ivm foutje op het PCB (suggestie van Rick in de thread op Muffwiggler).
 
20140108_220505_zpsaytuhddv.jpg

Frequencycentral ECG en Vogue VCF/VCA's, erg lekkere filters met elk hun eigen karakter. De Vogue is lekker dik, en de ECG heeft een beetje dat holle van een diode filter (303). Bij allebei niet superenthousiast over de resonance regelaar, het lijkt erop dat er een paar voorkeurstanden op zitten. Daarnaast loopt ie bij de ECG een beetje dicht in sommige standen, zou de afregeling kunnen zijn, hoewel dat nu wel goed klinkt, misschien toch eens aan de scoop hangen en de bias van de vca nauwkeurig afregelen ipv. op het gehoor.
Supersimpele projectjes om te bouwen en lekker klinkende VCF/VCA's, aanrader.
 
Yep, als je dan toch wat besteld, dan maar meteen een aantal dingen. Maar dat spiegelbeeld logo springt idd. wel in het oog, en niet op een goeie manier. Snap waarom ie het doet maar mooi is anders.
Het gebrek aan schema's is ook niet zo handig, meestal kijk ik daar even naar om te zien of ik er gewoon componenten in kan plonken die ik heb liggen in plaats van weer spullen te gaan bestellen.
 
Het gebrek aan schema's is ook niet zo handig.

Ja dat is nou iets waar ik me groen en geel aan kan ergeren. Koop je een kitje, zet je m in mekaar, doet ie het niet, is er geen schema beschikbaar en daar zit je dan.
 
Waarom doet ie het dan? Vanwege de achteruitkijkspiegel? :?

Hij verkoopt ook kant en klare modules, en wil voorkomen dat het verschil tussen zelfbouw en zijn commerciële modules niet duidelijk is (garantie, leveringen aan distributeurs).
 
Back
Top