De ik heb (af)gebouwd draad voor 2014!

Ja dan heb je 2 keer 5 volt, geen 2 keer 12 stabiele volt, mischien een voltage booster nodig zodat er een 7812 en 7912 in kan ?

Je hebt wel een punt als het gaat om de 180 graden fasedraaing bij een inverterende OpAmp mixer configuratie: Who cares?

Demian en ik dus.
Altijd een hoofdpijn dat inverten, en ongebruikte opampjes.

Als jij je kick gaat mixen met je andere lied, en die is toevallig invert ( zelfde kick ), dan sta je wel voor lul.
Daarom hou ik mijn nieuwe drums altijd originele fase zoiezo.
 
"Je kan ook gewoon 1 opamp gebruiken en op de plus insturen."

Nee gekkie. Dat is hetzelfde als een passieve mixer met het verschil dat het dan een buffer heeft --> een laagohmige uitgang.
Het idee van een virtueel nulpunt configuratie is nou net het feit dat dat er geen verzwakking c.q. beinvloeding plaats vindt van het ene naar het andere ingangskanaal.

Je hebt wel een punt als het gaat om de 180 graden fasedraaing bij een inverterende OpAmp mixer configuratie: Who cares?

Als je op de plus instuurt en terugloppeld naar de min met een deling kan je zoveel versterking maken als je wilt dus verzwakking hoeft helemaal niet en de impedantie blijft hetzelfde aan de uitgang.
En die 180 gr wordt juist terug gedraaid door die 2e opamp, en is opzich best belangrijk, bij bv FX waarbij je de FX terugmixt bij je orginele signaal, die moeten wel in fase staan.
 
Ja dan heb je 2 keer 5 volt, geen 2 keer 12 stabiele volt, mischien een voltage booster nodig zodat er een 7812 en 7912 in kan ?

Het is maar een voorbeeldje natuulk, kan ook een 12Volt of 150KV :) adapter zijn, dat maakt opzich niet uit het gaat om het principe, dus een andere regelaar de 7812 of 7815 oid of helemaal geen kan ook.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is nou net mijn punt die symetriese voeding.
En wat is de maximale condensator waarde voor de audio uitgangen zonder je mengtafel op te blazen maar tog goede bass te krijgen ?

Is toch geen punt zo'n voeding, is zo te bouwen.
En waarom zou je daar je mixer mee opblazen met grotere condensators?
Hoe groot of klein je wil hangt af van de laagste freq. die je door wil laten, een koppel condensator is altijd een highpass filter en de grote van de cond. bepaald de afsnij frequenty, hoe hoger de waarde des te lager het afsnij punt.
 
Oh is geen probleem wmb al deze info hier. Zo spannend is mijn mixer niet en gaat t denk ik ook niet worden. Maar ik ga wel een opamp boardje maken op stripboard binnenkort. Daarna zie ik wel weer verder.
 
Zo bedoel ik,

summing-amplifier-non-inverting-configuration1.png


Voor de net zou ik nog een R'tje van de plus input naar massa zetten, als je niets aansluit zweeft de plus ingang en dat kan rare dingen doen bij opamps.
Als je alle weerstanden 10K doet is er geen versterking of verzwakking bij 1 input en als je van Rf een potmeter neemt van zeg 100K, kan je de versterking instellen, RL is niet nodig.
 
Laatst gewijzigd:
In de afrondende fase van een dubbele Mega Percussive Synth van Thomas Henry :-)
De twee MPS'en werken helemaal goed met enkele kleine aanpassen t.o.v. het originele ontwerp.

Tijdelijk front voor testen, pcb's en het ontwerp voor de 19" kast:
 

Attachments

  • MPS front_01.jpg
    MPS front_01.jpg
    440 KB · Bekeken: 71
  • MPS PCB.jpg
    MPS PCB.jpg
    565,8 KB · Bekeken: 74
  • MPS 19%22.jpg
    MPS 19%22.jpg
    113,8 KB · Bekeken: 77
Dat is idd de hele print, moet de mijne nog afmaken.
 
Back
Top