Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

A joh, die analoogjes trekken hooguit 10 watt, kijk maar achterop. En dan met een stuk of 39 van die dingen blijft het lekker warm. Vraag me wel af of al dat hout het niet te hard maakt? Voor de rest alleen diep jaloets Vic

Het Hout is heel ouderwets, oude Crib he. Alles DIY
De acoustic is fantastisch, geen rechte kant nergens en warme natuurlijke klank. Ik ben bang als ik het wit, strak, moderner maak dat de acoustic kouder wordt, durf het niet aan.
 
Ja, ze zijn 40kg per lade in uitgetrokken stand.
Sommige lades zijn extra versterkt met metaal.
Hout leeft, na een jaar of 10 moeten de lades er even uit en gedraaid worden.

Alles hangt aan elkaar met midipatchbays, kan zitten waar ik wil en spelen op gelijk welke synth.
Lijkt mij toch ook wel wat. Een jasper stand is ook netjes maar dit neemt toch aanzienlijk minder ruimte is en is praktischer. Alleen de laagste synths zijn wat lastig te bespelen.

Heb je de achterzijde versterkt met een kruis of halfdicht met een plank om de benodigde stevigheid te geven?
 
Heb je de achterzijde versterkt met een kruis of halfdicht met een plank om de benodigde stevigheid te geven?
Metalen U profiel, dezelfde waar je verstelbare rekken mee kunt maken aan de muur, makkelijk te krijgen en niet boren, gewoon onder de synth schroeven in de midden van de plank, zie je niet zitten, stevig genoeg en makkelijk te verwijderen. Er zijn veel mogelijkheden natuurlijk, L profiel voor en achter zou ook werken etc. als het maar buigen tegengaat.

Idd, de laagste synth is niet handig, de hoogste is rechtstaand ok, de middelste 3 is zittend goed te doen.

26 synths kan ik zittend makkelijk bij, nog eens 20 is wat onhandiger of rechtstaand en een stuk of 10 staan in opslag of niet aangesloten (5min opstellen werk als ik ze wil gebruiken).
 
niks te klagen overigens, genoeg leuks voor de liefhebber van synths en drumdozen. Maar toch, die classics he;)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Nice! Lifegoals:). Hoewel dat tegenwoordig niet meer te doen is…
Het is ook al van 1986 en het groeit nog steeds zeer langzaam verder.
Heb wel spijt dat ik spullen van voor die tijd moest verkopen om verse te kunnen betalen.

Waarom zou dat tegenwoordig niet meer kunnen? het is allemaal 10 keer goedkoper en bereikbaarder in verhouding met de 70's and 80's

Dromen moet je waarmaken en waar een wil is daar is een weg. :mega::biertje::biertje::biertje::biertje::biertje::biertje::biertje: en bier 8D
 
Waarom zou dat tegenwoordig niet meer kunnen? het is allemaal 10 keer goedkoper en bereikbaarder in verhouding met de 70's and 80's

Haha zeker. Maar juist die oudjes zijn zo hard in prijs gestegen dat ik vooralsnog het me niet kan goed praten om ze te kopen. Denk aan de 808 (voor mij wel de holy grail), 909 en 106. Om niet te spreken van de classic poly's.

Maar vandaag de dag genoeg leuke betaalbare alternatieven, ook nog wat leuke betaalbare classics op de kop getikt en ook qua moderne classics al wat leuks staan. En we zijn nog niet klaar inderdaad ;-)

IMG_0488.JPG


IMG_0502.JPG
 
Haha zeker. Maar juist die oudjes zijn zo hard in prijs gestegen dat ik vooralsnog het me niet kan goed praten om ze te kopen. Denk aan de 808 (voor mij wel de holy grail), 909 en 106. Om niet te spreken van de classic poly's.

Maar vandaag de dag genoeg leuke betaalbare alternatieven, ook nog wat leuke betaalbare classics op de kop getikt en ook qua moderne classics al wat leuks staan. En we zijn nog niet klaar inderdaad ;-)

Bekijk bijlage 3828251

Bekijk bijlage 3828252
Welk monitoringsysteem gebruik je? Waarvan het schermpje rechts op je bureau staat/hangt?
 
Maar toch ook een K-Station.

Jazeker. Een prachtsynth waar ik heel goed mee uit de voeten kan, ware het niet dat het ding steeds meer mankementen vertoont. Maar zolang hij het nog doet...
 
Beginnen de encoders het te begeven?
Potmeters reageren onvoorspelbaar met glitches als gevolg en één toets doet het niet meer.

Ik heb hem ooit eens een tijd uitgeleend en tja...
 
Back
Top