Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Leuk setje wel ....

Mijn rug zegt: "Handig zo'n schoenenbankje voor je pendalen". Kun je er zo ook nog met je voeten bij?
In theorie wel maar dat zijn redelijke ninja moves. Maar ik switch zelden tijdens het spelen dus dat is niet zo'n probleem verder. Kan eventueel altijd een pedaal of Line Selector op de grond leggen als dat nodig/handig is. Expressie, Wah en Volume pedalen liggen wel op de grond.
 
wq.jpg

Ik ben nog niet zo lang bezig natuurlijk, dus nog geen stapels met synths en drumcomputers. maar een goeie PC en mic had ik al (moet natuurlijk wel als je ook wel van een potje gamen houd).
Ik kom vooral (bureau-) ruimte tekort (want ik wil ook nog een drum computer en mooie speakers). een nieuw bureau staat hoog op mn lijst wensen. buiten het beeld van de foto bevind zich heel veel flessen wijn (een andere hobby van ons waar ook ruimte voor nodig is XD). Stapje voor stapje maak ik er wel wat van, maar volgens mijn vrouw komt er eerst een nieuwe keuken... :p
 
Dan kan ik niet achterblijven met mijn cockpit :D

IMG_20220928_155417.jpg


IMG_20220928_155527.jpg


IMG_20220928_155457.jpg


De SE-1 verhuist binnenkort naar de nieuwe eigenaar.
De A3000 herkent de SCSI2SD niet lekker, moet ik nog een keer fixen, dan kan hij het rack in.
De Mono Evolver heeft een paar rotte encoders, heb nieuwe liggen, alle encoders vervangen is een klusje voor de aankomende donkere dagen.
 
Vandaag de pulsar23 een k&m stand kado gedaan, hopelijk komt ie nu eindelijk eens aan de beurt
Deze verdient wel een mooie plek in ieder geval, zonde dat je 'm nog niet echt hebt uitgeprobeerd, ik vind 'm zo goed klinken.
ik heb er al even mee gespeeld en is best n brein breker (ik lees nooit manuals weet je)
Volgens mij is het een bak dat als je een beetje de weg er op weet dat je nooit uitgespeeld raakt op 'm, deze nodigt juist uit op mooie avonturen en verdwalen in muzikale landschappen.... :okdan:
 
Bekijk bijlage 3827679
Ik ben nog niet zo lang bezig natuurlijk, dus nog geen stapels met synths en drumcomputers. maar een goeie PC en mic had ik al (moet natuurlijk wel als je ook wel van een potje gamen houd).
Ik kom vooral (bureau-) ruimte tekort (want ik wil ook nog een drum computer en mooie speakers). een nieuw bureau staat hoog op mn lijst wensen. buiten het beeld van de foto bevind zich heel veel flessen wijn (een andere hobby van ons waar ook ruimte voor nodig is XD). Stapje voor stapje maak ik er wel wat van, maar volgens mijn vrouw komt er eerst een nieuwe keuken... :p
Beter een paar goeie(duur)dan een hoop rommel(even duur)
 
Dan kan ik niet achterblijven met mijn cockpit :D

Bekijk bijlage 3827680

Bekijk bijlage 3827681

Bekijk bijlage 3827682

De SE-1 verhuist binnenkort naar de nieuwe eigenaar.
De A3000 herkent de SCSI2SD niet lekker, moet ik nog een keer fixen, dan kan hij het rack in.
De Mono Evolver heeft een paar rotte encoders, heb nieuwe liggen, alle encoders vervangen is een klusje voor de aankomende donkere dagen.
Ziet er top uit! Die desk lijkt heel mooi stevig, is dat ook je ervaring? Wiebelt hij niet zijwaarts? (iets waar ik een hekel aan heb met een desk).
 
Het bureau heb ik zelf gemaakt en is rock solid.
 
Bekijk bijlage 3827641
Het begint ergens op te lijken.
Wow wat een setup!
Niet alleen vet om de heb maar ook gewoon een droom combinatie waar over nagedacht is.
Zit er nou wat FM in je rack?
Je hebt toch ook een gitaar amp? Of bevalt die ketler (..of zo iets) modeler beter?
Als ik in Praag een studio wist waar dit stond dan zou ik daar zo wat poen voor neerleggen voor wat speel tijd.
Van al die synths wie is er het meest in gebruik?

Als ik dan braaf ben en de kerk genoeg betaal zodat ik naar de hemel mag dan ziet dat er bijna zo uit.
Alleen een Amp en een Mic nog dan. :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
:)

Er zit een Yamaha TG77 in het rack voor FM, Roland XV5080 voor Roland gerompler en een Yamaha EX5r voor alle exotische Yamaha synthvormen (AN, VL, FDSP, AWM2). Ik heb een Fender Champ 600 ampje en een Pignose. Beide klein maar ik heb hier ook niet echt de mogelijkheid loeihard te gaan. Voor de DAW met gitaar gebruik ik Overloud TH-U. Meest gebruikte synth is de Prophet-10 denk ik
 
Ja had ik wel verwacht dat de Prophet-10 het meest gebruikt word.
Gewoon goede sound en eenvoudig dus snel dingen kunnen maken.
Ben zelf erg fan van de Pro One en wil ooit ook nog een Prophet 5/10 kopen.
Vreemd genoeg voor 'big' gitaar sounds zijn kleine amps goed geschikt.
Anyhow echt een vette setup.

Cheers
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Had ik niet verwacht, zou verwachten dat de OBX8 meest gebruikt wordt. Gezien hij laatst is bijgekomen.
Oh, uiteraard ben ik daar veel mee bezig de laatste tijd. Maar de P-10 heeft zich al een vaste plek verworven en leent zich overal wel voor dus die pak ik heel snel voor van alles.
 
Mooi divers klankpallet.
Dat was het idee ja, maar toch zit er naar mijn zin een beetje teveel VA in. Virus Ti2, Nord Lead 3 en Waldorf MicroQ gebruiken allen dezelfde DSP, al is de programmering natuurlijk wel anders. Ik zou eigenlijk wel iets van Oberheim in mijn setup willen, maar de OB-X8 is meteen zo'n uitgave.
 
Dat was het idee ja, maar toch zit er naar mijn zin een beetje teveel VA in. Virus Ti2, Nord Lead 3 en Waldorf MicroQ gebruiken allen dezelfde DSP, al is de programmering natuurlijk wel anders. Ik zou eigenlijk wel iets van Oberheim in mijn setup willen, maar de OB-X8 is meteen zo'n uitgave.
Wat bedoel je precies met “dezelfde dsp”? De hardware chips? Lijkt me dat de klank van een va vooral bepaald wordt door hoe het geprogrammeerd is en dat niet gelijk zijn. Kan alsnog natuurlijk dat de sounds teveel in dezelfde hoek zitten voor jou!
 
IMG_8850.jpg


Een verbouwing kondigt zich aan. De rack links wordt grotendeels gedemonteerd en verhuist naar rechts waar nu de schuiven zitten. Daar komen ook mijn 3 ADDA's. (waarvan er nu 1 werkeloos boven op de rack staat) Enkel de onderste rack links blijft staan. Daarop komt dan eindelijk mijn Waldorf Iridium. De enige plaats om verder uit te breiden (met 19" racks) die dan nog rest is waar nu de MAC staat. Die kan ik nog verhuizen naar rechts onder de desk.
 
Wat bedoel je precies met “dezelfde dsp”? De hardware chips? Lijkt me dat de klank van een va vooral bepaald wordt door hoe het geprogrammeerd is en dat niet gelijk zijn. Kan alsnog natuurlijk dat de sounds teveel in dezelfde hoek zitten voor jou!
Klopt, dezelfde hardware chips, namelijk de Motorola 563xx DSPs. En waar, de klant hangt uiteraard af van de programmering. Ik bedoel meer te zeggen dat sommige synths nooit weg zullen gaan (Korg Triton met MOSS - was mijn eerste synth, Subsequent37 blijft sowieso, Microwave 1 zal ook niet meer weggaan), maar in de VA hoek zou ik nog wel een keer een wijziging zien gebeuren.
 
Back
Top