Nieuw pedaal van Strymon: Deco

Scrape

Ouwe rot
Lid sinds
5 juli 2012
Berichten
1.319
Locatie
Groningen
Strymon komt met een pedaal waarmee je een tapesound simuleert:



Zal mij benieuwen. Als het werkt, is het fantastisch, maar ik ben nog sceptisch: een digitaal effect om je sound analoger te laten klinken... ergens toch een beetje krom.
 
ik ben erg benieuwd, tape flanging doet hij ook en dat klinkt niet slecht in dit filmpje.
het lijkt mij een soort van U-he Satin in een doosje
 
tape plugins zijn populair dus waarom geen om live out of the box te werken.
350 euro zie ik.
 
Als het werkt, is het fantastisch, maar ik ben nog sceptisch: een digitaal effect om je sound analoger te laten klinken... ergens toch een beetje krom.

Dat vond ik ook van de rest van mijn Strymon-effecten: een digitale BBD of een digitale optie om meer 'flutter' aan je tape delay te geven. Maar goed… ik heb me laten overtuigen door het resultaat; de digitale dingen die ik nu van ze heb, klinken echt absurd goed!

Mooie demo trouwens!
 
+1 waar het de Strymon effecten betreft. De El Capistan gebruik ik af en toe ook op minimale delay en geen feedback om wat smerigheid toe te voegen. Klinkt erg fijn.

De BigSky is eveneens een topper.
 
Strymon komt met een pedaal waarmee je een tapesound simuleert:

Strymon Deco - Tape Saturation and Doubletracker pedal - YouTube

Zal mij benieuwen. Als het werkt, is het fantastisch, maar ik ben nog sceptisch: een digitaal effect om je sound analoger te laten klinken... ergens toch een beetje krom.


Heel vroeger werkte ik eens een paar weken op een verffabriek in de vakantie.
Daar leerde ik, dat je witte verf nog witter kunt krijgen door er een donkerblauw goedje in te gooien ( Siccatief als ik het goed heb).. dus wat dat betreft, Krom kan wel werken wilde ik maar zeggen :)
 
Heel vroeger werkte ik eens een paar weken op een verffabriek in de vakantie.
Daar leerde ik, dat je witte verf nog witter kunt krijgen door er een donkerblauw goedje in te gooien ( Siccatief als ik het goed heb).. dus wat dat betreft, Krom kan wel werken wilde ik maar zeggen :)

Met siccatief verkort je de droogtijd van verf. Je zit echter wel op het goede spoor. Ik heb wel eens iemand gehoord die iets wat ze blauw-wit (?) noemde in de witte was deed, om de was daarmee veel witter te krijgen. Maar dat spul is meen ik niet meer te koop. Misschien dat Strymon ook hiervoor met een oplossing kan komen. (Zo, toch niet off-topic dus ;))
 
http://nl.wikipedia.org/wiki/Optische_witmaker
 
Een stuk goedkoper dan die machine van Rupert Neve. Zou mooi zijn als de resultaten vergelijkbaar zijn.
 
Al meer info?:):)

Er zijn in elk geval weer wat nieuwe filmpjes verschenen, waaronder deze:


Klinkt goed! Al is het lastig te zeggen omdat het met bypass ook al goed klinkt; dat is vaak het nadeel van dergelijke demofilmpjes, het geluid hangt samen met de gitaar, de versterker, etc.

Het schijnt trouwens een limited edition te worden.
 
Er zijn in elk geval weer wat nieuwe filmpjes verschenen, waaronder deze:
Strymon Deco - Tape Saturation audio examples - YouTube

Klinkt goed! Al is het lastig te zeggen omdat het met bypass ook al goed klinkt; dat is vaak het nadeel van dergelijke demofilmpjes, het geluid hangt samen met de gitaar, de versterker, etc.

Ja zeg we gaan het hier toch niet met een gitaar gebruiken! Potjandorrie!!! Gewoon over de hele mix (is toch wel stereo!?) :maffia:
 
Nee, je wilt toch geen gitaar gebruiken bij een gitaarpedaal :engel:

Mono in en stereo uit helaas...
Maar je kunt er natuurlijk eerst het linker- en dan het rechterkanaal van je mix doorheen halen.

Edit: op Strymons site staat "internal jumper enables selectable TRS stereo input"
 
hmmm daar worden we ook niet veel wijzer van :D klinkt een beetje als een mooie iele flanger ofzo

Wat is die Lofi Junky????
 
Back
Top