Roland Aira

Misschien simpel op te lossen, maar vragen kan ook niet kwaad ;)

Als je een closed HH en een open HH allebei plaatst, dan zal de open HH geen geluid maken. Kan dit worden uitgeschakeld?
Ik snap ergens wel de logica, maar als het volume van de closed HH uitstaat zal de open HH alsnog geen geluid afspelen..
 
Misschien simpel op te lossen, maar vragen kan ook niet kwaad ;)

Als je een closed HH en een open HH allebei plaatst, dan zal de open HH geen geluid maken. Kan dit worden uitgeschakeld?
Ik snap ergens wel de logica, maar als het volume van de closed HH uitstaat zal de open HH alsnog geen geluid afspelen..

Nee, dit is met een echt drumstel ook niet mogelijk. Je kan evt. met de delay spelen om een soortgelijk effect na te bootsen
 
Ik denk mij vaag te herinneren dat de 7x7 kit iets anders reageert ??

Check anders de tutorial van Sequencer.de,, als je de time sig veranderd, 2x zo snel laat lopen, dan reageert de TR8 ook anders,

Workshop: Beat-Programmierung https://www.youtube.com/playlist?list=PLft17iB4mUuhNE_AUpN0hvJWCycA3fmvJ
Ik denk dat het deze was: Workshop: Beat-Programmierung - 2.3 Shuffle-Trick Praxis: Roland TR-8
 
Nee, dit is met een echt drumstel ook niet mogelijk. Je kan evt. met de delay spelen om een soortgelijk effect na te bootsen

Ja, maar het blijft vreemd. Dit zou betekenen dat je niet makkelijk kan wisselen, ook al staat het volume uit.
 
Ik denk mij vaag te herinneren dat de 7x7 kit iets anders reageert ??

Check anders de tutorial van Sequencer.de,, als je de time sig veranderd, 2x zo snel laat lopen, dan reageert de TR8 ook anders,

Workshop: Beat-Programmierung https://www.youtube.com/playlist?list=PLft17iB4mUuhNE_AUpN0hvJWCycA3fmvJ
Ik denk dat het deze was: Workshop: Beat-Programmierung - 2.3 Shuffle-Trick Praxis: Roland TR-8

Vind de 7x7 kit iets te duur :o:

Vanavond wel even de video bekijken!
 
Ja, maar het blijft vreemd. Dit zou betekenen dat je niet makkelijk kan wisselen, ook al staat het volume uit.

Hoe bedoel je wisselen?

Op bijvoorbeeld de tr606 accentueert de closed hh als je zowel een closed als open hh op dezelfde step programmeert, maar dit is alleen omdat ze dezelfde noisesource en volumepot gebruiken. Een closed hihat kapt altijd een open hihat af, omdat ie immers gesloten wordt en dus niet als een open hihat kan klinken. Waarom er dan wel 2 volumeschuiven zitten vind ik ook wel apart :mexico:

Edit: Ik kwam dit nog tegen, heb een korte tijd een 909 gehad maar dit staat me niet bij er van:
My only complaint on the sound is the behavior of the hats—the closed hat cuts off the open hat, the opposite behavior of the original 909.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb helaas de 808 niet meer, maar wat mij ook opviel inderdaad is het gedrag van de hats.
Kan me nog wel herinneren dat op de 808 de open en closed hat combinaties vaak verassende
fijne grooves opleverden, die ik op de TR-8 er nog niet uitgekregen heb.
Waar het em dan in zit weet ik nog niet echt..
 
Misschien simpel op te lossen, maar vragen kan ook niet kwaad ;)

Als je een closed HH en een open HH allebei plaatst, dan zal de open HH geen geluid maken. Kan dit worden uitgeschakeld?
Ik snap ergens wel de logica, maar als het volume van de closed HH uitstaat zal de open HH alsnog geen geluid afspelen..

Als je de CHH mute in plaats van het volume uit zet dan hoor je de OHH wel..
 
Ik heb helaas de 808 niet meer, maar wat mij ook opviel inderdaad is het gedrag van de hats.
Kan me nog wel herinneren dat op de 808 de open en closed hat combinaties vaak verassende
fijne grooves opleverden, die ik op de TR-8 er nog niet uitgekregen heb.
Waar het em dan in zit weet ik nog niet echt..


http://airainfo.org/files/tr-8_cheatsheet.pdf
PAD Note Mode TR-REC
LIT (PAD) When LIT, pressing the instrument PAD value cycles between STRONG, WEAK, OFF
UNLIT (INST)When UNLIT, PAD value is set by holding INST button and pressing PAD

Hiermee kan je dus wel choked 808HHs doen.
Werkt alleen met de 808OH van de TR8 BTW
 
http://airainfo.org/files/tr-8_cheatsheet.pdf
PAD Note Mode TR-REC
LIT (PAD) When LIT, pressing the instrument PAD value cycles between STRONG, WEAK, OFF
UNLIT (INST)When UNLIT, PAD value is set by holding INST button and pressing PAD

Hiermee kan je dus wel choked 808HHs doen.
Werkt alleen met de 808OH van de TR8 BTW


Ow! Hmm. blijkbaar nog niet geprobeerd.. Dank voor de tip.
 
idd, merci septic,, die sheet had ik nog niet,
ik denk wel dat dat in die 7x7 expansie zit,, maar kben ni zeker,,
 
Ben ik echt de enige die nog steeds de INTRO/FILL IN mist op de TR-8? Ik hoor er weinig mensen over maar live is het zo handy.
 
Idd, Ik mis dat ook,, Bij m'n Technics DP50 is dat echt cool,
Mss hebben ze die scatter functie daarvoor in de plaats gezet ???
Alé, daar heb ik nog niks mee gedaan, Maar dat lijkt mij daarvoor te kunnen dienen.
Een Fill programmeren lijkt mij ook niet zo eenvoudig,,,?
 
Ben ik echt de enige die nog steeds de INTRO/FILL IN mist op de TR-8? Ik hoor er weinig mensen over maar live is het zo handy.

Yep.. Heb op pattern 15 en 16 wat fill achtige dingetjes, maar die gaat niet vanzelf weer terug dus niet zo handy..
 
Die had ik ook al gezien maar had niet verwacht dat dat het was.
Daar ben ik nu zelve niet echt van onder de indruk.
Of heb je op de originele nog meer of andere mogelijkheden?

even uit mijn hoofd, want ik heb er al een tijdje geen meer;
Bij de tr808 kan je de fill automatisch na 1, 2, 4, 8, 16 keer het pattern afspelen laten autofillen, 1 x spelen en dan weer de vooringestelde keren het pattern afspelen.
 
Een pattern ervoor opofferen is een optie maar dan ben je ook snel door je patterns heen, want ik gebruik er vaak 4 (A+B) om een 8 maten sequence te krijgen..

Anyway. Keuze van Roland was blijkbaar de introductie van de Scatter knop. Je weet wel, net zo een nutteloze functie als de D-beam.....
 
Hoe gebruiken jullie voornamelijk de TR8? Gebruiken jullie het echt als hardware, of meer gekoppeld aan een DAW?

Vind DAW persoonlijk wel fijn, maar merk dan toch dat je erg beperkt bent (niet de onboard effecten gebruiken en bijvoorbeeld een pedaal effect erbij kan, zover ik weet, ook niet gemakkelijk).

Ben benieuwd :)
 
Back
Top