Op zoek naar een all in one synth met drums

Rutger

Continuous Learning
Lid sinds
2 april 2002
Berichten
550
Locatie
Mierlo
Ooit kortstondig in het bezit geweest van een Roland JD-Xi en dat was qua klank van de synth layers en drum samples prima, alleen moest je een menu in voor de meest basale aanpassingen (bijv. ADSR).
Daarnaast was het mini keybed ook echt klein en plasticy.

Toen overgestapt op een Roland System 1 en het keybed is prima, alsmede de hoeveelheid controle die je hebt over de verschillende parameters.
Groot nadeel is het ontbreken van een sequencer en drum samples.

Om die reden ook een Roland TR-8 aangeschaft en als laatste een Arturia Keystep 37.

Deze combinatie werkt nu op zich goed, maar ik heb steeds het gevoel dat dit slimmer kan: minder kabels, minder devices.

Roland heeft ook een grote broer van de JD-Xi, de JD-Xa, alleen heeft deze weer geen drum samples :(

Waarom bestaat er geen synth met de volgende eigenschappen (of kijk ik er overheen)?
- Full-size keys
- Sequencer
- Minimaal twee synth layers, waarvan minstens 1 polyfoon
- Drum samples
- Volledige controle over de parameters zonder menu's in te hoeven duiken

Als je dan even snel wilt jammen, dan pak je deze erbij en hoppa.
Nu moet ik steeds drie devices verhuizen van opslag boven naar beneden, drie stopcontacten gebruiken, flink wat kabels aansluiten etc. etc.

Please inspire me!! :)
 
Een prijscategorie die wat hoger is dan ik initieel aan dacht: Roland Juno-X of Jupiter-X. Iemand hiermee ervaring?
Heb de JP-X 2 keer gehad en verkocht en nu weer aan het denken en twijfelen er weer terug één aan te schaffen.Vraag me niet waarom, maar één van de reden is mijn Quantity aan instrumenten beperkt houden.
Vooreerst de klank, dat primeert bij mij.De Juno heeft meer juno klanken en de Jupiter is gewoon JP gericht.
Diven,ja dat is een kwestie van gewoonte, anders ga je gewoon analoog en betaal je gewoon de pleuris.
Kurzweil K 2700 zou ik ook aanraden, maar dat is wel even wennen aan het moduleer blok systeem.Voordeel met VAST technologie is,dat je zowat alles (bijna)perfect kunt nabootsen, vooral Oberheim.
 
En een drumcomputer met een synth? Kunt er usb of midi keyboard op aansluiten.

Anders zou ik zelf ook voor akai mpc key 61 gaan

Zelf ben ik nu op modular toer.
Behringer go case (250)
Behringer pro-800 (300)
make noise of verbos keybed
any eurorack sampler
zou 1 geheel kunnen worden
 
Laatst gewijzigd:
Of zo'n Fantom met van die pads. Moet vast wel in te stellen zijn dat je daar op vingerdrumt terwijl je je violen uit je andere hand haalt.
 
MPC Key?
Ik dacht ook aan een MPC Key maar ik begrijp van de topicstarter dat alles zonder menudiving moet gaan en direct met knoppen te bedienen.
Dat bestaat gewoon niet, er is geen enkele synth die er een complete drummachine als bijv een TR 8 er bij ingebouwd heeft met volledig alles met knoppen te bedienen, je komt altijd in een scherm met menus terecht.
Het beste is die TR 8 houden en een uitgebreide synth erbij kopen zodat je zowel de drums als de synth volledig hands on hebt.
Maak er bijv een mooie behuizing omheen die je openklapt en dat alles aangesloten ready to play is, er zijn anders vast wel handige travelcases of zo zodat je alles speelklaar hebt zonder alles aan te sluiten.
 
Ja is een moeilijke zonder menu diving.. Mpc key heeft wel groot scherm..
Heb een eurorack poging gedaan.. wel veel behringer om het betaalbaar te houden en geen full keybed..
Wel leuk om te jammen denk ik.

Synth en sampler beide met patch opslag. Wellicht kun je cv ook samplen in de bitbox sampler naast je drum/percussie.
Keybeds zijn er wel iets groter te vinden maar deze is wel speciaal en je kunt er natuurlijk ook 2/3 kopen ;)

Wil nog wel even benadrukken dat de pro-800 uiteraard zelf over analoge filters beschikt. Maar als je dit met modules ook over je
percussie gaat gooien dat je sound wel een niveaut'je up gaat naast je Tr-8. Kost wel weer extra uiteraard. Maar 50,- heb je al leuk 2e hands filter

Screenshot 2024-02-20 at 16.51.46.png

Mijn dessert island synth zou denk ik de kurzweil k2700 zijn.. maar ook duur.
 
Laatst gewijzigd:
Heb een eurorack poging gedaan
Ja, ik moest ook aan een kleine case denken met bijv een Brains,een polyfone module en bijv de quad drum zodat je meteen je drums hebt en dan een arturia keystep erbij maar dan heb je helemaal veel draadjes terwijl de topicstarter zo ongeveer geen kabels wil...
Het is ook niet echt duidelijk of @Rutger met een daw werkt want hij gebruikt wel die KS 37 dus er zal iets van een daw bij horen?
Anders kan je met alleen de KSP en Ableton met een goede midicontroller erbij ook lekker aan de gang en heb je helemaal geen hardware of kabels verder nodig.
 
Nog op de Jupiter-Xm uitgekomen. Geen full size keybed, maar ze lijken wel groter te zijn dan de JD-Xi.
De Jup-Xm heeft 4 synth tracks en 1 drum track, dus dat lijkt prima.

Geen idee alleen of het real time recording van chords aan kan.
Prijskaartje tweedehands € 1000,-

Why oh why heeft de JD-Xa niet gewoon de drums van zijn kleine broer...
Alsof Roland er per se voor wilt zorgen dat je meerdere devices koopt :)
 
Ja, ik moest ook aan een kleine case denken met bijv een Brains,een polyfone module en bijv de quad drum zodat je meteen je drums hebt en dan een arturia keystep erbij maar dan heb je helemaal veel draadjes terwijl de topicstarter zo ongeveer geen kabels wil...
Het is ook niet echt duidelijk of @Rutger met een daw werkt want hij gebruikt wel die KS 37 dus er zal iets van een daw bij horen?
Anders kan je met alleen de KSP en Ableton met een goede midicontroller erbij ook lekker aan de gang en heb je helemaal geen hardware of kabels verder nodig.
Ah ja bedoel je die kb37 van waldorf? maar dan zou ik toch voor de niftykeys gaan die is iets groter toch?
 
Het is ook niet echt duidelijk of @Rutger met een daw werkt want hij gebruikt wel die KS 37 dus er zal iets van een daw bij horen?
Anders kan je met alleen de KSP en Ableton met een goede midicontroller erbij ook lekker aan de gang en heb je helemaal geen hardware of kabels verder nodig.
Als ik met een DAW Werk (FL Studio), dan werk ik volledig in the box.
Het jammen is juist voor momenten dat ik niet in de buurt van een PC ben.
Dus even snel een all in one apparaat erbij en na een uur ook weer snel opbergen.
 
Als ik met een DAW Werk (FL Studio), dan werk ik volledig in the box.
Het jammen is juist voor momenten dat ik niet in de buurt van een PC ben.
Dus even snel een all in one apparaat erbij en na een uur ook weer snel opbergen.
Ah oké, duidelijk
 
Wat zeg je hier van? 8 percussie seq, waldorf wavetabel synth (2e hands) Mooie 1010 sampler en analoog filter en mixer op het eind.

Screenshot 2024-02-20 at 17.07.49.png
Screenshot 2024-02-20 at 17.16.46.png
 
Back
Top