drumcomputer en effector

Zijn er nog mensen die zowel de Korg Kaospad 3 als Pioneer Rmx1000 gehad hebben en vergelijken, en een onderscheidende mening willen geven? :D
Ik denk te gaan voor de Pioneer want die is nog gemaakt tot 2012, terwijl een Kaospad 3 van 2006 is.. :beard:
 
Beter dan de Analog Rytm imo. Nobrainer als je de x0x sounds wilt. De Erica Perkons is misschien wel de dikst klinkende en meest hands on drumbak van dit moment maar behoorlijk aan de prijs.

Howly Shit, wat een vette bak die Perkons!!! :D :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
En ik denk ook dat de tr8s interessanter is dan de tr8, qua klank zouden ze hetzelfde horen te klnken maar er zijn meer mogelijkheden met de tr8s... :mega:
 
Ik vroeg me af hoe die nieuwe digitale ACB-technologie/klankgenererator van Roland, de Analog Circuit Behavior live klinkt.. Heb geen ervaring met niet-analoge bakken...
Als ik jullie reacties goed begrijp is die technologie live op een goeie soundsystem echt wel goed! 8)

ACB klinkt dikke prima. De discussie of het 100% hetzelfde of net zo goed is als 'the real thing' zal wel nooit verstommen (al is veel van het gemor wel opgehouden inmiddels), maar na inmiddels alweer bijna 10 jaar ACB technologie heeft het zichzelf wel bewezen.

En ik denk ook dat de tr8s interessanter is dan de tr8, qua klank zouden ze hetzelfde horen te klnken maar er zijn meer mogelijkheden met de tr8s... :mega:

De TR-8s wordt ook nog actief ondersteund, zo kwam er onlangs nog een update uit met de ACB versie van de CR78 en een chromatische 808 voor subbassen.
 
+1 voor de rmx 1000. Als de 1000 slecht verhoudingen is, kan je ook kijken naar de 500. Die is in veel opzichten net zo goed en veel beter betaalbaar.

Jep.. in principe heeft hij zelfs meer basiseffecten denk ik?
 
Laatst gewijzigd:
ACB klinkt dikke prima. De discussie of het 100% hetzelfde of net zo goed is als 'the real thing' zal wel nooit verstommen (al is veel van het gemor wel opgehouden inmiddels), maar na inmiddels alweer bijna 10 jaar ACB technologie heeft het zichzelf wel bewezen.



De TR-8s wordt ook nog actief ondersteund, zo kwam er onlangs nog een update uit met de ACB versie van de CR78 en een chromatische 808 voor subbassen.

Top!
 
Acb klinkt inderdaad goed. And then again… als je vindt dat je sound niet goed doorkomt, live… dan laadt je samples op het ding die wél goed door de mix klappen😎

Dat is wel een beetje het ding. Live, op een groot systeem komen dingen écht anders. Dingen uit analoge bakken klinken gewoon wel echt lomp hard op een groot systeem. En dat zeg ik niet omdat zo pro analoog ben. Digitaal vind ik ook heel vet (in eurorack land zijn heel veel vette dingen hartstikke digitaal bv. En een dikke VA, zoals virus of JP800 is ook gewoon vet).

Dat is met samples ook te bereiken, dat is in principe geen probleem. Je moet dan alleen wel zorgen dat je ze maakt/hebt.
 
als je de sherman restyler links wat anders voert dan rechts, en je gebruikt bijvoorbeeld enkel links, dan kan je het signaal rechts gebruiken als trigger... ik noem maar wat: een kick rechts en n synth links... Moet t zelf nog eens doen :D
 
Back
Top