drumcomputer en effector

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Dag mensen 8)

Mijn doel is om lekker wat live technosetjes te doen en dus vlot patterns kunnen maken en en veel tweaken. Dus vlot kunnen werken in het algemeen.
Momenteel heb ik enkel een Mfb Ta nzbär 1 en een Elektron Analog Four Mk2. Op zich best tevreden van maar ik zou de Tanzbär 1 vervangen en ook een effector kopen.:doei:


Welke drumcomputer heeft de combinatie van goede klank + vlot aanleren/mee werken + veel tweak-mogelijkheden?:luv:
roland aira tr8s?
roland tr 8?
arturia drumbrute (niet impact)?
mfb tanzbär 2?

of iemand andere ideeën?



Als effector dacht ik aan:
pioneer rmx1000?
kaospad kp3? maar Deze is sowiese ten laatste van 2006 en wss niet meer in topstaat?
sherman filterbank?

of iemand andere ideeën?



Bedankt!!:halleluja
 
Voor live lijkt me de sherman restyler veiliger. Als j m kan vinden.
 
Thx!

Zou de Roland tr8s echt zo goed zijn als de producent beweert? Klinkt hij live vet?
 
Thx!

Zou de Roland tr8s echt zo goed zijn als de producent beweert? Klinkt hij live vet?
Het voordeel van de tr8s is dat er veel drumkits in zitten, die je zelf nog kunt aanpassen ook. Plus wat features voor live zoals fills. Ik vind hem live goed klinken maar hangt ook af van wat je wilt. Om een goede indruk te krijgen zou je wat YouTube filmpjes kunnen opzoeken. Kijk bijvoorbeeld wat Liam Killen ermee doet, hij maakt zelf ook techno.

Tr8s techno tutorial
 
De Roland TR-8(s) is IMO de verstandigste keuze als je goede drums wilt.
De klank is vergelijkbaar met het aller beste wat er nu te krijgen is.
De bediening is geweldig en kost geen nier.

Als effector is de Pioneer RMX-1000 heel erg goed, maar al een paar jaar onverkrijgbaar.
2e hands betaal je veel meer als de nieuwprijs.
Hopelijk komt Pioneer snel met een opvolger.
Ik zie net dat ze hier op 24 jan 2024 hem verwachten Pioneer DJ RMX-1000
Vingers gekruist houden.
 
+1 voor de rmx 1000. Als de 1000 slecht verhoudingen is, kan je ook kijken naar de 500. Die is in veel opzichten net zo goed en veel beter betaalbaar.

De tr8s is een absolute no-brainer. Één van de beste dingen die Roland recent gemaakt heeft. Snel en erg leuk. Nee niet wel zorgen dat je je kits klaar hebt staan, want met dat gedrocht van een display/menu schiet het niet op on the fly.

De Rytm is ook een enorm toffe bak. Erg hands-on, iets minder snel dan de tr8s, maar erg tweakable. Is wel echt een andere sound dan de tr8s. Ze klinken allebei erg tof, maar op hun eigen manier. Ik heb met beide live opgetreden en daar zijn ze allebei goed in.
 
Thx!

Zou de Roland tr8s echt zo goed zijn als de producent beweert? Klinkt hij live vet?
Beter dan de Analog Rytm imo. Nobrainer als je de x0x sounds wilt. De Erica Perkons is misschien wel de dikst klinkende en meest hands on drumbak van dit moment maar behoorlijk aan de prijs.
 
Als de sound je aanstaat is de TR8 is gewoon een goede drumbak, die leer je vlot aan.
Misschien is het een beetje vloeken in de kerk hier maar de behringer RD8 mk2 is ook goed omdat je live lekker hands on kan tweaken, wat dat betreft veel beter dan de TR8.
 
Als de sound je aanstaat is de TR8 is gewoon een goede drumbak, die leer je vlot aan.
Misschien is het een beetje vloeken in de kerk hier maar de behringer RD8 mk2 is ook goed omdat je live lekker hands on kan tweaken, wat dat betreft veel beter dan de TR8.
De TR-8s heeft meer controls en ook nog faders, dus voor live tweaken zie ik niet waarom de RD-8 'veel beter' zou zijn. Daarbij zit de TR-8s ook nog eens ramvol met zo'n beetje alle drumsounds die Roland ooit gemaakt heeft, extra drum synth engines waaronder FM en de mogelijkheid om samples in te laden en af te spelen. De RD-8 lijkt me leuk als je een pure 808 experience wilt zonder een echte te hoeven kopen, maar de TR-8s lijkt me in ieder ander opzicht superieur voor live gebruik.
 
De TR-8s heeft meer controls en ook nog faders, dus voor live tweaken zie ik niet waarom de RD-8 'veel beter' zou zijn. Daarbij zit de TR-8s ook nog eens ramvol met zo'n beetje alle drumsounds die Roland ooit gemaakt heeft, extra drum synth engines waaronder FM en de mogelijkheid om samples in te laden en af te spelen. De RD-8 lijkt me leuk als je een pure 808 experience wilt zonder een echte te hoeven kopen, maar de TR-8s lijkt me in ieder ander opzicht superieur voor live gebruik.
Ik had het over de TR8, ik ken/heb de TR 8S niet dus daar kan ik niets over zeggen, de TR 8 vind ik qua tweakmogelijkheden wat beperkt.
Wat ik wel weet is dateen RD 8 door z'n tweak mogelijkheden een leukere bak kan zijn dat de Tr8, want hier zitten we met veel mensen die om apparatuur geven en belangrijk vinden maar op een techno party maakt het voor 95 van de 100 mensen niets uit welke bak er staat maar vooral wat je er mee doet en als mensen uit hun dak gaan is het goed toch?
 
op een techno party maakt het voor 95 van de 100 mensen niets uit welke bak er staat maar vooral wat je er mee doet en als mensen uit hun dak gaan is het goed toch?
Euh ja, maar daar ging het toch niet over? Het ging over leuke live tweakbakken. TR-8 is inderdaad wel een stuk beperkter dan de TR-8s.
 
Euh ja, maar daar ging het toch niet over? Het ging over leuke live tweakbakken. TR-8 is inderdaad wel een stuk beperkter dan de TR-8s.
De RD8 is toch een leuke tweakbak, dat is waar de ts toch naar op zoek was of heb ik iets gemist?
 
De RD8 is toch een leuke tweakbak, dat is waar de ts toch naar op zoek was of heb ik iets gemist?
Jij begint er ineens over of het publiek het belangrijk vind of er een TR-8 of RD-8 staat, dus ik dacht weer enig Behringer Calimero-isme te bespeuren. Maar schijnbaar zit ik er naast.
 
Voor live zou ik nooit een relatief simpele/beperkte bak als rd8 kiezen. Als veel recentere technisch ontwikkelde bakken voor handen zijn, dan lijkt me de keus voor de hand liggend. Dan kan je gewoon kiezen tussen samples (bv 808 ) of synthese, en in het geval van de rytm kan je die ook nog stapelen.

Maar eigenlijk is het niet fair om die 2 te vergelijken. Beter nog om de tr8s met de Digitakt te vergelijken, zéker vanuit een prijstechnisch perspectief. Maar eigenlijk is de tr8s onverslaanbaar voor zijn prijs (zeker 2ehands) én echt een hele goede drumcomputer👌
 
Voor live lijkt me de sherman restyler veiliger. Als j m kan vinden.
Is een vet ding!!
De Roland TR-8(s) is IMO de verstandigste keuze als je goede drums wilt.
De klank is vergelijkbaar met het aller beste wat er nu te krijgen is.
De bediening is geweldig en kost geen nier.

Bedankt.

Ik vroeg me af hoe die nieuwe digitale ACB-technologie/klankgenererator van Roland, de Analog Circuit Behavior live klinkt.. Heb geen ervaring met niet-analoge bakken...
Als ik jullie reacties goed begrijp is die technologie live op een goeie soundsystem echt wel goed! 8)

 
Back
Top