Op zoek naar een all in one synth met drums





Zelf samenstellen is nog leuk ook
pro-800 en Erica drum sampler zijn makkelijk 2e hands te vinden voor stuk minder.

IMG_4516.jpeg


En om het makkelijk te maken zowel de Drumsampler als de pro hebben patch geheugen. Op de pro kun je ook dikke kicks maken. Die kun je realtime samplen. Sterker nog je kunt je pro 800 samplen zoals je wilt. Bijna geen patchkabels nodig.

Dit zou mijn 2024 groovebox zijn

Grote kans dat ie er nu ook komt verdorie šŸ˜‚
 
Laatst gewijzigd:
Ga je weer een pro 800 kopen?
Nou nu ik dit hier zo zie lijk me dat een leuke set! Daarnaast was hier lastst een muziek maatje met zā€™n nieuwe pro-800 en die knoppen waren super strak vergeleken bij de mijne..

Vandaag komt mā€™n gepimpte Neutron binnen.. staat hier inmiddels wel te vol :/
 
Sample drum heb ik nog te koop ;)
 
Je houdt dus de TR8, koop dan die UB-XA erbij, multitimbraal met een heel fijn Keyboard met 61 keys, iets boven budget maar daar kan je jaren mee vooruit.
Wil je goedkoper op een budget dan is een tweedehandse Deepmind 12 een goede keus en heeft een sequencer/arpeggiator maar gaat weer niet multitimbraal, dan moet je compromissen stellen.
Studiologic Sledge zag je nog wel 'ns tweedehands voor 6 a 700, hands on en multitimbraal maar iets zegt me dat je met die ub-xa een veel fijnere synth koopt.
Het fijne van de TR 8 is dat je dan alles qua drums hands on hebt, makkelijk programmeren maar ook snel even een paar parts muten, dat jamt veel beter dan een drum in een synth waar je al die mogelijkheden niet hebt of allerlei menu's in moet zoals bij die jd-xi of andere synths met menu's
 
Jeejtje wat een slappe drums šŸ˜‚
Nou dat kun je vast aanpassen toch? Moet zeggen dat ik toch met interesse meekijk. Als zo jd-xa ook als drumcomputer gebruikt kan worden..

Mmm had ie maar de looks van die XM.. Pijs is ook 2x te hoog zie ik nu
 
Nog op de Jupiter-Xm uitgekomen. Geen full size keybed, maar ze lijken wel groter te zijn dan de JD-Xi.
De Jup-Xm heeft 4 synth tracks en 1 drum track, dus dat lijkt prima.

Geen idee alleen of het real time recording van chords aan kan.
Prijskaartje tweedehands ā‚¬ 1000,-

Why oh why heeft de JD-Xa niet gewoon de drums van zijn kleine broer...
Alsof Roland er per se voor wilt zorgen dat je meerdere devices koopt :)
Een Jupiter Xm heeft echt by far de beste keys onder de mini's.. ik heb een Korg micro sampler.. de JDXi gehad.. ook een System 1.. De keys in de Xm zijn langer, spelen daardoor stukken beter.. maar voelen ook minder clacky aan.. System 1 is echt heel slecht.. zelfs mijn kater Simba vond dat.. :D



Ik ben ook zeer tevreden met de Roland FA06. Prima keybed. Zeer bruikbare sequencer.. sowieso alle samples uit de JDxi.. ook gehad maar de drumsounds kun je in de FA06 super diep editen.. layeren.. en echt mega veel samples.. maar is wel menu diven idd.. lees dat je dat niet wilt. Maar vind een FA06 somehow lekkerder werken dan een Xm.. sounds in de Xm zijn wel beter.. maar die drumsounds in de FA06 kun je zo lekker mee layeren.. en er zitten echt mega veel samples in. Sowieso heb je 2 slots om virtueel het hele Oeuvre aan SRX uitbreidingen er in te dumpen.. gratis en voor niks..

Ik heb ook een JDXi gehad.. was een leuke manier om drums te proggen via die grid.. dat werkt ook zo in de Xm.. FA-06 is inrammelen.. maar alles is op het scherm te editen.. en ook de future om via een knop+ toets het drum geluid of gewoon 1 noot te deleten..
Ik heb nog veel betere dingen met de FA06 gemaakt.. maar dit is het enige wat ik online heb staan..

 
Laatst gewijzigd:
In ieder geval dat een betaalbare alles in 1 niet bestaat onder mijn voorwaarden. Dus dan maar op zoek naar een multitimbrale polyfone synth met sequencer en grote toetsen :)
Dit is zeer waarschijnlijk waar. Het is meestal lengte/breedte.. knoppen/menu-diving. Ik heb een MPC live 1. Leuk apparaat, werkt op zich prima, maar toch ook weer menu-diving. Om conceptjes op te maken prima, maar het is niet heel erg hands-on. Misschien met een uitgebreide midi-controller?
(Voor de volledigheid: ik ben zelf erg in dubio of ik de MPC houd. Het is de portable DAw zoals ik hem wil, maar niet prettig om even lekker te jammen met muting. mutes op programma niveau en op tone/sound niveau een menu dieper)

Ik zou haast zeggen, red je het met +/- 3 apparaten, dan zou je een klein boutique setupje kunnen maken, in een 3-tier rack o.i.d.
 
Dit lijkt mij een geinige box
Mee eens. Een stuk meer handson dan een MC707. Lijkt me ook een leuke handson groovebox, met alle klassieke sounds en emulaties van bekende Roland synths.
 
de korg modwave heeft de meeste dingen die je wil en is redelijk hands on maar voor voor sommige dingen zul je toch enigsinds moeten menu diven tijdens het maken van je preset voor live heb je direct toegang tot alles wat je wil volgens mij en anders heb je nog 4 extra knopjes en de khaos pad naast de standaard modwheel die je zelf kan keybinden

full sized keys (maar geen aftertouch of je moet je desktop versie met je eigen keys gebruiken), uitgebreide sequencer per sound layer (synched of los van elkaar per key), er zitten samples op maar je kan ze er ook zelf op zetten (geen drumpads tho) en 2 layers per preset, elke layer bestaat uit 2 (4 via a/b mix) wavetables of samples + een noise osc

hij is niet helemaal multi timbraal in de zin van midi channel 1+2. maar je kan wel 2 layers maken en dan bv je keyboard opsplitsen. of je kan in preset 1 een uitgebreide sequencer maken deze aanzetten op bv C5 en dan 2 tonen terug detunen naar C3 weer, zolang je de C5 ingedrukt houd zal deze de sequencer af blijven spelen ook als je naar een andere preset switched dus het is semi multi timbraal
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top