delay met transpose

is dat dan niet gewoon je synth door een fx-aux gooien.. en op je aux een pitchshifter voor je delay zetten?
of gewoon 2 tracks.. 1 normaal met beetje reverb.. en een gepitchte door een delay met 0% dry en 100%wet.

niet zo moelijk denken.. kom je een heel eind.. fx is net lego.. als je het doorhebt kan je vanalles aan elkaar plakken.
 
je hebt wel delays die dat kunnen hoor
ik gebruik daar zelf soundtoys spullen voor
die timeblender en pitchblender zijn sowieso vrij geniaal
kan de crystallizer t ook niet?
vast nog een hoop andere plugins ook
 
Pitch shifting dus. Zelfstandig of in combinatie met andere effecten (feedbacked -soms ook reverse- delay met pitchshifter door een lange galm geeft de bekende Eventide 'crystals', tegenwoordig vaak nagemaakt in bijv. soundtoys/valhalla plugs)

Wil je 1 eenvoudige hardware oplossing: Eventide Pitchfactor
Een eenvoudige maar bij a net zo goede software oplossing: Valhalla Shimmer of Übermod
 
Boss PS-2 of andere PS super pitch shifter bv of Yamaha REX 50 en zoals BRZ zegt een hoop andere...

met een synth met veel functies of bitrimbale synth moet het ook kunnen gewoon 2de geluid of zelfs 2e oscillator later in laten komen 5 noten lager gedunde ofzo met wat blokgolf LFO over de VCA om delay effect te simuleren
Maar het lijkt alsof de attack hier in dit geluid ook soms veranderd en veel velocity werk...erg interessant freaky zwevend geluid
Of het is hand werk met een boerenkool delaytje
wat voor synth zou dat kunnen zijn...
 
Dit zijn volgens mij gewoon aparte lagen MIDI. Ik hoor nergens een sterke herhaling in. Gewoon een rompler met hoge polyfonie over drie MIDI sporen.
 
rolands warp effect in de cosm engine heeft dit


logic x sinds kort ook met een note repeat waarbij je elke repeats (ook makkelijk nummeriek in te stellen hoe veel repeats) met elke repeat hoger of lager in toon, koppel hier de chord midi plug bij en klaar. Das echt wel een heel mooie aanvulling aan logic, gebruik die repeat truuk best veel hier.
 
ik hoor helemaal geen delay met transpose. alleen een huis tuin en keuken delay met wat midi programmeer werk.

Of idd een midi delay

Lijkt me wel vet klinken om de delaytijd van een bbd delay met cv aan te sturen zodat hij exact de pitch tracked..
 
Back
Top