PWL-PDM: Dormir zzzzz (italo?)

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
De titel zo wegens de "dromerige" en lichte groene arp bliepjes. Work in progress, zang komt ook nog en ik moet de track iets langer maken, dit komt nog allemaal...

Maar, ik hoor graag tips over de mixing (gemaakt in Studio One) en of de track echt uitnodigt om te dansen:
 

Attachments

  • 03 - PDM-PWL-Dormir.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 29
Hey.. lekkere sound!! :)

Vind de balans in EQ en mix dik in orde.. alleen de elementen bas en kick mogen wel iets meer laag hebben.. de rest heeft wel de goeie plek qua high pass behandeling
Oh.. en ook lekker panning met de drums btw.. :) Ben erg benieuwd naar de vocalen :okdan:
 
@0:57: dat chord geluid is niet echt groots; klinkt te droog, is wat ongedefinieerd soms en heel erg in het midden (stereobeeld)...
ik vind ook de percussie iet wat te pregnant aanwezig, te rauw... zitten verder wel een geinige dingen in maar overal is het arrangement toch wel erg standaard...
 
Dieper in de bass freqs zou ik niet gaan, dat was in de stijlperiode waarnaar deze song doet refereren ook niet het geval.
We zijn nu "overbassed" vergeleken met toen.
Het chord geluid op 00:57 zal indien er zang overheen gaat vrijwel volledig verdwijnen. Misschien verdubbelen een oktaaf lager?
De mix wat aanpassen op dit moment zal dan wat verbetering brengen.
De akkoordjes in tegentijd (vanaf 00:59) zijn wat mager. Een DCO synth stringgeluidje zou beter passen (en misschien wat meer her en der gebruiken).
Drums zijn vinnik ok.
Het nummer mist naar mijn gevoel nu wat ruggegraat maar het is dan ook nog in opbouw nietwaar?
Vocals zullen inderdaad meer body aan het nummer geven.

Cheers,
Exo.:mega:
 
Hey.. lekkere sound!! :)

Vind de balans in EQ en mix dik in orde.. alleen de elementen bas en kick mogen wel iets meer laag hebben.. de rest heeft wel de goeie plek qua high pass behandeling
Oh.. en ook lekker panning met de drums btw.. :) Ben erg benieuwd naar de vocalen :okdan:

Klinkt lekker!

Dankjewel Chris, ik werk nu met Studio One (niet dat ik Logic of Ableton helemaal niet zou gebruiken maar ik vind de manier van werken in Studio One erg intuïtief en kan veel sneller arrangementen maken)

Bedankt Patrick, daar had ik mijn twijfels een beetje omdat ik toch ietwat schel vond/te licht gemixt. Ik heb een andere nummer in die stijl met iets meer bas en daar heb ik dat gevoel -nog- niet.

@0:57: dat chord geluid is niet echt groots; klinkt te droog, is wat ongedefinieerd soms en heel erg in het midden (stereobeeld)...
ik vind ook de percussie iet wat te pregnant aanwezig, te rauw... zitten verder wel een geinige dingen in maar overal is het arrangement toch wel erg standaard...

Dank 6, ik zal daar iets doen inderdaad want die chord zit ook in de intro... vind een hele goede tip :)

Aan de percussie kan ik niet zo veel aan veranderen tenzij Pete Waterman een andere percussie naar mij toestuurt. Want dat was de bedoeling: een PWL song met een standard arrangement en toch met een touch á la Mode... :D

Dieper in de bass freqs zou ik niet gaan, dat was in de stijlperiode waarnaar deze song doet refereren ook niet het geval.
We zijn nu "overbassed" vergeleken met toen.
Het chord geluid op 00:57 zal indien er zang overheen gaat vrijwel volledig verdwijnen. Misschien verdubbelen een oktaaf lager?
De mix wat aanpassen op dit moment zal dan wat verbetering brengen.
De akkoordjes in tegentijd (vanaf 00:59) zijn wat mager. Een DCO synth stringgeluidje zou beter passen (en misschien wat meer her en der gebruiken).
Drums zijn vinnik ok.
Het nummer mist naar mijn gevoel nu wat ruggegraat maar het is dan ook nog in opbouw nietwaar?
Vocals zullen inderdaad meer body aan het nummer geven.

Cheers,
Exo.:mega:

Wat betekent "ruggegraat"? Ik ken dat woord niet. Voor de rest, zeer waardevolle feedback, ik zal zeker wat mee doen :okdan:

Het baslijntje nodigt uit tot het doen van kabouterdansjes, maar voor de rest heel oké! :okdan:

Kabouterdansjes whahaha!!! Daarom de titel: Dormir (slapen), heb het nummer op basis van een lichte en brilliante groene kleur opgebouwd.

Wat ik zelf vond is inderdaad dat gedeelte van de akkoordjes (0.57 en verder) net niet strak dus ik kan dat oplossen met een ander geluid of misschien weglaten en iets anders plaatsen.

Bedankt allemaal voor de commentaren, hier kan ik zeker wat mee :okdan: :mega:
 
"ruggegraat" is backbone. Oftwel een solide basis bedoelt hij denk.
 
"ruggegraat" is backbone. Oftwel een solide basis bedoelt hij denk.

Bedankt, ik snap het nu... Ik moet dus iets toch met het laag doen, of een funky bass plaatsen i.p.v. de 1/8 arp bass...

Ik zal even kijken wat ik kan doen :)
 
Bedankt, ik snap het nu... Ik moet dus iets toch met het laag doen, of een funky bass plaatsen i.p.v. de 1/8 arp bass...

Ik zal even kijken wat ik kan doen :)

Inderdaad, ruggegraat of backbone.
Een nummer met ruggegraat "staat" op zichzelf zonder dat het vocals heeft en komt op die manier al sterk over.
De vocals erbij zijn in dit geval dan zuiver een extra meerwaarde.
Nummers zonder ruggegraat vallen in elkaar wanneer de vocals eruit gehaald worden.
Je hoeft niet per sé meer bass erin te zetten maar zoals je zelf zegt, een licht ander type van bass klank, een kleine stijlwijziging (funky richting) i.p.v. netjes 1/8 of gewoon nu en dan een kleine zijsprong i.p.v. altijd de oktavenwissel.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Inderdaad, ruggegraat of backbone.
Een nummer met ruggegraat "staat" op zichzelf zonder dat het vocals heeft en komt op die manier al sterk over.
De vocals erbij zijn in dit geval dan zuiver een extra meerwaarde.
Nummers zonder ruggegraat vallen in elkaar wanneer de vocals eruit gehaald worden.
Je hoeft niet per sé meer bass erin te zetten maar zoals je zelf zegt, een licht ander type van bass klank, een kleine stijlwijziging (funky richting) i.p.v. netjes 1/8 of gewoon nu en dan een kleine zijsprong i.p.v. altijd de oktavenwissel.

Cheers,
Exo. :mega:

Duidelijk. Ik deel de mening, een nummer heeft voor mij de basis AL alleen met een dikke bas en drums. Als ik deze twee onderdelen niet voor elkaar krijg dan kan ik moeilijk de zang voorstellen. Wat ik meestal doe is een volledig set (intro-verse en chorus) met alle belangrijke instrumenten in. Als deze kloppen en het nummer swingt, zonder vocals, dan kan ik verder. Meestal zit ik ergens vast waardoor ik geen zang kan toevoegen en dit is het geval dus... :)
 
Sorry, maar mij krijg je toch nooit aan het dansen! :-P

Klinkt goed uitgebalanceerd.

Ik vind wel dat je iets meer los mag gaan in je track...
Nog net iets opzwepender..
 
Sorry, maar mij krijg je toch nooit aan het dansen! :-P

Klinkt goed uitgebalanceerd.

Ik vind wel dat je iets meer los mag gaan in je track...
Nog net iets opzwepender..

Ik moet nog verder uitwerken, zingen, fx en nog wat melodietjes...

Check regelmatig voor updates :)
 
Ik vind wel dat je iets meer los mag gaan in je track...
Nog net iets opzwepender..

Denk dat een snare/clap op 2/4 het geheel al wat upliftender maakt (en da's ook de bedoeling van italo toch?)

Verder klinkt het al aardig. Chord mag idd wat meer echt lead worden. En dan eventueel vocals om het af te maken.
 
Goede tips allemaal, ik zal de track iets langer maken en de stukken van de chords even aanpassen want ik kom nog niet uit :( Misschien moet ik die uithalen?

De intro thema is gemaakt met de TAL-Uno 62 "synth heaven" preset, maar de chords zijn "emulated". Ik kijk even of ik in kontakt een leuk geluidje kan vinden. Het contrathema(tje) is gewoon een loop.

Het snare idee zal ik proberen...
 
Sowieso moet je je van mij natuurlijk weinig aantrekken en gewoon lekker je eigen gang blijven en doen wat bij je past (op het moment), maar ik wilde het maar even gezegd hebben ;).
 
Sowieso moet je je van mij natuurlijk weinig aantrekken en gewoon lekker je eigen gang blijven en doen wat bij je past (op het moment), maar ik wilde het maar even gezegd hebben ;).

Ik snap het. Het is sowieso bij me dat er bijna alles mogelijk is om te doen gezien dat ik op verschillende genres muziek produceer... Het heeft voordelen (je kunt alles doen wat je wilt) en ook nadelen (moeilijk focussen/weinig structuur, omdat er alles mogelijk is dus!).

Italo muziek/PWL vind ik erg leuk om te doen evenals DM-achtige tracks, maar op een gegeven moment wordt het meer van hetzelfde (drum-loops plakken, arpeggio's bespelen, nog meer loopjes plakken, leadje hier en talloze keuze aan softsynths zonder een duidelijke richting... was ik een Whitney Houston dan werden voor mij muzikanten gezocht specifiek voor het produceren van een album om wille van de zang -zoals bij haar eerst album- maar nee, ik ben een gewone thuis producent die allemaal gewoon voor de lol doet... Ik moest dus dit even kwijt :))
 
Back
Top