Relatief nieuw hier

Dubluv

Ouwe rot
Lid sinds
6 Maart 2012
Berichten
988
Locatie
9000
Dag iedereen,

Relatief nieuw hier en ik dacht eens van mij voor te stellen.. :okdan:

Ik ben Wouter, 18 jaar jong of oud. Sinds 2 jaar bezig met draaien (lees plaatjes draaien :P)
maar toch altijd al het gedacht gehad om eens zelf elektronische nummers te maken.
Na een half jaartje klooien en wat apparatuur te kopen ben ik besmet met het virus.
Hier probeer ik dus wat meer inzicht in productie technieken te krijgen.

Tips ivm productie boeken zijn altijd welkom.
Zelf heb ik al 'Analog synthesizers' van Mark Jenkins gelezen en ben ik ook bezig aan 'Mixing secrets for the small studio' van Mike Senior.
En momenteel nog opzoek naar een goed boek rond midi programmeren en audio technieken (hardware gericht) en niet te vergeten een muziektheorie boek.

Ik ben een grote fan van Boysnoize Records, Phantasy, DFA, BNR Trax, Ed Banger / Because Music,
GND Records, Crux, La Bombe, K7 Records, Bad Life, Convex Industries, Turbo Records, BMKLTSCH RCRDS, Secure Recordings, Lektroluv, Dim Mak Records, enz.. :halleluja

Mijn grootste probleem ivm productie is nog altijd lead sounds maken.
Ik krijg ze nooit zoals ik wil. Misschien komt dit ook doordat ik mijn bas synths altijd op mekaar layer en distortion over smijt? Daardoor zijn mijn bas geluiden ook in heel present in de mid tonen en lukt het niet om een goede lead daarboven te krijgen..
Tips zijn hier ook weer welkom ;)
Je mag ook altijd bepaalde synths aanraden voor electro leads.
En ook doordat ik veel te weinig over muziektheorie weet.. (working on that)

Verder kan ik nog altijd niet de keuze maken tussen Logic 9 en Ableton 9..
Wegens dat ik bij mijn midi keyboard een halfjaar geleden een Ableton lite versie gekregen had.
Deze heeft mij gewoon gemaakt met Ableton te werken maar eigenlijk zou ik liever met Logic werken omdat deze goedkoper is en ook zeer goede recensies krijgt.
Maar ik heb schrik om mijn 'work flow' te verliezen.
Ableton is wel tof om wat mee te jammen maar Ableton durft soms wel eens raar te doen, crashen en haperen af en toe (Ik werk met een Macbook pro) dus misschien is Logic wel beter op vlak van stabiliteit?
Overigens zou ik mij ook 'Apple Pro Training Series' van David Nahmani aanschaffen bij Logic 9 op aanraden van Craig Williams.
Jullie mening is zeker welkom. :)

Ik sta ook altijd open om samenwerkingen, kan altijd interessant zijn voor beide. :biertje:

Ten slotte hoop ik op termijn ook wat analoog gerief te verzamelen hier op synthforum,
op mijn "betaalbaar" verlanglijstje staat een Juno Alpha 2, Juno 60 of 106, Korg Polysix, Tr 707.. En de rest is onbetaalbaar.. Allee toch voorlopig :(

Alle tips zijn welkom en hopelijk kan ik hier nog veel technieken stelen :D

Groeten,

Wouter
 
Welkom stadsgenoot!

De namen van die labels zeggen mij niets :D (behalve Lektroluv, omdat ik er ooit al eens een compilatie van gehoord heb)

Merci :D Ja Dr Lektroluv maakt goeie electro compilaties. Geen genre reacties aub :P
En als ik naar je muziek luister op sc dan verwonderd me het niet dat je die labels niet kent.. Echt tegenovergestelde muziek, maar er zitten wel wat toffe soundscapes bij :)
 
Merci :D Ja Dr Lektroluv maakt goeie electro compilaties. Geen genre reacties aub :P
En als ik naar je muziek luister op sc dan verwonderd me het niet dat je die labels niet kent.. Echt tegenovergestelde muziek, maar er zitten wel wat toffe soundscapes bij :)
Ik heb ook wel iets meer uptempo dingen, zoals dit hier:
https://soundcloud.com/tt_cc/hc17-7-3-sandroids
Maar het is momenteel niet m'n focus ;)

En ik hou ook wel van rhythmische electronische muziek, maar het is waarschijnlijk allemaal een stuk gevarieerder of ouder of obscuurder :) (afgaande op de mixen die ik op jouw soundcloud hoor).
 
welkom !
 
Back
Top