Nieuw in modular

bait

Ingeburgerd
Lid sinds
9 mei 2017
Berichten
54
Locatie
Aan de dijk
Hoi,

Ik ben bezig om een modular set aan te schaffen en tips en adviezen zijn altijd welkom.
Ik moet wel bekennen dat ik redelijk eigenwijs ben:D

Ik doe al jaren live muziek maken en op feestjes af en toe voor de fun.
Ik doe dan voornamelijk de harde dance varianten. techno/tekno/

Ik maak geen muziek om op te nemen of tracks. Ik doe uitsluitend live setjes. Ik denk dat dit misschien belangrijk is om te melden ivm keuze voor de modules.

Met Ableton had ik niet echt een gevoel en altijd gekloot met vst dus kocht ik een jaar of 10 geleden een Korg ESX.
Mijn huidige setup die ik in der loop van jaren heb gekocht:
Korg esx ( hierdoor ben ik verlieft geworden op hardware instrumenten )
APC mini for ableton
Roland aira TB3
Korg kaossPAD 3
Noise generator
Distortion pedal
Mixer, ZED14
Roland System 1m
Roland aira TR-8 ( inmiddels verkocht)
Make noise 0-coast

Door de System 1m kwam ik een beetje in aanraking met modular. Ik heb de system 1m direct nadat die uitkwam dus ook al even. Dus ik was tijd voor wat nieuws en kocht de Make Noise 0-coast.
En dat was hem wel een beetje.. Voor mij was wel duidelijk dat ik een modular setje voor erbij ga nemen.

In mijn nieuwe setup blijven de Roland aira tb3, Roland system 1m, Make Noise 0-coast, AbletonPC met midi controller. De rest zal eruit gaan.

Via adviezen heb ik het volgende setje samen gesteld en heb een deel hiervan al aangeschaft.

18238766_632818840256678_6565489154217091750_o.jpg



Het hele system moet plug en play worden. Singal kabels erin, stroom erop en knalle
Mijn huidige setup is dit ook en met 2 man tille is geen bezwaar.

Ik maak een Custom case waar ik een PC inbouw met 10.1inch touchscreen.
De TB-3 en de mini APC bouw ik ook in de case.

18403411_634293623442533_4038041093047767166_n.jpg


Hier zit de ESX ingetekend maar die gaat eruit, de maten zullen nog veranderen, minder hoog en minder diep.