NIEUW NIEUW!!!.... member dan....

creart

Nieuwkomer
Lid sinds
21 april 2021
Berichten
6
Locatie
ALKMAAR
Zo - langs deze weg me zelf even voorstellen hier op het forum - Hans is de naam, geboren Amsterdammer en inmiddels ruim 28 jaar in Alkmaar te vinden - ik speel vanaf 1974/1975 met synthesizers (HOE OUD!!!!??? jaa dus....)
Ik was in die periode heel regelmatig bij diverse muziekwinkels in Amsterdam te vinden om synthesizers te testen en in te stellen - Lucky Man van Emerson Lake en Palmer was de aanleiding om met dit spul aan de gang te gaan...
Een vriend van me had uit gekkigheid een Arp Axxe gekocht die hij na wat halfslachtige pogingen bij mij neerzette, omdat hij er niets fatsoenlijks uit kreeg...
In 1977 heb ik via het blad Elektuur de Formant gebouwd.. een modulair systeem met 6 oscillatoren, 6 adsr's, 6 filters en een aantal vca's.. en nog wat ander goed als S&H etc.
Na omzwervingen in de zin van DX7, Korg M1, Wavestation en nog meer leuks aan hardware, doe ik het meeste tegenwoordig met Soft synths...
Heb daar inmiddles een aardige collectie van, Omnisphere, de Korg collectie, Arturia serie, Iris2 en vast nog een heleboel die ik zo vergeet en sinds eind vorig jaar Voltage Modular.
Voor die laatste ben ik inmiddels bezig om eigen modulen te programmeren. Één serie (Hamster Modular) in samenwerking met een ander forumlid hier, en een serie onder mijn eigen merknaam Request for Music.

Oh ja - ben begonnen als gitarist en aangezien ik ook aan die kant niet zo puristisch ben heb ik een Line6 modeling gitaar en een Kemper modeler voor alle versterking en effecten...
Ook voor bas heb ik dat zelfde, en aangezien ik ook drum heb ik een Roland TD20 module met triggers op een gewoon drumstel, zodat ik met alle spullen samen complete muziek kan maken...
Dat heb ik in het verleden dan ook in opdracht gedaan, en tegenwoordig maak ik demo's voor patch-makers of muziek voor mijn eigen band Whitecave.
 
welkom hans, we kennen elkaar al via andere digitale wegen, ik heb het gevoel dat je hier wel je weg kan vinden, genoeg andere leden, die diep, en lang in transitoren zitten en later in kode...

en tevens snaren kunnen laten trillen...

de Line6 is toch best wel een goede modeling 'module', puristen.....

en nice, dat je bizondere modules voor VM ontwerpt, o.a. samen met @Alterex .

heb je die Formant nog? of de andere hardware synths?
 
Thanks for the welcome :-)
Van Line6 heb ik de Variax gitaar, bass en acoustic.... allemaal instrumenten met een 'gespleten persoonlijkhied' die kunnen allemaal doen alsof ze wat anders zijn... vanStrat tot Les Paul of Jazzguitar, van Rickenbacker tot Musicman, van nylon spaans tot flamenco...
Eerst gebruikte ik ook de Line6 floor modelers. XLTLive (nog wel voor bas) maar voor gitaar een tijd teru overgestapt op Kemper en dat is werkelijk waanzinnig...
gedraagt zich echt als een buizenamp.. bizar..

De Formant staat eerlijk gezegd ongebruikt onder een bureau - heb wel een midi naar CV converter om 'm aan te kunnen sluiten, maar de Formant staat denk ik al zo'n 20 jaar ongebruikt en ben eerlijk gezegd bang dat ie uit elkaar ploft als ik 'm aanzet..
Zou dat eigenlijk wel een keer moeten proberen (met brandblusser in de buurt)

DX7 gebruik ik eigenlijk alleen nog voor z'n keyboard - de sounds zijn wat mij betreft toch wel wat achterhaald - heb denk ik meer dan 1000 patches gemaakt indertijd voor dat ding... maar qau keyboard gebruik ik tegenwoordig naast een Studiologic SL88 Grand een Roli Rise 49, dus alle soorten toetsen zijn ook vertegenwoordigd..
Andere hardware synths zijn er ook nog wel, voornamelijk modules, maar als je aan softsynths bent gewend is dat ideaal...

Oh heb voor Arturia en Pianoteq betatest-dingen gedaan.... was ook altijd leuk..
En daarnaast dus al jaren met programmeren bezig - synths gemaakt met Reaktor, met MAX/MSP en nu dus met Voltage Modular Designer.. en in een ver verleden op een Atari ST in basic, editor voor de Roland MT32 module.. kortom v an alles..
Ook nog even met Juce aan het rommelen geweest....
 
Een mooie introductie Hans en van harte welkom hier (van een mede Alkmaarder nog wel)! :biertje:

Die Formant, tsja....als die inderdaad 20 jaar niet heeft aangestaan zou ik er maar heel voorzichtig mee zijn. Misschien zelfs verstandig om er eerst naar te laten kijken door een techneut, want als je hem in de huidige staat zou aanzetten kunnen eventuele problemen natuurlijk ook erger worden.
 
Dank heren :-)
Ja inderdaad Hooihuis mede Alkmaarder :-) jemig... meerdere van die synthfreaks in Alkmaar - als dat maar goed gaat :-)

Aan de ene kant lijkt 't me enorm gaaf om 'm weer eens te horen, maar als 't geluid dan begint met knetter en eidigt met knal vind ik 't al weer wat minder....
 
THanks Exo... yes ELP was mijn ingang naar klassieke muziek... had/heb daar verder niet zoveel mee maar Pictures at an Exhibition was top.. Tarkus ook trouwens :-)
Jammer dat een zo begenadigd toetsenman zo vervelend aan z'n end moest komen :-(
 
Back
Top