Drums/ kick (feedback gevraagd)

waz

Hobbyhoer
Lid sinds
9 juli 2004
Berichten
1.450
Ben met de drums bezig. Gister opgestuurd krijg feedback dat de kick niet (meer) kan.

Is te punchy mist laag (snap ik niet want niks lopen filteren :stupid).......808 achtig zou beter zijn. Ik vind de kick kunnen en zit voldoende laag in, wat vinden jullie, out of date, kan dit nog ?
 

Attachments

  • 0002 16-Audio.mp3
    754,7 KB · Bekeken: 32
@ Gloomer, ja klinkt hier ook ok, op de laptop hoor je de kick goed prikken zegmaar en op de speakers een goeie boem, boem. Waar t om ging is dat zo 1 kick niet meer kan ;)

@ Raphie, bij ons ? ik werk met mn broertje samen :) wij voorzien elkaar dus van feedback en proberen de top te volgen en stukje artistieke vrijheid in te bouwen. Dat samen moet een leuke mengelmoes geven zegmaar of bedoel je dat niet ?
 
Of het kan of niet, kan ik met mijn beperkte kennis slecht beoordelen. Wel kan ik aangeven dat ik hem niet zo lekker vind en inderdaad wat laag mis.
 
dat sublaag wordt als t goed is toegevoegd met mastering....heb dezelfde kick gebruikt van tracks die ik voor t masteren heb gemaakt zegmaar, gemasterde tracks klinken toch anders (lekkerder)
 
Nog ff op wat harder volume geluisterd; er zit wel (sub)laag in, maar het lijkt of het te kort aanwezig is, alleen in de punch en dan nog heel ff daarna.

Decay langer maken misschien? (als dat nog kan...)
 
Valt voor mij in de categorie "smaak". Niet juist of onjuist, op PA beukt ie zo wel lekker, meer decay en je krijgt bulderend sublaag in "da club"
 
Op zich wel lekker maar dan verzuipt je snareroll
Hier wil je denk ik slam, ipv rumbble
 
Ik hoor de sublaag wel maar volgens mij moet je inderdaad de decay iets langer en de drums iets minder schel want zo komt mij over (ik luister de muziek van iedereen via de DT 770 pro hoofdtelefoon waar ik neutraal en min of meer alle details-frequenties kan horen), dus de punch is te veel.

Eerlijk gezegd ben ik niet zo thuis in dit genre maar het swingt net niet en ik denk dat het daarvan komt. Succes met je aanpassingen! :)
 
ja precies smaak dus :stupid. Heb de drums vorig jaar zomer gemaakt, decay kan ik niet langer maken zou er een 808 onder kunnen zetten, heel zacht sneaky maar dan loop je t risico dat wat Raphie zegt. .:o:

yeah dikke discussie precies daarover zaten wij gister (nacht) facetimend over te discussiëren, wordt dan niet te wollig zegmaar.

bulderend sublaag
moet ook nog een baseline in passen ;)

Dat swing is een goeie Pablo :okdan:

Hier dezelfde drums gemasterd .. igg de kick

 
De track van de video klinkt een stuk beter, korte bas en punch, wat je vermoedelijk wilt. De percussie is iets te hard...

Maar nogmaals ik ben niet thuis met de style.
 
Maartoch... mis alsnog een door zwevende sublaag en de punch lijkt te "hoog.". Misschien heb ik het mis, maar in al die knallers van nu hoornje echt zo n typische sublaag kick die doorklinkt.. lastig uit te leggen., succes metde track
 
Vaak is dat gewoon een sinesubbass tussen de kicks door
Kicks zijn tegenwoordig veel meer kort en dunne toks ipv subby plos
 
Back
Top