2e softsynth van novation?

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Ik zag op syntplanet.com (via deze thread) dat er nu twee novation soft synths zijn namelijk:

V-synth
en
Bass Station Virtual Synthesizer

Iemand al meer info over deze laatste? Ik dacht eerst dat het een echte bass station was. Dus ik had er eenmailtje over gestuurd naar die gasten maar het is dus een software versie. Die 129 euro gaat kosten ipv van 209 wat de V-synth kost.
 
lijkt me haast een logische 2e stap van novation.

eerste bestaande synths hermoduleren naar software en daarmee wat evraring opdoien en daarna pas echt nieuwe dingen gaan verzinnen
 
Origineel geplaatst door endonyx
lijkt me haast een logische 2e stap van novation.

eerste bestaande synths hermoduleren naar software en daarmee wat evraring opdoien en daarna pas echt nieuwe dingen gaan verzinnen

bedoel je dat synisch? (hoe je dat ook mag spellen)

bass station is namelijk ook al een bestaande synth van novation. sterker nog, tis de voorloper van de a-station.

eerst had je de bass station en de bass station keys versie, daarna de super bass station, daarna kwamen de a-station en k-station, daarna de ks5 enz

moet je maar is op www.novationmusic.com in het product archief kijken.
 
Ik denk dat het een soort van Lite versie word. Geen effecten en monofoon.
 
Origineel geplaatst door Blinx
Ik denk dat het een soort van Lite versie word. Geen effecten en monofoon.

Nee, er was laatst ook al verwaring tussen de BassStation en de V-Station...ik denk dat dit 'gerucht' alleen maar daarnaar refereert. De Bassstation is gewoon een echte analoge topbak...ok een bakkie...niks meer niks minder....zoiets valt in Software niet echt na te maken...dat is tenminste als er al een V-synth is totaal zinloos.

Oeps, ik lees nu die ander draad....het is dus echt een software Bassstation....pfff...daar pas ik voor...echt analoog is gewoon echt analoog...ik zou lekker als ik voor software van novation zou gaan voor die vstation kiezen...
 
aan de prijs te zien wordt het vast een soort v-synth lite
 
Origineel geplaatst door olafmol
aan de prijs te zien wordt het vast een soort v-synth lite

Nee, kijk maar naar het plaatje, dat ding heeft precies de mogelijkheden van de BassStation...het enige wat er meer op zit is een sync voor de lfo.

bassstation.jpg
 
Origineel geplaatst door bazziman
Nee, kijk maar naar het plaatje, dat ding heeft precies de mogelijkheden van de BassStation...het enige wat er meer op zit is een sync voor de lfo.

bassstation.jpg

kennu ff een link sturen? kan die stuff nl niet vinden op die ondoorzichtige site.... maarre....als ik me niet vergis heeft novation de nova en k-station enzo weer deels gebaseerd op de sound/specs van hun eerste synth de bass-station....dus als je zo verder redeneert is dit een beperktere versie van de v-synth...denk nl niet dat ze ineens allemaal andere algo's erin gaan stoppen
 
Origineel geplaatst door olafmol
kennu ff een link sturen? kan die stuff nl niet vinden op die ondoorzichtige site....


Gewoon op 'navation' zoeken op die belgische site...

maarre....als ik me niet vergis heeft novation de nova en k-station enzo weer deels gebaseerd op de sound/specs van hun eerste synth de bass-station....

Nee...dat is echt niet zo...de Bassstation (en de Rack en de Super) waren analoge monosynthbakjes....ik heb ook een Nova en behalve het feit dat je een blokgolf of een zaagtand door een paar enveloppen haalt zie ik totaal geen overeenkomst tussen deze bakjes en de Nova. De Kserie lijkt ergens wel op de nova's in een iets simpelere uitvoering (met hier wat erbij, daar wat eraf) maar totaal niet op de BassStation. Niet qua geluid, niet qua mogelijkheden...hooguit qua naam.

dus als je zo verder redeneert is dit een beperktere versie van de v-synth...denk nl niet dat ze ineens allemaal andere algo's erin gaan stoppen

Misschien dat ze Vsynth alog's gebruikt hebben voor de oscillatormodellen, maar als ik naar het plaatje kijk zie ik eigenlijk een soort digitale cloon van de oude, vertrouwde analoge Bassstation (niet de Superbassstation, die heeft weer meer mogelijkheden)

4784.jpg


Ze hebben echt alles nagemaakt....alleen zijn er 2 sets knoppen voor de modulatie van OSC 1 en OSC 2 (ipv een set met een schakelaartje om te kiezen tussen de oscillatoren) en 2 sets draaiknoppen voor de enveloppes (ipv 2 met wederom een schakelaartje). En er zit natuurlijk een groter 'toetsen' bord op (en de midi sync)
 
ik denk dat jij meer naar specs kijkt, ik bedoel meer dingen qua klank.......ik bedoel in de basis te zeggen dat het me logisch lijkt dat novation bij hun VA's de algoritmes heeft gebaseerd op de sound van hun analoge synth (de bass-station dus) ..... vandaar dat de softsynths die weer afgeleid zijn van de VA's die weer afgeleid zijn van de bass-station eigenlijk dus allemaal dingen met elkaar gemeen hebben..... maar kan me ontzettend vergissen natuurlijk.... al heb ik wel ergens een vergelijking tussen een K-station en een bass-station gelezen van iemand die ze allebei naast mekaar testte, en die vond dat ze vrijwel identiek aan elkaar klonken, vandaar ook mijn aanname..
 
Hmm.. als softsynth leek kijk ik toch steeds erva opdat fabrikanten hun hardware in software namaken.. Kunnen ze dan echt dezelfde klank namaken in softwaren? Maakt de hardware dan helemaal niks uit??
 
Als de algoritmes het zelfde zijn zou het in theorie het zelfde klinken. Je hebt alleen te maken met je geluidskaart die het geluid toch weer ff anders laten klinken als de hardware versie
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik denk dat jij meer naar specs kijkt, ik bedoel meer dingen qua klank.......ik bedoel in de basis te zeggen dat het me logisch lijkt dat novation bij hun VA's de algoritmes heeft gebaseerd op de sound van hun analoge synth (de bass-station dus) .....


Ze zullen vast hebben gekeken naar de werking van hun eigen oscillatoren, het signaalpad etc. zijn 'vergelijkbaar', maar om nu te zeggen dat de Nova VA min op meer recreaties van de analoge Nova's zijn....nee...en al helemaal niet qua klank. En ja, als ik naar de specs en de presentatie kijk dan kan ik niets anders dan concluderen dan dat het om een digitale variant van de Bassstation gaat. Net zoals je aan rebirth in een opslag kan zien welk hardware apparaat het na probeert te doen.

vandaar dat de softsynths die weer afgeleid zijn van de VA's die weer afgeleid zijn van de bass-station eigenlijk dus allemaal dingen met elkaar gemeen hebben..... maar kan me ontzettend vergissen natuurlijk.... al heb ik wel ergens een vergelijking tussen een K-station en een bass-station gelezen van iemand die ze allebei naast mekaar testte, en die vond dat ze vrijwel identiek aan elkaar klonken, vandaar ook mijn aanname..

Nou dat is dan een testje gedaan door een dove. Mijn Nova en mijn Bassstation klinken echt totaal anders, nog los van de specs (die ook voor geen meter op elkaar lijken)...de klankkleur, het karakter van de Nova zogezegd, lijkt niets, maar dan ook in niets op dat van de Bassstation. Tussen de Nova serie en de K(A)serie hoor ik wel overeenkomsten, maar vooral ook veel verschillen. Tussen de K/A stations en de V-station zit weinig verschil, dat lijkt me duidelijk, maar iemand die zegt dat de BassStation en de K-station op elkaar lijken zou net zo goed kunnen hebben zeggen dat de D50 op de DX7 lijkt ofzo...
 
Origineel geplaatst door Blinx
Als de algoritmes het zelfde zijn zou het in theorie het zelfde klinken. Je hebt alleen te maken met je geluidskaart die het geluid toch weer ff anders laten klinken als de hardware versie
Aangezien het bij de Bassstation gaat om een analoge bak zijn er geen algoritmes die hetzelfde zijn....overigens zijn de algoritmes die een pc in een vsti gebruikt en die een dedicated va gebruikt per definitie nooit helemaal hetzelfde...maar wel mogelijk NAGENOEG identiek.
 
van WWW.Dancetech.com

Hi all,

as you can see from Bastiaan's post, we are releasing a new VST / Audio Unit plug in based around the Bass Station. As you can see from the picture above it looks very similar to the hardware original but has a few differences to improve the ease of use - envelope 1&2 and oscillator 1&2 controls are now separated rather than having common controls and a select switch. Like the Bass Station, this will be a monophonic instrument but of course you can run multiple instances of this plug-in. Because it is monotimbral the CPU processing power is next to nothing. We will have more information on this plug in on our website http://www.novationmusic.com very soon.

Best regards,

Nick Bookman.
 
hmm ik vond die eerste niet echt best klinken ik weet niet hoe deze dan gaat worden
 
Back
Top