Mijn top 5 software synths (vst) en die van jou??

1) Diva (u-he)
2) Largo (Waldorf)
3) Massive (Native Instruments)
4) Harmor (Image Line)
5) Curve 2 (Cableguys)

:)
 
1: u-he Diva
Wat een geweldig lekker analoog klinkende super synth is dit zeg. En het is zo lekker om al die verschillende "modules" door elkaar te gooien. Je kan zo enorm veel met deze synth.

2: D16 LuSH-101
Ook deze synth plugin heeft een zeer goede geluidskwaliteit en zit barstensvol opties om tot een enorme verscheidenheid aan geluiden te komen. Heerlijk om hier patches voor te creeren met z'n 8 layers en lekkere effecten.

3: FXpansion DCAM Synth Squad
Eigenlijk is het een verzameling van 3 synths en een mogelijkheid om ze te combineren. Enorm goede geluidskwaliteit en toch heel anders dan Diva of Lush-101. Strobe lijkt simpel maar is zo enorm krachtig, toch wel de favoriet uit het pakket.

4: u-he Bazille
Deze krachtige modular is nog in beta, maar staat zonder schaamte in deze top5. Heerlijke synth om de meest bizarre geluiden mee te maken met dat echte analoge tintje.
 
Nummer 1 is bij mij nu Circle van FAW.
2 TAL-UNO-LX
..

Rest weet ik nog niet.

Grappig...Circle hoor je niet heel veel meer over maar is wat mij betreft 1 van de duidelijkste softsynths op de markt. Daarnaast ook prima klank en ideaal voor de beginner op gebied van synthese (omdat je ziet wat er gebeurt).
 
Als ik zo de lijstjes eens doorneem, en ik neem het geval van de 'verdwijning' van Lennard Addink (Lennardigital-sylenth1) erbij, neem dan nog de prijs van sylenth1, en doe een wilde gok naar het aantal verkochte licensies, kan ik me best voorstellen dat de Heer Addink tegenwoordig in een heel erg snelle auto rijdt, een huis heeft waarin je kunt verdwalen en te druk bezig is met feesten rondom zijn binnenzwembad om nog met het ontwikkelen van nieuwe software bezig te zijn.

Sorry voor de off topic, maar ik dacht, laat ik mijn gedachten eens delen met het forum :)
 
Als ik zo de lijstjes eens doorneem, en ik neem het geval van de 'verdwijning' van Lennard Addink (Lennardigital-sylenth1) erbij, neem dan nog de prijs van sylenth1, en doe een wilde gok naar het aantal verkochte licensies, kan ik me best voorstellen dat de Heer Addink tegenwoordig in een heel erg snelle auto rijdt, een huis heeft waarin je kunt verdwalen en te druk bezig is met feesten rondom zijn binnenzwembad om nog met het ontwikkelen van nieuwe software bezig te zijn.

Sorry voor de off topic, maar ik dacht, laat ik mijn gedachten eens delen met het forum :)
Voor zover ik weet krijg je nog steeds support op Sylenth. Er is helemaal geen verdwijning, er komt gewoon geen opvolger of extra features bij de bestaande versie. En wie dat een probleem vindt heeft een http://www.encyclo.nl/begrip/luxeprobleem - de arme sukkels :D
 
Voor zover ik weet krijg je nog steeds support op Sylenth. Er is helemaal geen verdwijning, er komt gewoon geen opvolger of extra features bij de bestaande versie. En wie dat een probleem vindt heeft een http://www.encyclo.nl/begrip/luxeprobleem - de arme sukkels :D

Ik had niet voor niets aanhalingstekens gebruikt he.

En het gaat me ook niet om updates en weet ik wat, ik heb meer apparatuur en software dan goed voor me is. Ik vroeg me gewoon op een omslachtige manier af of die jongen niet ontzettend is binnengelopen, want hoeveel licenties heeft hij wel niet verkocht wereldwijd ?
 
Wel veel gebruikers, maar hoeveel daadwerkelijk betaald hebben? Wie zal het zeggen.....
 
k vind vazmodular nog steeds erg inspirerend..niemand schijnt het hier vaak te gebruiken..
laag op de cpu en toch supadupa flexibel en filters klinken dik..als in ze kunnen erg snel dichtklappen, van snerpende shit tot ineens dikke bassline
dus

firebird vond ik ook altijd goeie dingen hebben
 
Laatst gewijzigd:
Wel veel gebruikers, maar hoeveel daadwerkelijk betaald hebben? Wie zal het zeggen.....

Het gaat om de grote aantalen. Als 1% van 1.000.000 gebruikers ervoor betaald heeft heb je nog steeds 10.000 stuks verkocht.
En verder is het 'product' wel zo'n beetje af toch. Vind dat altijd zo'n onzin om maar blijven doorontwikkelen. Kan hij zn tijd beter in totaal iets nieuws steken.
 
Sylenth1 is niet zo indrukwekkend vind ik eigenlijk. Gelukkig staan anderen niet stil wat betreft doorontwikkelen. Er zijn al enkele softsynths die Sylenth1 overtreffen en dat aantal zal de komende tijd alleen maar toenemen. Sylenth heeft, vind ik, weinig karakter. Het klinkt wel goed, maar het inspireert niet.

Dat de maker er geen behoefte aan heeft om door te ontwikkelen of met iets nieuws te komen roept bij mij vraagtekens op over zijn motieven. Niet negatief interpreteren aub.
 
Sylenth is een concept, lage CPU load, eenvoudig te bedienen, lichte FX, het zit er allemaal al in.
Sylent nu "upgraden" naar een soort van 2e Diva, zou IMHO voorbij gaan aan het concept van Sylenth.
Maar we zitten al volgeladen met lichte CPU softsynths. Albino, Sylenth. Vstation, nu element en al die andere...... ze klinken allemaal hetzelfde, soms is de FX een beetje anders
en de populariteit is voleldig afhankelijk van preset packs.
komt er nu spontaan een skrillex pack voor V-station, dan is dat in één keer weer de shit.....

sinds 6.5 is retrologue voor mij nu de standaard go to VSTi heb je alle bovenstaande synths niet meer voor nodig.
 
sinds 6.5 is retrologue voor mij nu de standaard go to VSTi heb je alle bovenstaande synths niet meer voor nodig.

Retrologue is eigenlijk een 2 oscillator afgeleide van de HALion 4 VA. De engine is dezelfde, maar ze hebben er een andere gebruikersinterface over geplaatst.

HALion 4 heeft wel 3 oscillatoren en meer mogelijkheden. Maar Retrologue is gratis en rechttoe-rechtaan door zijn gebruikersinterface. Qua klank is het inderdaad een van de betere VSTi's van het moment.

Wat betreft Sylenth1: ik heb enkele weken geleden ergens een officiële reply van Lennard gelezen waarin hij stelde bezig te zijn met nieuwe plugins. Daarin vertelde hij dat hij die nieuwe projecten niet aan de grote klok hangt voor ze af zijn zoals sommige andere ontwikkelaars.

Er is dus nog hoop op een Sylenth2 :)
Als hij nu een goede copy protection (eLicenser,...) gebruikt voor een mogelijke opvolger van Sylenth1 zal hij inderdaad wel een kasteel kunnen kopen.
 
In no particular order:
- Omnisphere: geweldige allrounder, verder niks aan toe te voegen
- Reaktor: het is zo de moeite waard om je er in te verdiepen, blijft geven
- NI Massive: heerlijke, overzichtelijke synth met karakter
- Synplant: gewoon leuk speelgoed wat nog lekker klinkt ook
- Sylenth: bread and butter verhaal, doet wat het moet doen werkpaard
 
1. Camel Audio - Alchemy, wordt hier vaker genoemd. Terecht denk ik.
2. NI - Massive, Werkt altijd in een track
3. Fabfilter - Twin2: basic cleane sound: miljoen miljard presets waar je echt wat mee kan. Kan je ook heel veel mee moduleren.
4. Moog - Animoog - iPad synth die vooral inspirerend werkt
5. Korg - iMS-20 - Idem: even een lekker baslijntje verzinnen terwijl je op de bank zit.
 
Back
Top