Mijn top 5 software synths (vst) en die van jou??

Mijn voorlopige top 5, inclusief samplers.

1. Aalto
2. Short circuit / tx16wx (gebruik ze hetzelfde, de een oud, de ander in ontwikkeling)
3. tyrell
4. sq8L
5. G2 demo (voor de knutsel uurtjes)
 
Mijn top 5:

1. Zebra2 HZ
2. TAL-U-NO-LX
3. Halion4
4. sq8L
5. Polysix
 
1. Sylenth, alleskunner
2. Analog ableton, klinkt anders
3. Diva

De rest gebruik ik niet meer...
 
1. Sonicprojects OP-X
Was een beetje verbaast dat hij hier nergens opdook, knappe emulatie dat heel dicht aan het originele leunt.
2. SQ8L
Nog zo ééntje dat verbazend goed klinkt!
3. Synth1
Doet voor mij evenzeer wat een miljoenen andere vst's doen dus daar heb ik voldoende aan.

Met die drie kan ik bijna alles aan, moet ik er toch ééntje aan toevoegen dan:
4. Aska Ayum Simpele 2OP FM synth, kan je in een hand omdraai het harder werk van Jeff Mills mee maken.

All de rest heeft voor mij geen echte toegevoegde waarde, en ik wil echt wel vermijden dat ik een overaanbod aan vst's heb waardoor het creatieve proces in her gedrang komt.
 
1. Fxpansion Synthsquad
Wat mij betreft de beste sound die ik in softsynth ben tegengekomen(in 4x oversample that is)
2. NI Reaktor
De leukste plugin met veel goede ensembles en uitbreidingen als Razor, Prism en Lazerbass
3. Fxpansion Tremor
Een hele goede drumsynth
4. U-He Diva
Anders qua sound dan Synthsquad, iets gemakkelijker in gebruik en leuk om patches mee te maken
5. Sylenth
Is gewoon en goede Synth die weinig CPU opstookt
 
1. Omnisphere
2. Trillian
3. Stylus RMX
4. U-He Diva
5. Massive

yep, ik ben een Spectrasonics fan :D
 
Synths
1. Synthmaster 2.5 (een echte alleskunner)
2. Camel Audio Alchemy
3. NI Reaktor
4. D16 LuSH 101
5. Synapse Audio Dune

Drum Synths
1. D16 Classic Boxes
2. FX Pansion Tremor
3. Rob Papen Punch
4. Synapse Audio EKS Pro
5. Image Line Drumaxx

En eigenlijk zijn er nog wel meer goeie synths, maar dit is het even voor nu.
 
1. Sylenth1
Hij is erg krachtig en de modulation is erg makkelijk.

2. Massive
Ik ken geen andere vst die zulke brute electronische sounds kan maken!

3. Microtonic
Het is geen lead plugin, maar je kan er wel brute kicks uit halen en andere geluiden voor opvulling van je tracks.

4. BootEQmkII
Dat is de meest krachtige EQ die ik ooit heb gebruikt. Helaas geeft hij geen beeld van je geluids spectrum, dat is wel spijtig.

Ik hou het bij een top 4 :)
 
Top 5? Ik kom net aan op 4, hoeveel (VST)synths heeft een mens nodig?
In willekeurige volgorde:

-Ableton Operator
Ableton Live komt zelf al met een synth waar je erg diep mee kunt gaan, fm synthese en additieve synthese. Eindeloos plezier!

-Ableton Analog
En dan nog een in Ableton Live ingebouwde analog-style synth die het prima doet, voor wat simpelers dan Operator.

-Sylenth
Ook ik ben er voor gevallen, niet voor niets veelgebruikt en alom bejubeld, prima 'bread and butter' zoals de Engelsen dat zeggen.

-Korg DS-10
Valt dit een VST te noemen? :)
Lekker onderweg klooien met een oude Korg op mijn Nintendo DS. :D Rauw spul, dikke prima!

SynPlant lijkt me nog wel geinig vanwege die gimmick maar nuchter bekeken, verder zou het weinig toevoegen aan wat ik al heb. Omnisphere lijkt me ook gaaf maar is niet heel goedkoop. Heb ik (1 van) beide nog nodig om muziek te maken die ik zelf tof vind? Neuh... Voor je het weet ben je aan het hoarden ipv daadwerkelijk met muziek bezig, heb aardig wat gratis VSTs geprobeerd maar ondertussen ook weer allemaal verwijderd. Ze vormden vooral een afleiding.
 
Voor je het weet ben je aan het hoarden ipv daadwerkelijk met muziek bezig, heb aardig wat gratis VSTs geprobeerd maar ondertussen ook weer allemaal verwijderd. Ze vormden vooral een afleiding.

Precies, ik gebruik er daarom nog maar 1:

- M-Tron Pro
 
DCAM SynthSquad
Diva
Zebra
TAL-U-NO-LX
SynthMaster 2.5

+ Bonuspunten voor de volgende freeware synths:
Tyrell N6
SQ8L
Synth1
 
Laatst Poly-Ana van Admiral Quality geinstalleerd en die is ook wel heel vet! Op hoge resolutie wel een beetje moeilijk te programmeren soms, maar klinkt heel vet (en ik ben toch een preset manager qua vsti's, dus geen probleem)!
 
Back
Top