Waldorf Pulse 2

Maak een init sound en zet alle osc op level 0. Filter maximaal lowpass en geen resonantie. Noise ook op 0. ;)

Het geluid wat ik krijg bij een note trigger krijg zit in de zip.. (waarom accepteert deze upload geen aif?)

Heeft iemand anders dit ook?
 

Attachments

  • 0002 4-Audio.aif.zip
    2,8 MB · Bekeken: 59
Laatst gewijzigd:
Klinkt vet, ziet er strak uit, maar 500 euro vind ik toch aan de hoge kant.

489euro voor een 3 OSC analoog die ook polyfoon kan (ok parafoon) vind ik zeker niet duur. Er is geen enkele andere synth die dit doet in deze prijsklasse zover ik weet.
 
Kan iemand even een testje doen?

Alle oscillators op level 0 zetten. Hoor je dan een piepachtig geluid wanneer je een note triggered? Ik zit nu op het werk dus ik kan even geen sample posten.

Ik hoor op dat moment ook wel iets ja. Er wordt momenteel nog druk aan het OS gesleuteld (sinds de release al 2 updates) dus wellicht lossen ze het nog op. Ik vind dit echter niet zo'n issue want tja.....wanneer zet je alle OSC levels dicht behalve als je het het filter laat zelf oscilleren?
 
489euro voor een 3 OSC analoog die ook polyfoon kan (ok parafoon) vind ik zeker niet duur. Er is geen enkele andere synth die dit doet in deze prijsklasse zover ik weet.

440 zelfs :) Ik las gisteren even de manual, maar de poly modes lijken erg beperkt, tot 1 osc met alleen een square wave. Klopt dat? Naja toch leuk dat het erop zit.
 
Ja ok, ik rekende niet met de tijdelijke BAX korting. ;)

De poly modes hebben inderdaad beperkingen maar in de praktijk klinkt het gewoon prima. En tja...als je een echte polyfone analoog wilt moet je wat meer investeren in een Mopho X4 of P08 oid (al zijn dit officieel ook parafone bakken dacht ik (geen filter per voice).
 
Ja ok, ik rekende niet met de tijdelijke BAX korting. ;)

De poly modes hebben inderdaad beperkingen maar in de praktijk klinkt het gewoon prima. En tja...als je een echte polyfone analoog wilt moet je wat meer investeren in een Mopho X4 of P08 oid (al zijn dit officieel ook parafone bakken dacht ik (geen filter per voice).

Ok koel, ben benieuwd...
P08 en X4 zijn wel echt polyfoon overigens. Ik heb een tempest, die is 6 voice polyfoon dus op zich is het analog poly gedeelte gecovered. Ik heb met name voor de pulse gekozen vanwege de multimode filter, drive modes en cross modulatie opties, en natuurlijk naar aanleiding van de demo's in deze thread :)
 
Bedankt voor je reactie Acidfever!

Het piepje was geen big issue. Als je de release, weet niet zeker van amp of filter, langer instelt verdwijnt het volgens mij. Ik heb net nog even met de laatste 1.12 os erop geprobeerd en ik moet zeggen het is nu beter! Maar niet weg.

En wanneer je nou alle OSC levels op 0 zet? Zet maar eens met alle OSC levels op 0, de resonantie op 127 en draai de cutoff met een lpf van 0 naar 127 :) Trillen!
 
Laatst gewijzigd:
Changes for V1.13:
* Osc1/Osc2 shape selection fixes
* Amp Envelope in unison-P not going to release sometimes - fixed
* Popup message inconsistency fix
* Global/Pan controllers hidden (not accessible from global menu anymore)
* Class selection improved
* VCF Env Amount in Mod Matrix
* Panic function in Utility (using <Utility-Shift> too)
* Glide rate modulation fixed
 
Changes for V1.13:
* Osc1/Osc2 shape selection fixes
* Amp Envelope in unison-P not going to release sometimes - fixed
* Popup message inconsistency fix
* Global/Pan controllers hidden (not accessible from global menu anymore)
* Class selection improved
* VCF Env Amount in Mod Matrix
* Panic function in Utility (using <Utility-Shift> too)
* Glide rate modulation fixed

Koel thanks! Mijne komt pas week 47 :s Nog even geduld dus voor mij...
 
Met die parameter feedback helemaal top nu Synnys! Voor het geld echt een no-brainer en een enorme aanvulling op de toch wat beperkte user interface.

Mocht je ableton gebruiken is de M4L editor helemaal goud. Daarmee sla je de patch die je hebt gemaakt ook nog eens direct op bij je Ableton song. :okdan:
 
Back
Top