Waldorf Pulse 2

Tom 32

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
4.290
Locatie
hete kolen
Ook al verstuurd als nieuws ter beoordeling door de mods, maar hier ook maar alvast.
Dit zag ik op de Waldorf Site.
http://www.waldorfmusic.de/en/products/pulse-2.html

pulse_2_pics_in_copy_3.png


Analog Monophonic Synthesizer
3 analog oscillators + 1 noise generator
Pulse width modulation
Hard sync
Filter FM from Oscillator 3
Ring Modulation from Oscillator 3
XOR Osc Mode
8/4 Voice Paraphonic modes
Cascade Filter
24dB/12db Lowpass, 12db Highpass/Bandpass filter modes
Powerful Arpeggiator
8-slot Modulation Matrix
USB
MIDI
External analog signal input
Stereo line out
Headphone out
Backwards compatible with classic Pulse
128x64 character backlit LCD
8 stainless steel knobs
500 Sound Programs
Electron-absorbing black case
 
Goeie ontwikkeling dit :okdan: Met die upgrades tov de oude Pulse is het toch een vrij complete analoge synth.

Ben erg benieuwd naar wat deze moet gaan kosten.
 
Op Gearjunkies staat dat hij € 549,-- moet gaan kosten.
Wat mij betreft een net prijsje.
 
Mmmm interessant! Al ben ik alweer een tijd over op software ... mijn herinneringen aan de oude pulse zijn zo goed. Betere prijs/kwaliteit is er naar mijn idee niet voor analoge sounds :)
 
Ziet er goed uit! Enige dat van mij anders had gemogen, is dat 'ie rackmount is.
 
Vet! De orginele pulse vond ik al een monsterlijk goede synth. Als deze hetzelfde klank karakter heeft, wordt echt een tof bakje. De arpeggiator in dat ding is ook erg tof.
 
heel erg vet! ik ben sowieso fan van waldorf sound en dit is absoluut een goede toevoeging qua product en ook nog analoog.. heel erg goed
 
Hoge resonance op de oude Pulse slurpt wel de nodige oomph weg, hopelijk is dat hier beter.
Zo'n LCD schermpje vindt ik wel wat crisis als dat alleen maar rudimentaire symbolen weergeeft.
Paraphonic, dat betekent dan toch dat ie een soort poly800/suzuki sx/siel ex/casio ht3000 opzet heeft, dus 1 filter voor acht voices. Voor stabs wel prima toch.

Zouden die filters Low pass enerzijds en highpass/bandpass tegelijk te gebruiken zijn voor die lekker Talking synth soundjes ?
 
ik vind de waldorf pulse een geweldige synth voor het geld.
hard, rauw en brullend en die random functie vind ik ook erg tof.
die reso klopt idd maar stoor me er niet aan, dat hebben meer synths.

ben zeer benieuwd naar de sounds van de pulse 2
 
Als ik hem kwa prijs en uiterlijk vergelijk met die nieuwe Arturia, dan is er toch geen concurrentie meer......dan kan alleen de klank de Pulse nog redden.
 
Back
Top