Waldorf Pulse 2

even een update over mijn editor:

ondanks dat waldorf my geen uitleg wil geven over hun sysex format, heb ik belsoten deze zelf volledig te decoderen. Dat is gelukt, alle 137 bytes :)

Als je nu op de pulse 2 een patch dump doet dan ontvangt de editor alle goede values en dat is inclusief de patchname en class!

Zo'n sysex dump is ook wel te triggeren vanuit de editor (technisch gezien) maar dan moet ik wel de sysex string hebben voor een dump request, zolang waldorf die niet blootgeeft kan ik niet zo veel. alhoewel ik wel even die van de pulse 1 zou kunnen proberen zo...

Cool man....en respect voor de tijd die je er in investeerd. Ik vraag me af of Waldorf het nu echt niet wil vrijgeven of dat het simpelweg nog niet in het OS zit.....
Ik neig een beetje naar het tweede want we hebben eerder al getest of de Pulse 1 sysex met de device id aangepast voor de Pulse 2 werkt en dit was neit het geval. Lijkt mij dat ze het wiel niet opnieuw gaan uitvinden dus mogelijk is de functionaliteit gewoon nog niet aanwezig.
 
Cool man....en respect voor de tijd die je er in investeerd. Ik vraag me af of Waldorf het nu echt niet wil vrijgeven of dat het simpelweg nog niet in het OS zit.....
Ik neig een beetje naar het tweede want we hebben eerder al getest of de Pulse 1 sysex met de device id aangepast voor de Pulse 2 werkt en dit was neit het geval. Lijkt mij dat ze het wiel niet opnieuw gaan uitvinden dus mogelijk is de functionaliteit gewoon nog niet aanwezig.

tja dat zou kunnen.

maar zo'n beetje iedere synth met sysex heeft wel een sysex dump request bijvoorbeeld... als het niet in de manual staat wil niet zeggen dat het niet kan, als ik bijvoorbeeld kijk naar:

http://synth.stromeko.net

die gast heeft zo ontzettend veel extra informatie over waldorf synths die waldorf zelf niet vrij geeft... (sterker nog, toen ik voor de micro q vragen leer legde bji waldorf, verwezen ze me zelfs door naar stromenko :D)
 
ok....vreemd beleid! Lijkt me dat elke vorm van verbetering in inzetbaarheid/ gebruiksvriendelijkheid alleen maar meer verkoopargument geeft voor de Pulse 2.

maar ja Duitsers trekken toch vaak hun eigen plan. :)
 
De editor is klaar voor release, meer informatie is hier te vinden: http://twidl.com/#/11/pulse2

ik vraag 6 euro voor de editor, dit is absoluut niet om rijk aan te worden (commerciële editor die gepland is door een ander bedrijf kost 79 euro)

Maar het zou tof zijn als ik hierdoor bijv het aankoop bedrag van Max/MSP zou kunnen terugverdienen.

Hij is beschikbaar als standalone voor windows en mac, en ook als maxforlive instrument.

Uiteraard zal ik de editor blijven onderhouden en wanneer waldorf meer informatie over sysex released zal de editor alleen maar beter worden. free updates dus ;)

Voor zover ik kon testen zijn alle bugs eruit (@acidfever ook bedankt voor het testen)

Screen-Shot-2013-10-04-at-4.53.37-PM.png


Als je vragen hebt kun je die hier stellen, of me PM'en of me mailen op synnys @ gmail.com
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb geen Pulse 2 (en ik denk ook niet dat er een gaat komen), maar ik vind dat je goed bezig bent SynnyS!
 
Heb mijn bijdrage ook even gedaan Synnys. :)
 
De editor is klaar voor release, meer informatie is hier te vinden: http://twidl.com/#/11/pulse2

ik vraag 6 euro voor de editor, dit is absoluut niet om rijk aan te worden (commerciële editor die gepland is door een ander bedrijf kost 79 euro)

Hi Ruben,

Aha, da's de editor die op de Waldorf-list genoemd werd en waar er beta-testers voor werden gezocht. Jouw editor inderdaad vriendelijker voor de p'mnee, wist niet dat die andere 79 ging kosten.
Als ik 't goed begrijp doet die van jouw 'slechts' de Pulse 2, right ? (Ook niks mis mee)

(Ben in die andere beta 'ingestapt' omdat 'ie ook de Pulse+ doet)
 
Hi Ruben,

Aha, da's de editor die op de Waldorf-list genoemd werd en waar er beta-testers voor werden gezocht. Jouw editor inderdaad vriendelijker voor de p'mnee, wist niet dat die andere 79 ging kosten.
Als ik 't goed begrijp doet die van jouw 'slechts' de Pulse 2, right ? (Ook niks mis mee)

(Ben in die andere beta 'ingestapt' omdat 'ie ook de Pulse+ doet)

Ja hij doet alleen de pulse 2, ik heb er echter ook een gemaakt voor de pulse 1. (en de micro q)

Die was op zich wel 'af' op een paar kleine bugs na. Maar gezien het feit dat ik mijn pulse 1 heb verkocht (waar ik achteraf wel een klein beetje spijt van heb, omdat ik ze graag naast elkaar had willen horen) heb ik die nooit 'afgemaakt' en al helemaal niet gereleased.

Het was bij de editor voor de pulse 2 ook eigenlijk helemaal niet de bedoeling om hem vrij te geven, maar omdat ik het gevoel had dat ie dusdanig mooi was geworden heb ik toch besloten om hem voor een kleine bijdrage te delen met mensen.
 
Ja hij doet alleen de pulse 2, ik heb er echter ook een gemaakt voor de pulse 1. (en de micro q)

Die was op zich wel 'af' op een paar kleine bugs na. Maar gezien het feit dat ik mijn pulse 1 heb verkocht (waar ik achteraf wel een klein beetje spijt van heb, omdat ik ze graag naast elkaar had willen horen) heb ik die nooit 'afgemaakt' en al helemaal niet gereleased.

D'r ligt dus ergens in een hoekje van een computer een pareltje te verstoffen ?! Zonde ! :-)

D'r was al een oude stand-alone editor uit voor de Pulse (OOK door een NL-der dacht ik, sorry, naam vergeten),
voldeet/voldoet - maar die coverde de Pulse_PLUS_ niet dacht ik.
 
Back
Top