Mijn nieuwe kick routing bevalt me wel :D

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
Heb van een vriend van me een extra mixer en 27-bands yamaha EQ in de hand gekregen :)
Even de aanslag-kick-layer een eigen extra routing gegeven voor de 'try'...ennem... volgens mij heb ik aanslag... :D

Sik
 
Last edited by a moderator:
wow, ik zou m'n desk ter reparatie aanbieden als die zo klonk :D zo zie je maar, smaken en stijlen verschillen
 
Ik hou wel van buiten de randjes kleuren, maar kwa sound vind ik het niet zo goed gedaan SSS.......
Hoe loopt je routing nu?

grtzzzz
 
Ik hou wel van buiten de randjes kleuren, maar kwa sound vind ik het niet zo goed gedaan SSS.......
Hoe loopt je routing nu?

grtzzzz

ik geef toe dat dit nog niet echt een goed eind-geluid is (ben nog bezig met betere verhouding tussen parameters), maar even ter verduidelijking:

tot nu toe kwam de kick-sound geheel en al van de airbase en gebruikte ik de mbase de laatste tijd enkel om de compressor en sherman filter te triggeren met een korte kick-pulse. Op zich werkte dit wel goed voor het besturen van de staart, maar de aanslag viel zo nu en dan weg en was het weer zoeken om m terug te krijgen terwijl ik de staart behield.

De mbase heeft nu echter dankzij een mooie welkome donatie een eigen mixer en EQ gekregen. De mbase kick wordt hierin gemixed met een ge-EQ-de versie, zodat ik de EQ-instellingen kan schalen met de send/return volumes. Het eind-product gaat door een compressor (symetrix).

Deze compressor stuurt dan zijn send-uitgang naar de return/key ingang van de 1e compressor over de airbase kick en de normale out gaat naar een kleine mixer waar de verschillende layers van de airbase kick worden samen gemixd, nadat ze door verschillende distortions zijn gegaan (alle 3 de airbase-layers een eigen distortion, aanslag blijft distortion-loos).

Na deze kleine 4-kanaals mixer (passief) gaat het geheel door de sherman filter, daarna nog eens door een compressor en van daaruit gaat die naar de mono-in van de akai MFC42. In het stereo kanaal komen de rest van de airbase drums binnen met een verzachte versie van de cleane airbase kick.

Deze rest van de airbase drums gaan vanuit de airbase naar 2 mixers (snares/toms-mixer en hihat/cymbalen mixer). Hierna gaat alles naar de nord modular G2: input 1=kick, input 2=snare/tom en input2=hihat/cymbalen.
In de nord G2 kunnen de 3 inputs onafhankelijk met midi-noot-triggers geselecteerd worden om door een midi-noot bestuurde glitch-FX te gaan (niets geselecteerd is alles door FX).
Vanuit de nord gaat dit gedeelte van de drums door de lexicon MPX110 en wordt van daaruit naar de stereo-in van de akai MFC42 gestuurd en hiermee gemixed met de bewerkte kick.

Sinds eergisteren heb ik hier dan weer de v-machine achter hangen, die ik na 2 jaar eindelijk aan de praat heb gekregen en door heb wat ik fout deed :P (oftewel, al mijn plugins kan ik nu ook in mijn set toepassen gnagnagna... six weet wel wat dat betekend... hahaaa! nog meer herrie!!)

En als laatste wordt de gehele drum-mix voor een laatste keer stereo-compressed door de dbx 266 xl en naar de korg KM 402 mixer gestuurd.

Voor zover de drum-routing.

Bass/Mopho routing:
mopho->phaze->phlngr->smashup->T-resonator->limiter/compressor->Korg KM 402 mixer.

Melodie/begeleiding:
blofeld->gaia (stereo-input)->electrix mofx->korg km 402.


en ja, ik geef toe dat ik een 'beetje' kick-freak ben....:D
 
zit nu trouwens wel weer te zoeken naar hoe ik de rest-drums (rest buiten de kick) goed in de mix kan houden.. Dat wordt waarschijnlijk ook weer layeren.. Maar dat doe ik dan nog wel in mijn nord G2..
 
Kolere. Heb je kicks nog niet kunnen checken maar ben nu wel heel benieuwd nav je routing story..
 
Back
Top