Wat voor effect is dit ...

NIVC

Stamgast
Lid sinds
27 december 2011
Berichten
232
http://soundcloud.com/trumpdiscomusic/spade-1

1.43,2.12,..

Al is rondgevraagd en dan zeiden ze iets van formant filter maar nooit echt gevonden...

Mvg
 
ja maar ik bedoel de sound op zich... is dit geen effect? Hoe kan ik zo iets creƫren?
 
Moet ik iets clickables zien? Op iPad niks te zien en dus ook niet te horen...
 
Ik hoor een bitcrusher op de bass denk ik, en high pass ?
 
-kan weg-
 
Laatst gewijzigd:
deze sound ...
Klinkt zo wat als een rewind...
 

Attachments

  • sound.wav
    80,2 KB · Bekeken: 26
Vrij lastig opzich, om exact dat als resultaat te krijgen, gezien het echt vanuit vanalles opgebouwd kan zijn.
In ider geval qua fx hoor ik wel een zware phaser,bitcrusher, en er lijkt iets qua timestretch in te zitten.
Dus een bepaald stukje sample heel erg vertragen qua tempo, met behoud van pitch, dan krijg je zon glitcherig geluid. Probeer hier dan eens met verschillende filters/bitcrushers en phasers overheen wat te proberen.. Met formant filters kan je een beetje zo'n 'pratende synth' maken, zoals je in skrillex achtige dingen vak hoort.

Dat hoor ik in ieder geval in sound.wav, of is dat wat je tot nu toe al hebt weten te bereiken?
 
Misschien is dit duidelijker voorbeeld
Deze is gemaakt met v-synth, meer weet ik niet hoe of wat...
 

Attachments

  • Sound 2.wav
    320,5 KB · Bekeken: 27
Echt wel gewoon je bitcrusher en phaser verkrachten, en dan heb je het.
 
Ja chef.
 
Weet niet wat je bedoelt met effect. Bedoel je het geluid zelf of wat er gedaan is om het geluid zo te vervormen?

In het tweede geval hoor ik veel distortion, een filter, bitcrusher, reverse effect. Is allemaal gemakkelijk te maken met Dblue Glitch.
 
Back
Top