DHL die je pakket zoek maakt; dit krijg je als compensatie

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Enige tijd terug kocht ik een apparaat van Marktplaats. Het duurde langer dan normaal dus ik ging de Track 'n trace checken. Het zou naar een Buurtpunt worden verstuurd, is nieuw bij Marktplaats.

Ik dacht, wacht nog ff af.. maar het duurde en duurde. Daarna heb ik DHL gebeld. Een onderzoek zou gestart worden.. alle details van de verkoper gekregen waar ze om vroegen. (hoe zag het pakket eruit?, formaat, gewicht, inhoud). Het duurde even met het verkrijgen van deze details maar na alles verzonden, samen met een bewijs van het overgeschreven bedrag, vandaag reactie van DHL, echt te triest voor woorden. Volgende keer als het niet anders dan via DHL verzonden kan worden zal ik de verkoper vragen of hij het pakket aanvult tot 20kg. Met bakstenen !! :bekdicht:

Bedankt voor het toesturen van de aanvullende informatie betreffende de claim voor zending JVGLOTC0036581486.

Dit hebben we gedaan
Om uw pakket op te sporen, heb ik alle stappen van het verzendproces uitgebreid onderzocht. De zending heeft onderweg geen nieuw label gekregen, is niet gevonden door onze medewerkers op het sorteercentrum en ook niet herkend in onze database van ‘gevonden voorwerpen’. Ik heb het pakket daarom aangemeld als vermist.

Wat nu?
U heeft recht op een vergoeding van €6,80. Dit bedrag storten we binnen 30 werkdagen op uw rekening. Betaling van dit bedrag is ter finale kwijting van DHL jegens alle bij deze vervoerovereenkomst betrokken partijen

Zo bepalen we de vergoeding
Pakketten vergoeden we op basis van het gewicht. Deze vergoeding is nooit hoger dan de waarde van de zending en wettelijk vastgesteld op € 3,40 per kilo binnen Nederland. Buiten Nederland gaat het om € 10,75 per kilo.

Onze oprechte excuses voor het zoekraken van uw zending. We doen er alles aan om vermissingen te voorkomen, het spijt me dat dit bij u niet is gelukt.
Met vriendelijke groet,
With kind regards,

Gözde
Customer Service Advisor


DHL eCommerce
 
De verzendoptie was door de verkoper geselecteerd.. die nieuwe DHL methode.. het kostte dacht ik €3,99-. (nooit doen dus!!). Het apparaat was gelukkig niet heel duur.. (€80) maar was 'n steal.. (Boss DR880).
 
Ja ik had er al over gelezen toen ze mijn hydrasynth (die voor repair terug moest naar bax) kwijt waren geraakt…

Mijn god wat was ik blij dat ze hem teruggevonden hadden..!

Wat een puinhoop daar bij DHL.
 
Het gaat nog wel eens mis op de pakketpunten, zo had ik onlangs iets verzonden via DHL dat 'zoek was geraakt', maar uiteindelijk bleek de uitbater van het pakketpunt er een verkeerde sticker of naam opgeplakt te hebben. Ik ben er ook geen fan van, liever PostNL of DHL tot aan de deur.
 
Idd ja.. Het gaat via Post.nl met 8 euro verzendkosten ofzo altijd goed.. maar toch jammer.. Er zit bij mij in de straat een pakketpunt.. toen de verzender deze optie had geselecteerd dacht ik, misschien wel handig, hoeft er niemand thuis te zijn.. en dan dit..
 
Ik ook slechte ervaringen

Met DHL.
Dus niet meer doen.
Ben dus ook van thomann
naar hifi madrid over gestapt.
Groeten van andreos.
 
DHL is kut, maar UPS is het kutst :D die zeggen gewoon dat je niet thuis was en donderen het gelijk bij het verzamelpunt (lekker onderhandse deal met de chauffeur en dat punt natuurlijk, immers provisie etc) GLS is ook matig

PostNL vind ik nog steeds het beste.

Als ik iets bestel en er kan alleen DHL mail ik vaak met de vraag of het ook met postnl kan, dat kan meestal wel.
UPS is insta skip tegenwoordig. Altijd even de leveringsvoorwaarden en de gebruikte transportbedrijven lezen homies.
 
Shit, da's waardeloos zeg van DHL.

DHL is kut, maar UPS is het kutst :D die zeggen gewoon dat je niet thuis was en donderen het gelijk bij het verzamelpunt (lekker onderhandse deal met de chauffeur en dat punt natuurlijk, immers provisie etc) GLS is ook matig

PostNL vind ik nog steeds het beste.
Bij mij is het omgekeerd; de laatste twee keer met post.nl een berichtje dat ze me helaas gemist hebben (ik was de hele dag thuis) en ik had drie alternatieve huisnrs van buren opgegeven maar toch op het afgiftepunt afgegeven.
Het heeft toch vaak met de chauffeur/bezorger te maken
 
In Amsterdam vond DHL dat mijn huis niet bestond en heeft toen een pakket retour gestuurd naar de andere kant van de wereld ..

Hier in Arnhem doet DHL het over het algemeen dan weer beter dan de mensen van Postnl .. het maakt dus nogal uit wie je bezorger is.

En die pakket-punten bij eoa tokkie in de woonkamer zijn inderdaad zeer onbetrouwbaar. Maakt dan niet echt uit welke verzend-service je dan gebruikt.
 
zal persoon wel verschillen, iederee heef zijn eigen bezorg-horror geschiedenis, maar bij mij staat DHL wel bovenaan met ellendige bezorg verhalen.

ik bestel best veel dingen online en 9 van de 10 keer niks aan de hand. maar bij DHL heb ik de meeste anekdotes van hoe het... minder ideaal verliep...

Niks zo dramtisch gelukkig als echt kwijt raken, maar wel eens een laptop van 2k die maar niet werd omdat er "niemand thuis was" terwijl ik hem op mn werk liet bezorgen waar gewoon een receptie was lol.
en toen stond ie de volgende dag als ' bezorgd' maar toen had ik m helemaal niet.
na 3 dagen heen en weer mailen dat ik hem helemaal niet had (van kastje naar de muur ook trouwens) bleek dat ze hem gewoon bij een zij ingang van het gebouw in een verloren halletje hadden neergezet.
Iemand die ik niet kende van een ander bedrijf in het pand had m uiteindelijk gevonden en bij de receptie afgegeven... in zwaar gehavende doos... gelukkig de contents intact...
vreselijk....
ik betaal tegenwoordig graag extra verzendkosten als dat betekent dat het met een ander verzonden kan worden lol.
 
Als er deze verkiezingen een partij opstaat die "nationalisatie van het post- en pakketverkeer" op het programma heeft staan dan stem ik daar op zonder de andere punten te bekijken. Het is schandalig hoe onbetrouwbaar het huidige systeem is, zeker gezien de hoeveelheid van die witte busjes die met regelmaat de straten blokkeren.
 
Mijn ervaring is dat het per periode verschilt.
UPS was hier tot de pandemie het meest betrouwbaar, maar intussen zijn ze onbetrouwbaar en kan ik naar pakketpunten in schimmige stegen en onvriendelijke (lees: onbeschofte) uitbaters en ben ik bijna verbaasd als ik thuisgekomen gewoon een module aantref in mijn pakket en geen kilo heroïne.
DHL is hier wisselend betrouwbaar en onbetrouwbaar met dan weer vriendelijk personeel, dan weer bezorgers die een halfuur voordat ze het pakketje in de centrale hal gooien zelf alvast een handtekening voor ontvangst hebben gezet.

PostNL dito.
Het is een tijdje goed gegaan, maar op moment gaan pakjes regelmatig naar een pakketpunt aan de andere kant van de stad (i.p.v. het punt om de hoek) zonder dat ook maar bezorgpoging gedaan is. De keuzemogelijkheden die ze in de app bieden zijn ook niet erg behulpzaam.

Ik bestelde veel boeken bij BOL en die kan ik gelukkig in zo'n kluisje bij de supermarkt laten bezorgen en dat werkt perfect.
Helaas is BOL als boekenwinkel aan het afglijden en moet ik steeds vakeer uitwijken naar Amazon.
Over de eigen bezorgdienst van Amazon ben ik tot nu toe wel tevreden trouwens.
 
Als er deze verkiezingen een partij opstaat die "nationalisatie van het post- en pakketverkeer" op het programma heeft staan dan stem ik daar op zonder de andere punten te bekijken. Het is schandalig hoe onbetrouwbaar het huidige systeem is, zeker gezien de hoeveelheid van die witte busjes die met regelmaat de straten blokkeren.
Behalve dat dat vanuit EU recht waarschijnlijk niet eens zou mogen, zou ik er niet van uitgaan dat een staatsbedrijf het beter zou doen. Stel je de belastingdienst, bibliotheek of het gemeenteloket voor, maar dan met je pakketje. 'U kunt het pakketje op maandag, woensdag of donderdag tussen 11:30 en 13:00 ophalen op ons kantoor middenin de betaald parkeren zone. Vul dit 3 pagina's tellend formulier in om een afspraak in te plannen'. Brrr...
 
Alsof de duvel er mee speelt :duivels: Wie wilde er een genationaliseerde pakketmonopolist? :D

Alle stempassen in Noordoostpolder hebben voor de bezorging door PostNL een verkeerde sorteercode gekregen en dat kan grote gevolgen hebben voor de verkiezingen volgende week. De kans is zeer aannemelijk dat stemgerechtigden de stempas van iemand anders of helemaal geen stempas hebben gehad. De gemeente Noordoostpolder werkt hard om de schade te herstellen.

Eerder werd al duidelijk dat stempassen mogelijk verkeerd bezorgd waren, maar nu is duidelijk dat het voor iedereen in de Noordoostpolder kan gelden. Volgens de landelijke Kiesraad is een dergelijke situatie nog nooit eerder voorgekomen.

BRON: Fout met stempassen geldt voor iedereen in Noordoostpolder
 
DHL is een waardeloze koeriersdienst, vooral de DHL service via Marktplaats. Dan geef je je adres op, maar vervolgens ligt het zonder aankondiging al een paar dagen op een willekeurig pakketpunt. De volgende keer maar weer gewoon via Postnl.

Op mijn werk maken we veel gebruik van DHL en UPS. Met DHL is er altijd wel wat, en de enige goede bezorger was helaas snel weer vertrokken.
DHL liet mijn peperdure monitors ook gewoon recht voor mijn voordeur achter, in opvallende BAX dozen, duidelijk zichtbaar voor iedereen.
Met UPS heb ik vooral goede ervaringen, maar je betaalt er ook meer voor.
 
Kan niet veel positiefs toevoegen maar, PostNL idem.
Die vergoed naar gewicht, maw je krijgt niks terug(in mijn geval een vco module die niks woog van een paar tientjes)
Verkoper kon aantonen dat het ingeleverd was alsmede dus ook verzonden.
PostNL start een 'onderzoek' op om vervolgens doodleuk mede te delen dat het verdwenen is en dat daarmee de kous af is..just like that, doei. Meneer bent u tevreden over onze service vraagt men dan ook nog.(dit was ergens in 2020)
 
Kan niet veel positiefs toevoegen maar, PostNL idem.
Die vergoed naar gewicht, maw je krijgt niks terug(in mijn geval een vco module die niks woog van een paar tientjes)
Verkoper kon aantonen dat het ingeleverd was alsmede dus ook verzonden.
PostNL start een 'onderzoek' op om vervolgens doodleuk mede te delen dat het verdwenen is en dat daarmee de kous af is..just like that, doei. Meneer bent u tevreden over onze service vraagt men dan ook nog.(dit was ergens in 2020)
Alle vervoerders doen dit. Het staat ook in de voorwaarden. En voor dit soort bedrijven is het ook toegestaan de aansprakelijkheid op deze manier te beperken. Om die reden zou ik ook terughoudend zijn met dingen van grote waarde retourneren naar een webshop. Je krijgt dan vaak een retourlabel van de webshop maar dat is niet met extra verzekering. Het risico van versturen bij herroeping ligt bij de koper. Als het dan kwijt is kun je fluiten naar je geld.
 
Back
Top