DHL die je pakket zoek maakt; dit krijg je als compensatie

Als ik dan een euro meer per pakket moet betalen maar weet dat alles netjes gaat dan heb ik daar geen probleem mee.
Die optie is er vaak, maar wordt zelden gekozen. Iedereen wil gratis of zo goedkoop mogelijke bezorging. Maar veel webwinkels hebben opties om bijvoorbeeld via UPS of FedEx deftigere bezorgopties te krijgen, maar daar moet je dan ook extra voor betalen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
zal persoon wel verschillen, iederee heef zijn eigen bezorg-horror geschiedenis, maar bij mij staat DHL wel bovenaan met ellendige bezorg verhalen.

ik bestel best veel dingen online en 9 van de 10 keer niks aan de hand. maar bij DHL heb ik de meeste anekdotes van hoe het... minder ideaal verliep...

Niks zo dramtisch gelukkig als echt kwijt raken, maar wel eens een laptop van 2k die maar niet werd omdat er "niemand thuis was" terwijl ik hem op mn werk liet bezorgen waar gewoon een receptie was lol.
en toen stond ie de volgende dag als ' bezorgd' maar toen had ik m helemaal niet.
na 3 dagen heen en weer mailen dat ik hem helemaal niet had (van kastje naar de muur ook trouwens) bleek dat ze hem gewoon bij een zij ingang van het gebouw in een verloren halletje hadden neergezet.
Iemand die ik niet kende van een ander bedrijf in het pand had m uiteindelijk gevonden en bij de receptie afgegeven... in zwaar gehavende doos... gelukkig de contents intact...
vreselijk....
ik betaal tegenwoordig graag extra verzendkosten als dat betekent dat het met een ander verzonden kan worden lol.
Zo werd mijn macbook pro van 5k onder het afdakje voor mijn deur gezet in de winter. Werd ook als ‘bezorgd’ vermeld. Gelukkig woon ik tegenwoordig in een dorp en is dit geen issue. Maar toch heb liever dat voor dit soort bestellingen en gewoon aangebeld wordt.
 
Maar veel webwinkels hebben opties om bijvoorbeeld via UPS of FedEx deftigere bezorgopties te krijgen, maar daar moet je dan ook extra voor betalen.
FedEx heb ik geen ervaring mee maar UPS heb ik wel 'ns iets door laten bezorgen, maar ken Jij UPS zo goed dat je weet dat die netter zijn en zorgvuldiger werken?
Als dat zo is dan kan ik daar volgende keer rekening mee houden als ik met een ander iets koop/verkoop, het belangrijkste vind ik dat het pakket netjes aankomt.
Alhoewel verzekerd via post.nl zou het ook goed moeten gaan toch want anders moet ze betalen als het mis gaat.
Hoe zit dat trouwens met bewijsvoering bij verzekerd vervoeren als een bezorger het pakket ergens dumpt en zelf aangeeft dat het bezorgd is?
 
FedEx heb ik geen ervaring mee maar UPS heb ik wel 'ns iets door laten bezorgen, maar ken Jij UPS zo goed dat je weet dat die netter zijn en zorgvuldiger werken?
Als dat zo is dan kan ik daar volgende keer rekening mee houden als ik met een ander iets koop/verkoop, het belangrijkste vind ik dat het pakket netjes aankomt.
Alhoewel verzekerd via post.nl zou het ook goed moeten gaan toch want anders moet ze betalen als het mis gaat.
Hoe zit dat trouwens met bewijsvoering bij verzekerd vervoeren als een bezorger het pakket ergens dumpt en zelf aangeeft dat het bezorgd is?
Dat track & trace code aangeeft dat bezorgd is, maakt het geen bewijs dat je het hebt ontvangen. Bezorgers zijn geen beëdigde ambtenaren waarvan hun woord voor waarheid wordt aangenomen. Uiteindelijk is het beoordelen van het bewijs aan de rechter, maar met alleen een track & trace waarin staat dat het bezorgd is, heb je geen sterke zaak.
 
Hoe zit dat trouwens met bewijsvoering bij verzekerd vervoeren als een bezorger het pakket ergens dumpt en zelf aangeeft dat het bezorgd is?

De ontvanger moet tekenen, als er een probleem is moet de vervoerder een handtekening kunnen laten zien die overeenkomt met de handtekening in een paspoort oid. van de ontvanger. In het geval dat het erop aankomt bij een rechter, bijvoorbeeld.
 
De ontvanger moet tekenen, als er een probleem is moet de vervoerder een handtekening kunnen laten zien die overeenkomt met de handtekening in een paspoort oid. van de ontvanger. In het geval dat het erop aankomt bij een rechter, bijvoorbeeld.
Ik krabbel altijd een spast handtekening, dan kunnen ze hem later ook niet faken.
 
Belangrijker is om je niet op te laten naaien door een paar spookverhalen en daardoor verlamd van angst maar niets meer te doen. In 99.99% van de gevallen gaat alles gewoon goed. Ik koop me helemaal ziek online en verkoop ook veel, en doe dit al 25 jaar ofzo. Het aantal incidenten dat niet naar behoren is opgelost in die tijd is op de vingers van 1 hand te tellen (zelfs als ik bij een zagerij zou werken).
Ik heb maar 1 incident gehad in 30 Jaar+ , een 5U modular module die door de douane was vermoord omdat ze dachten dat het een ontstekingsmechanisme voor een H bom was. Daar betaal dan ook nog leuk 75 euro voor in totaal (buiten een maand langer wachten) Voor het slachten van je gear.
 
Ken Jij UPS zo goed dat je weet dat die netter zijn en zorgvuldiger werken?
Mijn ervaringen met UPS zijn goed, maar dat geldt ook voor DHL, PostNL, GLS en DPD. Zoals eerder gezegd, ik heb in de afgelopen 25 jaar nauwelijks noemenswaardige incidenten met pakketjes meegemaakt die niet naar behoren zijn opgelost. Ik geloof wel dat bij UPS en FedEx geen pakketjes voor de deur gezet worden bijvoorbeeld (PostNL en DHL doen dat regelmatig wel).
 
Ik heb maar 1 incident gehad in 30 Jaar+ , een 5U modular module die door de douane was vermoord omdat ze dachten dat het een ontstekingsmechanisme voor een H bom was. Daar betaal dan ook nog leuk 75 euro voor in totaal (buiten een maand langer wachten) Voor het slachten van je gear.
Wat een verhaal zeg, hoe is dat bij elkaar afgelopen, heb je alles vergoed gekregen enz?
 
Wat een verhaal zeg, hoe is dat bij elkaar afgelopen, heb je alles vergoed gekregen enz?
Ik heb het laten zitten, want al die tijd en frustatie die het je kost is het me de moeite niet waard. Was wel een v/d laatste keren die ik uit de US of A iets besteld heb BTW, ik hou het binnen de EU tegenwoordig. Ik vind die douanetijd, importkosten en dan nog BTW over verzendkosten teveel worden. Ik ben wel gek, maar niet zo gek dat ik de staatskas blijf spekken :)
 
Die optie is er vaak, maar wordt zelden gekozen. Iedereen wil gratis of zo goedkoop mogelijke bezorging. Maar veel webwinkels hebben opties om bijvoorbeeld via UPS of FedEx deftigere bezorgopties te krijgen, maar daar moet je dan ook extra voor betalen.
Denk maar niet dat er bij Fedex nooit wat misgaat. Ik heb ook daar vermiste pakketten en breuk meegemaakt.
En NIEMAND die verantwoordelijkheid neemt. Het ligt altijd aan "het andere depot", de andere chauffeur" of "de verzender"
 
Back
Top