Een mooie (dance/club) kick? ( alweer)

@ Raphie, ja daar heb je ook gelijk in :-)

Maar ben nu zelf wel een eind op weg,heb een hoop geprobeerd en er is al een hele vooruitgang al zeg ik het zelf :-)
 
Zonder goede monitoring kun je wel alle truuks uit de handleiding (in dit geval Raphie ;)) gebruiken, maar het gaat alleen maar heel veel frustratie opleveren.

Ik zou gewoon goede samples gebruiken, die naar smaak wat (of gewoon niet, kwestie van sample selecteren) bijkleuren en verder focusses op het muziek maken. Namelijk Compositie en andere geluiden.

Voordat je het weet ben je namelijk een hele dag bezig met alleen de kick goedkrijgen, ik bedoel, we hebben het niet over Hardcore waar de kick echt de muziek is }:|
 
Voordat je het weet ben je namelijk een hele dag bezig met alleen de kick goedkrijgen, ik bedoel, we hebben het niet over Hardcore waar de kick echt de muziek is }:|

Inderdaad niet teveel tijd in een geluid steken. Ik zou eerst een toffe track maken en later pas de kick hieraan aanpassen!
Als je muziek maar lekker/mooi klinkt:okdan:
 
Waarom zegt niemand iets over fase? Als ik 2 kicks samenvoeg moet ik haast altijd de fase van 1 van de 2 aanpassen om ze samen lekker te laten klinken.
 
omdat met de huidige samples je eigenlijk niet meer hoeft te layeren
gewoon EQ en compressie of gebruik een tool als METRUM
 
Inderdaad niet teveel tijd in een geluid steken. Ik zou eerst een toffe track maken en later pas de kick hieraan aanpassen!
Als je muziek maar lekker/mooi klinkt:okdan:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar de kick moet wel de basis zijn. Kicks hebben ook een 'toonhoogte', als je later de kick nog gaat aanpassen dan is mijn ervaring dat de andere elementen niet meer kunnen kloppen.

Dit is overigens de hoofd reden om een x0x te kopen, je weet altijd dat je goed zit..
 
waarom zo moeilijk??? sample gewoon die kick die je goed vind van je favoriete artiest of gebruik een gedeelte er van.
 
waarom zo moeilijk??? sample gewoon die kick die je goed vind van je favoriete artiest of gebruik een gedeelte er van.

Tot zover de originaliteit dan. Allemaal broodje eenheidsworst over een paar jaar...
Een kick maken is niet zo heel moeilijk, gewoon even rustig bij gaan zitten met een bakje :koffie:
 
Vengeance of samplen is idd handig en snel. Ik vond ISM Bazzism ook wel een goede plugin om wat extra punch in je kick te krijgen, is niet gratis (30euro meen ik), maar met deze simpele drumsynth kan je een mooi punchje tweaken vind ik. Om te layeren dan, niet als losstaande kick
 
Het is 1 en al compressiedruk
It's a dirty job but someone's got 2 love it. Once you try it your hooked.....net een hoer....goedkoop beetje vreemd maar wel lekker......ik houd ervan

Luistert lekker weg

:D
 
Die swedish house flikkers geilen op SSL compressie :okdan:
 

Tof! Enig idee wat hij hiermee bedoelt

1) Activate "snap to zero crossing" and start chopping at EVERY zero crossing.

en

2) Mark all the pieces and normalize at -0,1dBFS. Now all the low amplitude cycles will be almost full scale. Small sounds within the drum itself will now be loud. This is something you cannot possibly achieve with any other process or processor. It´s like microdynamics surgery.
 
1) is volgens mij dat je de sample knipt waar zeg maar de "omhullende" van de sample op de nul-lijn ligt. Niet dat je sample begint met een recht afgeknipt vlak, want dat geeft bv. tikken aan het begin van je sample.

dus ---------<sample>------- in plaats van --------|sample>------- :P

2) is volgens mij dat jer alle luidere stukken ook naar een niveau brengt wat de zachtere stukken al zijn, zo hoor je die dus beter.
 
Dankjewel voor je antwoord. Sorry, maar ik begrijp het nog steeds niet :D

1. Hij heeft het over EVERY zero crossing. Dat heeft niet alleen met het begin te maken toch?

2. Wat moet je precies doen?
 
Zoals ik het lees, lijkt het een soort van handmatig nabootsen van "limiting" of compressie. Elke single cycle wordt gemaximaliseerd om zo een, tja, maximale oooomph te krijgen.

Geef mij maar wat dynamiek ;)
 
Back
Top