budget juno's

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Als de juno 60 een budget versie is van de jupiter 8. In welke lijnen zijn zij dan hetzelfde? Filters? oscillators? :) (ik heb beiden niet, al was het maar) :kimono:
 
Filters. En verder niet zo veel
De Juno an sich is (qua specs) eigenlijk ook niet veel.
Niet om te bashen maar het is en blijft een 1-osc synthje.

Voor de prijs van 3 (à 4) Juno's zou je een Jupiter 8 moeten kunnen vinden, en dat vind ik een erg vreemde verhouding.
No kidding, de Juno's geraken tegenwoordig makkelijk aan 500 euro.
 
idd voor wat ie kan betaal je je blauw, blijft wel een leuke synth die Juno 60, maarja filters dus
 
De Juno an sich is (qua specs) eigenlijk ook niet veel.
Niet om te bashen maar het is en blijft een 1-osc synthje.

Voor de prijs van 3 (à 4) Juno's zou je een Jupiter 8 moeten kunnen vinden, en dat vind ik een erg vreemde verhouding.
No kidding, de Juno's geraken tegenwoordig makkelijk aan 500 euro.

Waar koop jij een jupiter 8 voor 1500 of 2000:?:?:?:?
 
Doe mij er ook eentje dan! Mario010 en ik wonen dichtbij elkaar volgens mij dus wij willen best ff samen heen en weer, dan krijg jij er ook eentje van ons, deal?
 
Volgens mij wordt er toch ook vaak gewerkt met "dummy accounts" die van de verkoper zelf zijn. En waarmee hij de prijs kan opdrijven.

Technisch zijn er een aantal mogelijkheden om zulke praktijken aan banden te leggen, maar waarom zouden veilingsites er zich om bekommeren ? Vaak hebben ze juist baat bij een zo hoog mogelijke prijs omwille van procentuele commissie + er zijn weer minstens evenveel technische mogelijkheden om de beveiliging te omzeilen, dus waarom je moe maken...

950 euro voor een Juno 60. Dit is toch pure oplichting. Minstens één van die twee bieders is geen bieder. :doei:


@ TS: de Juno komt nog niet aan de hielen van de Jupiter, al doen de hype en de prijzen misschien anders vermoeden. Zet het uit je hoofd, zat andere synths die vet klinken en met meer dan 1 osc.
 
Ik zei t al eerder,.
Bogus-ad!!!!
Staat er al lang en iedere gek had dat ding al lang verkocht voor die prijs!
 
Hoe zit het dan met de Jupiter 6? the poor man's jupiter 8. Naar mijn mening de middenweg tussen een juno 60 en jupiter 8 moest ik op mijn gehoor organen afgaan. Ik heb gelezen dat je praktisch elke sound van de juno 60 kunt creeëren op de jup 6, is dit zo? wat zijn hier dan de paralellen? :peukie:
 
ach, waarom zou je exact dezelfde sound van een juno 106 willen evenaren ?

De grootste reden waarom de Juno zo populair is, is omdat het een budget-bak was en er daardoor veel in omloop zijn gekomen. Ze zijn erg lang betaalbaar geweest.
Maar nu heeft de hype zo absurde proporties aangenomen dat ze veel té duur zijn geworden voor hun specs (dat is nu iets was je wél objectief kan vaststellen).

De juno-fanboys mogen zo hard schreeuwen als ze willen, dat ze eens eindelijk durven toegeven dat ze geen jup 6 of 8 konden betalen !

Het is een menselijke drang om je aankoop achteraf te rationaliseren of sterker nog, gewoon op te hemelen tot het absurde toe.
 
ach, waarom zou je exact dezelfde sound van een juno 106 willen evenaren ?

De grootste reden waarom de Juno zo populair is, is omdat het een budget-bak was en er daardoor veel in omloop zijn gekomen. Ze zijn erg lang betaalbaar geweest.
Maar nu heeft de hype zo absurde proporties aangenomen dat ze veel té duur zijn geworden voor hun specs (dat is nu iets was je wél objectief kan vaststellen).

De juno-fanboys mogen zo hard schreeuwen als ze willen, dat ze eens eindelijk durven toegeven dat ze geen jup 6 of 8 konden betalen !

Het is een menselijke drang om je aankoop achteraf te rationaliseren of sterker nog, gewoon op te hemelen tot het absurde toe.

Ook al is het je mening vind ik het toch gelul...maar waarschijnlijk ben jij zo'n fan-boy van alleen z'n eigen spullen of spullen die hij kan betalen en geef je daarom in deze termen af op andere spullen en de gebruikers/kopers.

Jammer dat je je zo laat kennen. Ik ben het absoluut met je eens dat ze overprized zijn tegenwoordig maar er bestaat ook nog zoiets als 'gebruikers' en 'spelers' ja ja mensen die spelen op hun instrumenten. Die kopen niet iets vanwege de hype maar omdat ze de sounds prettig vinden, die sound van die synth gewenst is voor wat ze maken of doen, lekker kunnen werken met een bepaalde bak. Dat maakt bijna automatisch dat zo'n synth dan meer waard is voor jou persoonlijk dan wat misschien eigenlijk z'n waarde zou moeten zijn. SO WHAT?!?!
 
ach, waarom zou je exact dezelfde sound van een juno 106 willen evenaren ?

De grootste reden waarom de Juno zo populair is, is omdat het een budget-bak was en er daardoor veel in omloop zijn gekomen. Ze zijn erg lang betaalbaar geweest.
Maar nu heeft de hype zo absurde proporties aangenomen dat ze veel té duur zijn geworden voor hun specs (dat is nu iets was je wél objectief kan vaststellen).

De juno-fanboys mogen zo hard schreeuwen als ze willen, dat ze eens eindelijk durven toegeven dat ze geen jup 6 of 8 konden betalen !

Het is een menselijke drang om je aankoop achteraf te rationaliseren of sterker nog, gewoon op te hemelen tot het absurde toe.

Een jup 6 heeft veel meer ballen als een juno 6/60. maar een lekkere klinische zaagtand zoals die uit de juno komt krijg ik weer niet uit een jupiter. en wat het filter betreft het kan misschien op papier het zelfde zijn maar het klinkt toch echt anders. misschien omdat het singaalpad heel anders is. ik weet het niet.
met andere worden je kunt ze heel goed naast elkaar hebben.
 
Ik streef sowieso naar de typerende doorsnijdende metalen sounds en arpeggiator van de jupiters, en vooral hoe rijk en vol de sounds zijn en typisch jaren 80, (ik ben wild van het brass geluid). Voor mij bedoelende om italo disco/ synthpop te creeëren met enkel het roland geluid, en daarmee dat ik meteen de juiste aankoop wil doen waar ik nog zeer lang zoet mee zal zijn. Alsook the next best thing tot een jupiter 8, maar ik ben toevallig niet beladen met geld. (geen mks 80, of andere mksjes, geen arturia 8v en ook geen juno 106 en verder geen digitale maar analoog, dus veel blijft er niet meer over) Ik kan me nog net een jupiter 6 vooroorloven, mijn vraag is.. is dit te doen? Zal ik qua sound dicht bij een jup 8 komen?
 
Laatst gewijzigd:
Een jup 6 heeft veel meer ballen als een juno 6/60. maar een lekkere klinische zaagtand zoals die uit de juno komt krijg ik weer niet uit een jupiter. en wat het filter betreft het kan misschien op papier het zelfde zijn maar het klinkt toch echt anders. misschien omdat het singaalpad heel anders is. ik weet het niet.
met andere worden je kunt ze heel goed naast elkaar hebben.

echt? Vind ik net het leukste aan de juno 60, vooral als je hem laat arpeggiaten.. jammer dan wel dat een jup 6 dat niet kan?

vooral die zaagtand wave. :{ als ie lekker zwaar is

nou even weg dromen maar met de 8
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top