budget juno's

Voor mij doet de Jupiter 6 het wel hoor! De dingen die hij van de 8 heeft zijn de dingen waar ik van hou, de dingen die hij niet heeft de dingen die ik niet zozeer in een synth zoek. En hij is een stuk betaalbaarder.

Moet wel zeggen dat als het gaat om 'warmte' ik de Juno60 iets meer prefereer dan de Jup6 ook al kan je redelijk in de buurt komen
 
Ook al is het je mening vind ik het toch gelul...maar waarschijnlijk ben jij zo'n fan-boy van alleen z'n eigen spullen of spullen die hij kan betalen en geef je daarom in deze termen af op andere spullen en de gebruikers/kopers.
probeer je me nu terug te pakken met mijn eigen argument ? :stupid

Nee, ik ben gene fanboy van mijn eigen spullen. Dat is juist mijn hele punt !
Er zijn nu al zoveel pseudo-artiestjes die al liggen te juichen wanneer ze een zaagtandje uit hun Juno horen, dat de hele hype is ontstaan. Nu denkt iedereen dat het magische bakken waren/zijn. Dat zijn ze dus niet.
Maar van zodra iemand dat durft uitspreken, wordt die meteen gecountered met het subjectief (en dus ontegensprekelijk) argument van "ja maar hij klinkt toch gewoon beter".
Larie, en dat mag eindelijk doorbroken worden.
Ik vind het met zijn 1 osc een ultra-saaie bak. Hoe vet jij die ene 1 osc ook vind klinken.

Jeezes, het komt door lui als jij dat Roland binnenkort met een VA op de proppen komt met een "activate incredible juno-sound" button. :gaap:
 
Een juno 60 heeft gewoon echt instant de juiste sound voor bepaalde muzieksoorten,.
Met name italo,..
Een kwartiertje tweaken en je hebt alle italo hits uit 80-85 voorbij horen komen!
De jupi's gaan weer een stuk verder dus is t niet meer zo instant als je mij vraagt.
Ik vind 600 voor een 60 niet te veel,.. is gewoon een normale prijs voor een goeie synth.
Zodra een synth de nieuwwaarde gaat overstijgen haak ik meestal af trouwens,.
Maar da's gewoon geldgebrek,.
Als ik echt geld had,. en ik had nu behoefte aan een jupiter 8,. dan zou ik mn butler er om sturen met 10000 en dan komt ie over een uur met 1 terug!
 
Voor mij doet de Jupiter 6 het wel hoor! De dingen die hij van de 8 heeft zijn de dingen waar ik van hou, de dingen die hij niet heeft de dingen die ik niet zozeer in een synth zoek. En hij is een stuk betaalbaarder.

Moet wel zeggen dat als het gaat om 'warmte' ik de Juno60 iets meer prefereer dan de Jup6 ook al kan je redelijk in de buurt komen

Wat heeft ie dan niet volgens jou Manu, En idd de 60 klinkt warmer, maar met wat externe chorus klinkt de jup6 ook warmer. Ik ben veel te kieskeurig qua synths 8o)

trouwens ik ben niet aangeslaan door de hype Keybern, het is gewoon de sound die ik wil en niets anders. T'is zoals vrouwen, ik val op brunettes, jij misschien op blondines. And that's that.

 
Laatst gewijzigd:
Wat bewijst deze demo? Dat een Space Echo ruist? }:|
 
dat chorus samen met een jup6 je onrustige nachten geeft
 
Ik stel me voor dat het een prachtige combinatie is, maar dat leid ik niet aan wat er in het filmpje gebeurt af ;)
 
Een juno 60 heeft gewoon echt instant de juiste sound voor bepaalde muzieksoorten,.
Met name italo,..
Een kwartiertje tweaken en je hebt alle italo hits uit 80-85 voorbij horen komen!
De jupi's gaan weer een stuk verder dus is t niet meer zo instant als je mij vraagt.
Precies, ik vind de jup veel meer "synthesizer" en daarom ook meer waar voor m'n geld.
Je moet er ook wat meer moeite voor doen, maar daar ligt juist de uitdaging.
Voor instant sound zet ik wel een cd'tje op.

Nu heb je misschien wel een heerlijke sound maar dezelfde als zoveel prutsers die niets van synthese kennen. De juno aanzetten, beetje random aan sliders trekken, en klaar. Boeiend :Z

Zielig wanneer je kunnen afhangt van een specifieke machine.
 
hype, veel té duur , juno-fanboys, geen jup 6 of 8 konden betalen, jup veel meer "synthesizer"

m'n geld.

moeite voor doen, uitdaging, instant sound, prutsers, random

Jouw geld? Grappenmaker. Je doet wel veel moeite om van leer te trekken tegen de Juno 60. Die je niet hebt. En hun gebruikers. Die je niet kent. Om een Jupiter te verdedigen. Die je ook niet hebt. :Z
 
Typisch dit forum dat eigenlijk geen forum is.
Alles wordt hier overgoten met een dikke subjectieve saus (wat klinkt mooi en wat niet) dat door niets of niemand mag of kan tegengesproken worden.
Wat je niet bezit, daar mag je niet over oordelen.
En mensen die net iets hebben aangekocht, mag je niet overstuur maken door te insinueren dat ze er eigenlijk te veel voor betaald hebben.

Ik kap met deze discussie.
 
Alles wordt hier overgoten met een dikke subjectieve saus
Subjectief? Wie is hier nu subjectief?

Wat je niet bezit, daar mag je niet over oordelen.

Mag wel, maar dan moet je wel extra goed uit de hoek komen. Je insinueerde niets, je bent zomaar een beetje gaan schoppen. Dat maakt je relaas niet geloofwaardig, en nog minder kies.

En wat een synth waard is bepaald nog altijd de koper.
 
ik had graag on topic gebleven :erm:
 
juno6/60/106 jp4/6/8 hebben 1 ding gemeen, ze zijn simpel en FUN

Je kan er gewoon voor gaan zitten en je amuseren, geen gekut met editors / menu's en als dat soort dingen.

van alle analoge junos is de 106 m'n favoriet, tja smaak zeker ???

Juno's zijn kwa klank niet te vergelijken met jupiters, wat een verschil zeg !!!!
de 106 en de 60 dat kun je nog broertjes noemen.
De jp6 en jp8 niet, ook een wereld van verschil.
De jp4 heb ik geen ervaring mee 8D

Met andere woorden, de juno's zijn budget (goedkopere) synths, maar geen budget versie van de jupiters 6/8, juno's zijn een klasse apart, de JUNO klasse :D

Ach just my opinion ;)
 
Mss even terug naar de topicstarter, ik ben ook wel benieuwd of er componenten van de juno6/60 en jup6/8 overeenkomen.
Ik heb zelf een Juno6 (naast wat andere bakken) en hoe simpel het ding ook is, hij doet alles wat ie kan & moet doen erg goed. Er zit weinig op, maar ik haal er toch veel geluiden uit, biedt voldoende ruimte voor experimenteren en klinkt gewoon goed/ligt altijd goed in mix (ook zonder chorus).

Dus terug naar de topicstarter: zijn er overeenkomsten (technisch) tussen juno6/60 en jup6/8 of zijn ze totaal verschillend?
 
Je kan wel stellen dat een jp8 haast totaal verschillend is

Voornamelijk gebouwd uit discrete componenten en de weinige ic die er in zitten zijn voornamelijk opamps (versterkertjes) of maken deel uit van het sturing (keyboard en pannel uitlezing etc)

Nadeel is dat die discrete circuits onstabiel zijn en veel afregeling nodig hebben, vandaar zitten er in een jp8 een slordige 250 regelbare weerstanden, afregelpunten in.

Juno's 60/106 zijn voornamelijk rond ic gebouwd, evengoed analoog maar een stuk stabielen en minder afregelen nodig
De afregeling van de vco's is zelfs elektronisch/digitaal geregeld vandaar de naam DCO, het signaalpad is wel puur analoog.

De jp6 is meer rond ic's gebouwd dan de jp8

Fototje van een 1 van de 4 jp8 voiceboard, die blauwe en witte dingen zijn afstelpunten

attachment.php
 
Op dit filmpje zie je het voice board van een 106

Meer ic's, minder discrete componenten
Er zijn ook relatief weinig afstel potjes

 
Back
Top