Logic 9 (Mac) écht zoveel beter dan Logic 5.5 (PC)???

Waarom als ik vragen mag?

Ik werk met oud en nieuw spul door elkaar heen en tevens
maak ik veel gebruik van SCSI spul wat onder OS.9 het
beste loopt , tevens hou ik er niet van om vast te zitten aan 1 systeem :)
 
MatthewleBlom schreef:
Ik vind wel dat er wat tegengeluiden moeten komen hoor.
Als dat apple gezwets.
Ik zal eens ff een paar goede argumenten VOOR pc de groep in gooien:

1. Het design van apple computers is mager. PC wint met grote afstand op dit gebied.
2. De bedrijfsfilosofie van Microsoft is beter dan van Apple. Microsoft staat tenminste ergens voor.
3. De integratie tussen hardware en software is matig bij Apple. Vaak heb je te maken met een samengeraapt allegaartje van losse net niet goed bij elkaar passende onderdelen.

Als je na deze post nog besluit een Mac te kopen...dan weet ik het ook niet meer...

Wow. Dit is wel frapant. Want ik zou precies hetzelfde zeggen, maar dan met Microsoft/PC en Apple/Mac omgedraaid.



Echt ?
 
Het valt me vooral op dat ze allemaal zo zijn, die boutique's. En dat ze allemaal heel erg Apple jammeren als je er iets redelijks over zegt. Maar dat ze als het er op aankomt net zo hufterig doen. Ik haalde mn MBP Pro wat weken terug bij Machouse Amsterdam, wil een grotere schijf en ze mompelen jammer mompel zeur ok maar dat moest dan wel met een uurprijs ipv de Apple online prijs. Komt het toch nog op 20 euro meer dan Apple online na wat geschuif met componenten, zijn ze niet bereid dat verschil gewoon te laten. Er moest echt 20 euro bij. Een laptop van 1900,-. Dat is echt een kutmentaliteit.

Pfieuw dat is niet zo netjes. Ik heb zelf wel goeie ervaringen met zo een apple retail store. Toen ik op zoek was voor extra geheugen vond ik het wel erg duur op die site bij apple. Heb toen even gebeld hoe het zit als je er zelf iets in stopt wat ok werkt, die jongen vertelde me dat het wel kon maar dat mijn garantie verliep. Maar off the record hij deed het zelf ook voor oudere mac's als prive handeltje ;] Maar goed omdat mijn garantie nog twee jaar was ben ik toch naar de retail store gegaan waar ik die mac gekocht had. En daar was ik stukken goedkoper (wel meer dan de helft) uit dan als ik het zou bestellen bij apple zelf en het werd er in gezet met garantie.
 
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat dit een Mac vs PC verhaal gaat worden, maar ik moet wel ff iets kwijt.

Recentelijk meermaals bij een klant geweest met een nieuwe Mac Pro. Jaaa ik weet het, hij draait er Cubase 5 op en geen Logic. Dat ding is dus die 4x dat ik bij hem was, tenminste evenzoveel keren gecrashed. Later belde hij me ook nog regelmatig dat het weer crashte bij het openen van Chris Hein Bass VSTi. Lekker is dat.
Mijn PC (i7 met Windows 7 Ultimate RC 32-bit met oa Cubase 5) is sinds ik hem heb (ruim half jaar nu) nog minder vaak gecrashed.
Veel mensen die mij vragen of ze niet misschien een Mac moeten kopen, omdat alle grote studio's en alle professionele producers die hebben, raad ik het dan ook af. 2x zoveel geld uitgeven voor dezelfde performance is gewoon kapitaalvernietiging. Het zal allemaal best mooi zijn enzo, maar zeg maar eens van een i7 op W7 dat dat niks is.............

Ik zie het grote voordeel van Mac tegenover PC dan ook niet (meer).

Misschien toch maar overstappen op Cubase? Dat draait tenminste op beide platforms. Kun je altijd nog kiezen. En je Cubase kun je op beide installeren, en dan kijken wat fijner is, op Mac of op PC. Gewoon even je dongle wisselen van de ene machine naar de andere en klaar ben je. En ook Cubase went.....
 
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat dit een Mac vs PC verhaal gaat worden, maar ik moet wel ff iets kwijt.

Recentelijk meermaals bij een klant geweest met een nieuwe Mac Pro. Jaaa ik weet het, hij draait er Cubase 5 op en geen Logic. Dat ding is dus die 4x dat ik bij hem was, tenminste evenzoveel keren gecrashed. Later belde hij me ook nog regelmatig dat het weer crashte bij het openen van Chris Hein Bass VSTi. Lekker is dat.
Mijn PC (i7 met Windows 7 Ultimate RC 32-bit met oa Cubase 5) is sinds ik hem heb (ruim half jaar nu) nog minder vaak gecrashed.
Veel mensen die mij vragen of ze niet misschien een Mac moeten kopen, omdat alle grote studio's en alle professionele producers die hebben, raad ik het dan ook af. 2x zoveel geld uitgeven voor dezelfde performance is gewoon kapitaalvernietiging. Het zal allemaal best mooi zijn enzo, maar zeg maar eens van een i7 op W7 dat dat niks is.............

Ik zie het grote voordeel van Mac tegenover PC dan ook niet (meer).

Misschien toch maar overstappen op Cubase? Dat draait tenminste op beide platforms. Kun je altijd nog kiezen. En je Cubase kun je op beide installeren, en dan kijken wat fijner is, op Mac of op PC. Gewoon even je dongle wisselen van de ene machine naar de andere en klaar ben je. En ook Cubase went.....

Cubase 4/5 is wel wat crasheriger dan Logic op de Mac, dat ben ik 100% met je eens. Steinberg lijkt OSX als platform nog niet helemaal onder controle te hebben.

Wat me ook opvalt is dat de meeste DAW's nog steeds de neiging hebben volledig te crashen bij een instabiele plugin. Vind dat erg vreemd.
Er is geen enkele reden waarom een hele DAW zou moeten crashen door 1 brakke plugin. Sluit gewoon de plugin instance en laat de DAW zelf door draaien.
 
Laatst gewijzigd:
Als je echt iets stabiels wilt kan je het beste een Nintendo kopen.

We hebben hem begrepen hoor....je hebt het niet zo op mac kompjoeterts.
 
Antwoord op de vraag van dit topic: Ja, uiteraard! :D
Ik draai al iets van 4 jaar Mac only en m'n bloeddruk is een stuk minder hoog geworden sinds die tijd :P Ik heb net ge-upgrade naar Snow Leopard met Logic Pro 9 en het werkt gewoon goed zonder gezeik. Niet dat ik per se tegen Microsoft/Windows ben hoor.. Steve Jobs is een eikel.. Maar persoonlijk ben ik blij met Mac! :)
 
ik zou echt niet twijfelen
de features en specs zijn veel krachtiger, en eigenlijk kan je je externe mixer verkopen. Mijn O1V mixer staat er sindsdien werkloos bij...
 
Back
Top