Roland SH-201 of Roland JP 8000

Jij bent waarschijnlijk toch ook met 1 synth en 1 drumbakje begonnen. Als ik meer geld had zou ik direct meer gear aankopen maar dat geld heb ik niet.

jups,.. dat schreef ik al,..ms20 + 606,..
Maar toen was een pc nog zo groot als een flatgebouw en de enige groovegear was een fairlightsysteem van 200.000 gulden.

Nu kun je kiezen.

Ik zeg,.. rs7000 of mc909 tweedehands
 
als ik lees bitpop ?/¿ dan denk ik dat een SH201 al voldoet, meer bitterig dan dat kan je niet gaan denk ik...nou Synthedit plugs dan....

niet neerbuigend bedoeld overigens, maar ik proef dat u een nieuwkomer bent in de electronsiche muziek. Laat u geen dure synths aanpraten....probeer gewoon eerst een goedkope 2e handser of een low budget instapper, bespaard je een hoop geld als je er geen bal aan vindt, of er achterkomt dat je met een PC toch misschien wel handiger vindt...

Ik denk dat er niets mis is met een Sh201 om het een beetje te proberen.
Echt goede synths beginnen toch wel duurder als je nieuwe wilt
1500 euro uitgeven/besteden voor een ander is zo makkelijk :)
 
als ik lees bitpop ?/¿ dan denk ik dat een SH201 al voldoet, meer bitterig dan dat kan je niet gaan denk ik...nou Synthedit plugs dan....

niet neerbuigend bedoeld overigens, maar ik proef dat u een nieuwkomer bent in de electronsiche muziek. Laat u geen dure synths aanpraten....probeer gewoon eerst een goedkope 2e handser of een low budget instapper, bespaard je een hoop geld als je er geen bal aan vindt, of er achterkomt dat je met een PC toch misschien wel handiger vindt...

Ik denk dat er niets mis is met een Sh201 om het een beetje te proberen.
Echt goede synths beginnen toch wel duurder als je nieuwe wilt
1500 euro uitgeven/besteden voor een ander is zo makkelijk :)

Ja, ik heb FruityLoops eens geprobeert maar dat vind ik echt niets, heel de tijd klikken met je muis. Waarschijnlijk wordt het nu wel een SH-201 en een drumbakje. Hoeveel kost een drumbakje ong. ?
 
50-200 ong
 
Daar zou ik ook liever goedkoper gaan of 2de hands. Kan je me enkele aanraden ?

jef,

ok.,.. ik weet t,.. koop een rm1x,.. kost maar 150 tweedehands en dan kun je sequencen en je hebt een hele berg bruikbare synth en drumgeluiden.
Doe je dr nog een midikeyboard bij voor 80,.
Hou je rest van je geld op zak totdat je weet hoe alles werkt en je een beter idee hebt hoe je wilt uitbreiden.
 
nou daar ga ik al uit van 2e hands hoor :) Normaal zit je gemiddeldd toch al aan 500-1000 oid nieuw

Korg electribe EM
Korg Electribe ER1
Boss DR series (de DR670/DR660)
Yamaha RX series etc...
Akai XR20
Alesis SR18

Je kan het beste gewoon de marktplaats afdeling in de gaten houden en als je iets goedkoops ziet effe het model googlen en reviews lezen. De keuze moe tje uiteindelijk zelf maken.
 
Ik vind sommige commentaar op de SH-201 een beetje overdreven. Toegegeven, het is geen Nord Lead, Access Virus of RADIAS, en al evenmin een JP-8000. Maar om het nu te gaan vergelijken met kinderspeelgoed?

Ik heb een tijdje geleden een half uurtje kunnen spelen met een SH-201 en ik vond 'm toch fun. Maar ik zou het ook nooit kopen.

JA veel gehoord..al die argumentebn..

MAAR mijn fijnste soundset zit in de SH201..

dan maar wat minder PRO overkomen..en speelgoedachtig..?

EINDELIJK een een synth die je zonder bril (Murc= -8) min 8 al helaas..toch kan bedienen..en waar je je vingers kunt gebruiken (murc weegt 112 kilootjes ..en hebt korte Fingers...in plaats van een pincet..

maar nee liever natuurlijk vooral letten hoe professioneel je overkomt dus maar 5 synts op elkaar gestapeld , waardoor je tenminste echt niet meer weet wat je doet ,
als er wat knopjes zijn tenminste , maar niet nodig we hebben toch de presets..nou dan..

moet ook wel, bij zo/n gladde doos die je zo door de consensus, krijgt aangesmeert
wordt in studio';s gebruikt.!! .jahaaa... bij nadere bestudering blijken er ook wat aanraakveldjes op rond te zwerven..voorzien van 3 letterige afkortingkjes, die in de manual uitgelegd staan op pagin 456.
 
Het is niet wat een synth kan, maar wat je met een synth kan! =)

Wees creatief mensen, je krijgt niet altijd goeieh presets aangesmeerd.
En dat geldt ook bij sh-201 .

Ik vind het een orginele bak. ook al lijkt het in de eerste instantie blebberig maar als je je vingers aan de knoppen draait en aanvullingen maakt kan je best leuke sounds eruit krijgen.
 
Volgens wiki is bitpop muziek met 8 bit geluiden. Dan zou ik voor een SidStation gaan.
 
Back
Top