advies/meedenken orgel, hammond geluid, module of toch ...

Renee

Music is my first love
Lid sinds
19 december 2011
Berichten
180
Ik ben opzoek naar een “orgel”, met o.a. Hammond geluid, natuurlijk met drawbars. Omdat het afgelopen jaar de prijzen sterk zijn gestegen denk ik aan de Crumar Mojo Desktop of Viscount Legend Expander. Dit wordt mijn eerste “orgel” aankoop.
Muziekstijl die ik wil gaan spelen: Jazz, Soul en Pop/rock. En wie weet gaan gebruiken in een dikke vette Dance track. ;)

Ik heb nergens een vergelijking kunnen vinden van deze twee modules. Op youtube heb ik veel video’s bekeken maar door het slechte geluid van yt weet ik niet hoe ze werkelijk klinken. En ik heb geen verstand van orgels.
De Ferrofish B4000+ lijkt niet op de plaats te blijven als de drawbars worden gebruikt vandaar dat deze is afgevallen.

Heb je een van deze modules, gehad, zou je dan je ervaring willen delen? Zoals:
- Hoe is het geluid? Lijkt het op een Hammond?
- Hoe zijn de functies die het orgelgeluid maken? Drawbars, Vibrato/Chorus, Leslie Rotating, Speaker, Organ Percussion, Distortion/Overdrive, Keyclick en Tonewheel Leakage
- Hoe is de bediening van deze modules? De Crumar Mojo Desktop bevat menu’s, moet je veel doorklikken?
- Wat vind je positief/negatief?
- Wat mis je aan de module?
- Heb je er wel eens twee verschillende keyboards op aangesloten? Werkt dit goed/slecht?
- Gebruik je en pedaal? Zo, ja welke en werkt het goed/slecht?
En alles wat je er meer over kwijt wilt.

Nog wat info:
- Het is voor thuisgebruik.
- Ik heb twee midi keyboards en een Roland DP-2 (om de Rotary optie aan/uit te zetten?)