Moeilijk, Moeilijk: Welke apparatuur met goede pianosound?

Is dom he, ik foutje maken. Sorry man, sorry. :D
 
Ach, fuse, als dat maakt dat ik als oplettende lezer even goed moet grinniken/lachen... prima toch? :okdan:
 
De pianogeluiden van de nieuwere CP serie, zeker de 300, vind ik een stap opwaarts in vergelijk met vorige modellen. De overige geluiden zijn vaak ook wel te pruimen, zoals de EP's. Het graded hammer klavier is naar mijn smaak, zeker binnen de prijsklasse onovertroffen. Superstevig gebouwd ook. De 300 is echt niet te tillen dus voor gigs misschien niet handig. CP33 lijkt me een prima ding :okdan:.
 
Heb besloten om van een vriendelijk Forumlid en naar mijn idee vriendelijk prijsje, de S90es kunnen overnemen incl. softcase. Dinsdag haal ik hem op. Heb heb vandaag nog weer ff uitgetest bij feedback, maar klinkt toch echt wel goed! Ik stond verbaasd toen ik zag dat ook extra e-piano patches inzitten in vergelijking tot de mo8 (dacht dat buiten de a-piano exact dezelfde soundset had?). Heel mooi!
 
Goede keus! idd de S90 ES heeft meer EP en AP en andere keys geluiden dan de mo's standaard hebben.
 
Heb besloten om van een vriendelijk Forumlid en naar mijn idee vriendelijk prijsje, de S90es kunnen overnemen incl. softcase. Dinsdag haal ik hem op. Heb heb vandaag nog weer ff uitgetest bij feedback, maar klinkt toch echt wel goed! Ik stond verbaasd toen ik zag dat ook extra e-piano patches inzitten in vergelijking tot de mo8 (dacht dat buiten de a-piano exact dezelfde soundset had?). Heel mooi!

Welcome to the club :) Voor info kun je terecht op de S90ES thread.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=60300
 
Zo, eindelijk de s90es in huis:) Lekkere sound en 'ouderwets' vertrouwde bediening:D. Alleen vraag ik mij nog steeds af hoe ik met mijn korg K61 een ander geluid kan aansturen. Dus s90klavier een piano en Korg k61 klavier een orgel. Iemand?
 
Zo, eindelijk de s90es in huis:) Lekkere sound en 'ouderwets' vertrouwde bediening:D. Alleen vraag ik mij nog steeds af hoe ik met mijn korg K61 een ander geluid kan aansturen. Dus s90klavier een piano en Korg k61 klavier een orgel. Iemand?

Je bedoelt dat je met de Korg ook een S90ES sound wilt aansturen? Dan moet je de multi-mode gebruiken.

* Voice mode => patch met max 4 elements op global midi kanaal
* Performance mode = 1 midi kanaal => splits en layers van max 4 voices op op global midi kanaal
* Multi mode = multi-timbrale sound module => splits en layers en single voices over meerdere midi kanalen
 
Je bedoelt dat je met de Korg ook een S90ES sound wilt aansturen? Dan moet je de multi-mode gebruiken.

* Voice mode => patch met max 4 elements op global midi kanaal
* Performance mode = 1 midi kanaal => splits en layers van max 4 voices op op global midi kanaal
* Multi mode = multi-timbrale sound module => splits en layers en single voices over meerdere midi kanalen

Hej Sjaak!

Ja gister was ik eens aan het 'prutsen' met die multimode en kwam er inderdaad achter!:) Iig bedankt
 
Geweldig ding die s90es:) Alles werkt, en nog geld uitgespaard ook:). Sinds tijden niet met zoveel plezier gespeeld als nu. Alleen zit er een lelijke plek aan de zijkant op het hout, heeft iemand enig idee welke schroeven je los moet draaien om de zijpanelen te verwijderen? Ben van plan om ze even mooi op te knappen.
 
Geweldig ding die s90es:) Alles werkt, en nog geld uitgespaard ook:). Sinds tijden niet met zoveel plezier gespeeld als nu. Alleen zit er een lelijke plek aan de zijkant op het hout, heeft iemand enig idee welke schroeven je los moet draaien om de zijpanelen te verwijderen? Ben van plan om ze even mooi op te knappen.

Vet! Verf ze groen!
 
Waarom groen?:kimono:

In het kader van duurzaamheid ofc: groene muziek!
En omdat ik groen een mooie tegenhanger vind van 'die rooie'.
 
Ja wat dat betreft;).

Maar mijn vraag was eigenlijk of iemand weet welke schroeven ik los moet draaien om die dingen er af te kunnen halen. En of iemand er ervaring mee heeft?
 
Nu nog ff pianoteq neerladen en het feest kan beginnen ;)

20 mb voor een piano die beter klinkt dan alle samplepiano's die ik tot nu toe gehoord heb:

http://www.pianoteq.com/
 
Nu nog ff pianoteq neerladen en het feest kan beginnen ;)

20 mb voor een piano die beter klinkt dan alle samplepiano's die ik tot nu toe gehoord heb:

http://www.pianoteq.com/

Wow! Wat een waanzinnige kwaliteit!

Alleen je moet er wel een goede laptop en midi controller of kan ik ook gewoon mijn Nord Electro2 gebruiken hiervoor toch om live te spelen?

Heb trouwens ook net net ergens vernomen dat er een nieuwe S90 "XS" aan zit te komen?

Wat vinden jullie?
 
Ja je kan het op je laptop draaien, en dan aansturen met je Nord. Maar dan is het idd wel handig als je er een midi/sound doosje bij hebt.. iets van M-audio of zo. Voor 150 euries heb je wel wat leuks.

De grap van die piano-plug is dat hij gebaseerd is op een physical modeling gebeuren. Geen statische samples dus. Je kan er alles aan afstellen.. de grootte van de piano, de stemming van de snaren (3 snaren per toets die onderling verstemd kunnen worden), hoe open is de klep, etc. Ook is er een natuurgetrouwe benadering van het effect wat je krijgt als je het sustain pedaal intrapt.. je hebt dan een 'opener' geluid.

Daarnaast hoor je ook het het 'zweven' van het geluid als je akkoorden speelt. Harmonisch verwante snaren trillen mee..kortom het klinkt waanzinnig allemaal.

Overigens is ook Roland in de boot van de physical modeling piano's gestapt, en komt met dit (erg dure) product:

http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=978&pid=hpfp
 
Gewoon hopen dat die gasten van Pianoteq ervoor zorgen dat hun softie ook in een hardware kastje komt. Module of keyboard met gewogen toetsen.
Als ik een van de grote drie was zou ik iig proberen om dat bedrijf op te kopen.
 
Back
Top