Analog Solutions Leipzig Keyboard

attachment.php


Hij bestond al als rack nu in super mooi vintage design met extra's en aangenaam geprijsd £899 (exc. tax and delivery) (cirka €1026)

Pure analogue voice circuitry

-Fat Moog style filter
-Velocity sensitive keyboard
-CV/Gate outputs, so can be used as a 1V/octave CV controller keyboard for your modular system
-CV/Gate inputs to voice circuit so can be controlled by an analogue sequencer or similar
-All jack sockets are 6.35mm (1/4" 'big' jacks)
-Mod Wheel
-Pitch Bend Wheel
-Performance section (mod wheel control of LFO2 - i.e. vibrato/wahwah)
-Pure vintage style inspired design
-Lots of blue LEDs!
-2 VCOs with Glide/Portamento and Sub-VCOs.
-Plenty of modulation routing possibilities.
-Extra tone controls and circuits for more sound variety e.g. LFO, CrossMod.
-Rugged steel construction
-'vintage' wood design.
-Spun aluminium topped knobs
-LCD for MIDI set-up editing
-MIDI In for software sequencer control of CV/Gate
-MIDI Thru
-MIDI Out: pitchbend, mod wheel, velocity and note data is transmitted.


link naar de website Analog Solutions
 

Attachments

  • asleipzigstq7.jpg
    asleipzigstq7.jpg
    105,1 KB · Bekeken: 85
Last edited by a moderator:
Wat een schatje. ;)
 
vet ding lijkt me dit. het aantal knobs heeft ie in ieder geval voor op de little phatty.

wil ze wel een keer naast elkaar uit proberen.
 
Ik zou eerder een Minimax ASB kopen...
 
iedereen doet altijd maar minderwaardig over die ASBs maar dat zijn gewoon puike dingen zeker voor het geld..

2e hands 400 dus reeds, en klinkt primadeluxe..

en polyfoon :P
 
Laatst gewijzigd:
Het ziet er mooi uit, maar ik betaal liever wat meer voor wat minder compromissen, zoals de wielen boven het toetsenbord en twee functies op een potmeter.
 
Lots of blue LEDs!

En dan ook nog een uitroepteken erachter... :bekdicht:


Maar verder qua uiterlijk niet verkeerd. Ook geen vervelende prijs. Verder geen flauw idee hoe het klinkt, wat ook een klein beetje belangrijk is natuurlijk.

Wellicht over 4 jaar tweedehands voor 500 euro kopen of zo... :duivels:
 
cirka €1026 .. goh dat valt me nog mee eigenlijk voor een nieuwe bak. Als er Moog op had gestaan had er wellicht een "2" gestaan op de plek van de "1" :P
 
Inderdaad. Wilde eerst ook een Little Phatty, maar zo'n mooie "Made in Great Britain" sticker achterop vind ik eigenlijk veel leuker staan! Ben benieuwd hoe die klinkt, de Little Phatty vind ik erg leuk, die haal je voor 699 pond uit Engeland. Hij ziet er in elk geval veelbelovend uit!
 
lekker ding hoor, no more moog prodigy's nodig en zelfs de voyagerclassic edition krijgt enige concurrentie.
jammer van het slechts 3 octaaf toetsenbord ( is het aanslaggevoelig ?) en de ontbrekende sustaininstelling voor de envelops, wel leuk dat er al een midinterface op zit .
ziet er ook erg goed uit
 
ik vind die resonance wel erg lelijk.
Volumedipping.

Zonder reso klinkt het wel aardig...
wel een welkome toevoeging in de goedkopere range maar ik zou zeker voor een Little phatty gaan.
Midi,memory,SNAPPY envelopes en toch wel wat dikker.
 
Deze ouwe boef zal toch ook wel midi hebben? Memory vind ik niet echt interessant, vind het geen probleem om wat parameters op een blaadje te tekenen indien nodig. Maar de klank... vervelend dat je hem niet in een winkel zou kunnen uitproberen. Zag alleen synthshop.nl tussen de dealers staan, dat is toch een webwinkel? In Engeland zelf langsgaan misschien :-)
 
Back
Top