Analog Solutions Leipzig Keyboard

attachment.php


Hij bestond al als rack nu in super mooi vintage design met extra's en aangenaam geprijsd £899 (exc. tax and delivery) (cirka €1026)

Pure analogue voice circuitry

-Fat Moog style filter
-Velocity sensitive keyboard
-CV/Gate outputs, so can be used as a 1V/octave CV controller keyboard for your modular system
-CV/Gate inputs to voice circuit so can be controlled by an analogue sequencer or similar
-All jack sockets are 6.35mm (1/4" 'big' jacks)
-Mod Wheel
-Pitch Bend Wheel
-Performance section (mod wheel control of LFO2 - i.e. vibrato/wahwah)
-Pure vintage style inspired design
-Lots of blue LEDs!
-2 VCOs with Glide/Portamento and Sub-VCOs.
-Plenty of modulation routing possibilities.
-Extra tone controls and circuits for more sound variety e.g. LFO, CrossMod.
-Rugged steel construction
-'vintage' wood design.
-Spun aluminium topped knobs
-LCD for MIDI set-up editing
-MIDI In for software sequencer control of CV/Gate
-MIDI Thru
-MIDI Out: pitchbend, mod wheel, velocity and note data is transmitted.


link naar de website Analog Solutions
 

Attachments

  • asleipzigstq7.jpg
    asleipzigstq7.jpg
    105,1 KB · Bekeken: 85
Last edited by a moderator:
nou moet ik eerlijk zeggen. ik heb er vandaag toch stiekem aan gedacht de leipzig eens te checken. en dan zal het een keyboard worden denk ik.
van de samples op de site word je niet veel wijzer, maar echt rot klinkt het niet. bevalt beter dan de stukjes vostok die er te horen zijn bv.
ik ga morgen eens op zoek naar wat extra info, misschien nog wat meer geluid.

wie weet heeft analog solutions wel weer eens een raak ding gemaakt, na een aantal hele en halve missers.

overigens vond ik het wel een beetje raar, dat ze in de specs trots zeggen dat er een moog-style filter inzit en even verderop dan lullig doen, dat ze een mooie gesilkscreende kast hebben i.p.v. grote stickers zoals de firma m**g.
nou ja...

ÁLS ik m koop, ÁLS, dan meld ik me nog wel.
 
nou moet ik eerlijk zeggen. ik heb er vandaag toch stiekem aan gedacht de leipzig eens te checken. en dan zal het een keyboard worden denk ik.

ÁLS ik m koop, ÁLS, dan meld ik me nog wel.

We have a buyer! :D

Leo is echt Leo en zal vrijwel van elke analoge synth minimaal ééntje (bijna dwangmatig) onder handen (moeten) nemen :okdan:

kben benieuwd wat je ervan vindt... mocht je echt besluiten er helemaal voor te gaan :D
 
We have a buyer! :D

Leo is echt Leo en zal vrijwel van elke analoge synth minimaal ééntje (bijna dwangmatig) onder handen (moeten) nemen :okdan:

kben benieuwd wat je ervan vindt... mocht je echt besluiten er helemaal voor te gaan :D


het spijt me, ik moet je teleurstellen. ik denk dat ik toch voor een cwejman ga. iemand zei me dit: 'I am not fond of the Leipzig to be honest. Its nothing special.'
 
Iemand inmiddels de Leipzig al gekocht/uitgeprobeerd? Kwam hem weer tegen via Google :)
 
Ik ga er binnen een 3tal weken een bestellen bij de vriendelijke mensen van Analogue Solutions.
Heb er vorig jaar een Vostok MarkII gekocht en nog altijd geweldig tevreden van.
Trouwens vriendelijke mensen om mee te communiceren en echte electronica nuts met een passie voor het equipment dat ze maken.
Trouwens Martin Gore van Depeche Mode heeft ook een Leipzig K gekocht volgens de famous user list op de site (Kraftwerk is ook klant).
Eens ik hem heb zal ik wel eens een update geven.
 
Ik ga er binnen een 3tal weken een bestellen bij de vriendelijke mensen van Analogue Solutions.
Heb er vorig jaar een Vostok MarkII gekocht en nog altijd geweldig tevreden van.
Trouwens vriendelijke mensen om mee te communiceren en echte electronica nuts met een passie voor het equipment dat ze maken.
Trouwens Martin Gore van Depeche Mode heeft ook een Leipzig K gekocht volgens de famous user list op de site (Kraftwerk is ook klant).
Eens ik hem heb zal ik wel eens een update geven.

En en? :)
 
Back
Top